KADİR GECESİ YAZIM VE NİYAZIM
KADİR GECESİ YAZIM VE NİYAZIM
Hayatını sloganlarla şekillendiren bir nesil yerine, bilen ve ne bildiğinin de bilincine olan bir nesil yetiştirmemiz gerekmektedir. Böyle bir nesil cennet vatanımızda gözü olan tüm emperyalistlerin korkulu rüyası olacaktır.
Geçmişini tüm değerleriyle bilen ve hem geçmiş hem gelecekle içindeki bulunduğu zaman arasında köprü kurabilen bir nesil şahsen benim rüyamdır, idealimdir..Dedesinin kültüründen habersiz, çocuklarının ve torunlarının yaşantılarına oldukça yabancı olan bir insanın ne ailesi içinde ve ne de toplumda huzurlu olması beklenemez…
İnsan hayatını etkileyen başlıca faktörleri şu şekilde sıralamamız mümkündür.
1. İnsanların dini inançları.
2. İnsanların ahlakî değerleri
3. Toplumsal kurallar
a. Yazılı Kurallar ( Kanunlar, genelgeler vb.)
b. Yazısız Kurallar ( Gelenek ve göreneklerimiz )
Dini inançlar insanların hayatlarını pozitif veya negatif yönde etkileyen en önemli unsurdur. Müslüman bir toplum içinde yaşamamıza rağmen İslamî inançlar doğrultusunda yaşamadığımız bir gerçektir ki bunun sebebi İslâmi değerleri bilmememizdir. Allah tarafından sadece Müslümanlara değil tüm insanlığa huzur bahşeden reçeteleri ihtiva eden Kuranı Kerimi ya hiç okumamışızdır, ya okuruz ama okuduğumuz sadece Arapça olduğu için hiçbir şey anlamayız. Oysa nasıl Arapçasından hatim yapmak sevap ise en önemli sevap Kuranı meal veya tefsir olarak hatim yapmaktır.
Mehmet Akif Merhumun ;
“Ya açar nazm-ı celilin bakarız yaprağına
Yahut üfler geçeriz bir ölünün toprağına
İnmemiştir hele Kur’an şunu hakkıyla bilin
Ne mezarlıkta okunmak ne de fal bakmak için.” Diye ifade ettiği gibi Kur’anı Kerim ölüler arkasından okunan kitap değil aksine başlı başına hayat felsefesidir..
İşte bu gece siz sevgili gönül dostlarımdan Kadir Suresinin anlamını ve Hucurat Suresinin anlamını okumanızı istirham ediyorum… Neden bu iki surenin anlamını okumanızı istediğimi okuyunca çok iyi anlayacaksınız..Bugün bir arkadaşıma okumasını tavsiye ettim. Hucurat Suresinin anlamını okumuş ve beni teşekkür etmek için aradı ve inanın ki halen ağlıyordu.
Bu gece Peygamberimizin en çok yaptığı “Allahümme inneke afüvvün kerîmün tuhibbül afve fa’fü anni.(Allahım sen affedicisin,affı seversin,beni affeyle) duasını yaparak, hakkıyla idrak edilmiş bir geceyi arkanızda bırakmanız ümidiyle selam ve saygılar sunuyorum..
Mustafa EROL
Eğitimci- Yazar-Şair
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.