YEMEKLERİN BAŞ TACI…
YEMEKLERİN BAŞ TACI…
(E)kmeksiz yemeğin tadı mı olur?
(K)ullar ne ederse onu bulur.
8M)aalesef değerini bilmiyoruz ekmeğin.
(E)kmek için harcanan emeğin.
(K)ıymetini bilmeliyiz;Yemeğin,ekmeğin…
Yemeklerin olmazsa olmazından ekmekten bahsediyoruz.Gerçekten öyle değil mi? Sofraların baş tacı,sofralarımızın olmazsa olmazı, insanların bir numaralı yiyeceği, enerji deposu, karbonhidrat deposu…Ekmek değil mi? Ekmeksiz karın doyuyor mu?
Ekmek bizleri düşünüyor, bizlerin sofrasına her zaman üç öğün geliyor. Kaşar sürmemizi,afiyetle yememizi bekliyor, bizlerin hizmetine sunuluyor.Bir çeşit de değil,çeşit çeşit geliyor. Afiyetle yenmeyi bekliyor.Bir bakıyorsunuz kebap ekmeği olmuş, kimi zaman sıcak bazlama, kimi zaman pide, kimi zaman somun; hele ramazanlardaki o susamlı ekmekleri hiç sormayın.Hiç yiyecek olmasa da karnınızı doyuracak, açlığınızı giderecek enerji deposu…Sofraların olmazsa olmazı ekmek…Yediğimiz, çiğnediğimiz, acı biber sürdüğümüz halde bizlere ses çıkarmıyor, afiyetle beni yiyin diyor .Bizler de, sizler de bu sofraların olmazsa olmazını, ekmeği afiyetle yiyoruz.Nimetleri verene şükrediyoruz.
Peki sofraların baş tacı ekmek, bizlerden memnun mu?Afiyetle yememizden memnun ama; fazla alınıp da,yere atılmasından, çöpe atılmasından hiç memnun değil.Beni yiyin ama beni çöpe atmayın diye haykırıyor…Duyanlara, sofraların baş tacını çöplere atmayanlara ne mutlu.Sofraların baş tacı ekmek her an kolaylıkla bulabildiğimiz bir besin deposudur.Bu besin deposunu ihtiyacımız kadar almalı, fazlasını çöpe atmamalıyız.
Geçenlerde hükümet ekmek israfı konusuna değindi.Bir günde çöpe atılan ekmekler ile Afrika’daki binlerce insanın karnı doyurulur.Ne gerek var ihtiyacımızdan fazla ekmeği alıp da çöpe atmaya.Ekmek kaçıyor mu sanki? Her an yanımızda… Yeter ki değerini bilelim, bu güzel nimeti çöpe atmayalım. Var mısınız? Bundan sonra yeteri kadar ekmek almaya, ekmekleri çöpe atmamaya, ekmeğe gerçek değerini vermeye…
Hasan KAYA
Eğitimci-Şair Yazar
05065166487
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.