- 7644 Okunma
- 11 Yorum
- 0 Beğeni
LA TAHZEN-İNNALLAHE MEASSABİRİN.( ÜZÜLME -ALLAH SABREDENLERLE BERABERDİR)
İsterse Nobel Edebiyat ödülü almış olsun. Bir papağanın konuşabileceği kelime sayısı en fazla beş yüzdür. O da ezberledikleri tabii ki. Hiç bir papağan bilinçli bir cümle kuramaz.
Günümüze özellikle ülkemizde bu tür papağanlar o kadar çoğalmıştır ki....
Eskiden ’’ Bozuk plak’’Derdik bunlara.Şimdi yeni nesil plağı bilmediği için onun yerini bu papağanlar aldı.
Bozuk plakları kaldırıp atıyorduk ama papağana bir şey yapamıyoruz, neticede hayvan da olsa o da bir canlı. Hani beyni olsa ’’ yeter artık yavrum. Her gün aynı şeyleri dinlemekten illallah ettik’’ Diyeceğiz de beyin yok ki.
Her gün daha sahah selamı bile vermeden komşularımıza, başlıyor bu papağanlar ’’ Attılar, sattılar, yattılar, tozu dumana kattılar...’’
Yeter da yeter...Buna kafa derler kafaaaa.
O değil de ’’ Yahu sus da az istirahat edelim, kafa dinleyelim.’’ Desen bu sefer de ’’ Rahatsız mı oldun?’’ Diye ötmeye başlıyorlar.
Rahatsız olmuyorum desem yalan olur ama daha çok üzülüyorum.
’’La tahzen- İnnallahe meassabirin’’ = Üzülme , Allah sabredenlerledir. Deyip sabredeceğiz artık.
YORUMLAR
Sevgili muhterem Hocam.
Konuşmak insanlara mahsus .arapça da şöyle bir tanım vardır hayvanlar iki cinstir bir konuşan hayvan iki konuşamayan hayvan.
Konuşan hayvan (Hayvan-ı Natık) olarak insanı tanımlarlar.
Onun için susmak her zaman her yerde makbul bir davranış değil.
Pek yazıyla bir ilişkisi olmadı amma ...
sabahın saat 5 de yazılan yorumdan ne çıkar ..
maksat sohbet maksat muhabbet olsun.
Varlığınızı hissetmek bize kafi
Gerisi laf-ı güzah.
Allah'a emanet olun. saygılarımla
hocam anlaşılan oturduğunuz yerde papağanlar çok galiba ben öyle anladım bu ilk defa bu kadarcık kısa yazınızdan alışık olduğum için sizin yazılarınıza kendimi ona göre hazırlamıştım ki bir nefeste biti verdi sona gelmişim inanamadım şöyle fareyi ileri geri yaptım yanılmamışım yazı bitmiş dedim bunda bir bit yeniği var sizi çok kızdırmışlar sabır sabır sabırda sabır ne yapsın diye bir şiir yazmıştım zamanında sabrında bazen sabrı taştığı oluyor ama başka şansımızda olmuyor bazen hocam siz çok büyük değersiniz değersizlere aldırıpta moralinizi bozmayınız sağlıklı huzurlu günler dileğimle saygılarımla selamlar
Galiba birileri kızdırmış sizi, sabır dileyecek kadar.
Sabır, sabır, sabrın ardı kabir derler.. Sabrın da sınırı var. İnsanın patlyacağı zamanları da oluyor.
Susuyorsun, susuyorsun.. Sonunda öyle şeyler oluyor ki sözcükler arka arkaya patır patır dökülüyor:)
Fazla sabır iyi değil. Yerli yerinde konuşacağın zamanda konuşmalı. Yoksa birikimler çok fena konuşturuyor..
tebrikler,
anlamlıydı,
selâm ve sevgilerimle..
" ......لاَ تَحْزَنْ إِنَّ اللّهَ مَعَنَا..... " La tehzen! İnnellahe meanâ
إِلاَّ تَنصُرُوهُ فَقَدْ نَصَرَهُ اللّهُ إِذْ أَخْرَجَهُ الَّذِينَ كَفَرُواْ ثَانِيَ اثْنَيْنِ إِذْ هُمَا فِي الْغَارِ إِذْ يَقُولُ لِصَاحِبِهِ لاَ تَحْزَنْ إِنَّ اللّهَ مَعَنَا فَأَنزَلَ اللّهُ سَكِينَتَهُ عَلَيْهِ وَأَيَّدَهُ بِجُنُودٍ لَّمْ تَرَوْهَا وَجَعَلَ كَلِمَةَ الَّذِينَ كَفَرُواْ السُّفْلَى وَكَلِمَةُ اللّهِ هِيَ الْعُلْيَا وَاللّهُ عَزِيزٌ حَكِيمٌ " (Tövbe 40)
Hicret yolculuğunda, Sevr mağarasında Resulullah (sav) ile Hz. Ebubekir arasındaki diyalog.....
" إِنَّ اللّهَ مَعَ الصَّابِرِينَ.... " İnnellahe meassabirîn... ( Bakara 153 ve diğer yerlerde geçer)
Söz olarak elbette kullanılabilir ama Arapça metinleri algılamada ya âyet ya hadis zannedildiği için bir yanlış anlaşılma olmaması adına daha dikkat etmemiz gerekiyor. Bu iki Âyetten alınan iki ayrı bölümdür. Yani âyet değildir. Böyle bir hadis ile de karşılaşmadım. Var mı bilmiyorum...