BULUNMAZ HAZİNE…
BULUNMAZ HAZİNE…
(Z)aman su gibi akıp giden bir hazine,
(A)ltından daha da kıymetli bir define.
(M)aalesef değeri bilinmiyor zamanın.
(A)rtık ne olur boşa geçmesin her anın.
(N)ihayette zamanla yarışı sizler kazanın.
Okudunuz, anladınız değil mi? Zamanın değerini, su gibi akıp giden zamanın kıymetini… Nereden bileceğiz Bir değer ancak elimizden gittiği zaman, uçup gittiği zaman anlıyoruz değerini. Zaman da bu kıymetli hazinelerden en fazla ihmal edilenidir. Bizlere verilmiş altın değerindeki anların kıymetini bilmediğimiz, bilemediğimiz bir toplumun içindeyiz. Yabancı ülkeler, Avrupalılar zamanla yarışı kazandıkları için, zamanı planlı yaşadıkları için; başarılı olup, bizlere, dünyaya hükmetmeye başladılar.
Zaman en güzel ilaçtır, her şeyi zamana bırakıyoruz ama bu doğru mu? Zaman bizleri yönetiyor, doğru değil mi? Doğru ama maalesef bir yanlışın içindeyiz. Zamanın bizi yönetmemesi, bizim zamanı yönetmemiz gerekir.Nasıl olacak hocam? Diyen sözlerinizi duyar gibiyim. Evet zamanı bizler yöneteceğiz.Şöyle ki işlerimizi planlı programlı yaptıktan sonra, işleri ertelemediğimiz zaman, vaktinde yaptığımız zaman, zamana fırsat vermemiş olur, zamanı bizler yönetmiş oluruz.
Bizlere bir çok nimet verilmiş, onların değerini maalesef bilmiyoruz.Bu değerler bir daha geçmeyecek, yenilenemeyen, bitip tükenen harcanan boş yere giden değerlerdir.Biz millet olarak bu değerler elimizden gittiği zaman önemini anlıyor ondan sonra da ah vahlar çekiyoruz.Peygamberimiz bir hadisi şeriflerinde şöyle diyor:
“Beş şey gelmeden evvel beş şeyi ganimet bilmeliyiz:’İhtiyarlık gelmeden gençliğin, Hastalık gelmeden sıhhatin,Fakirlik gelmeden zenginliğin, Meşguliyet gelmeden boş vaktin,Ecel gelmeden hayatın…” (Hakim, Müstedrek, 7846)
İşte zaman da bizlere bahşedilmiş en önemli hazinelerden biridir.Bu hazineyi nasıl değerli hale getirebiliriz,değerini bilerek, zamanı değerlendirerek önemini biliriz.Çünkü zaman para ile alınamayan bir değerdir.Zamanla para kazanılır ama para ile zaman kazanılamaz.
Allah aşkına hangimiz zamanı planlı-programlı yaşıyor, boşa geçen zamanlarımız için hüzünleniyor, gözyaşı döküyoruz? Kendimizi bir öz sorguya çekelim bakayım.Nasıl bir sonuç çıkacaktır?Öyle boş zamanlarımız oluyor ki değerlendirmeden boş yere akıp gidiyor, geri getirmesi, telafisi de mümkün değil.Kutsal kitabımızda zaman üzerine:
‘’Andolsun zamana ki insan gerçekten ziyan içindedir’’(Asr suresi 1).Evet ziyan içindeyiz, zamanı değerlendirmeli yapılacak iş ve işlemleri ertelemeden o anda, o zamanda yapmalıyız.Boş ver yarın yaparım sözünü unutmalı… Allah’ın zamanı mı yok demeden işleri zamanında yapmalıyız.
Eski devirlerde buz satan adam :
‘’-Sermayesi tükenen adama yardım edin, Sermayesi tükenen adama yardım edin’’diye etrafa çağrıda bulunurmuş.Bizler de;
‘’Zamanı boş yere giden adama acıyın, Zamanı boş yere giden adama acıyın’’demeli.İlk önce kendimiz zamanın kıymetini bilmeli sonra da;yakın çevremize zamanın önemini anlatmalıyız.
Avrupa ülkeleri ve Amerika niçin gelişti dersiniz?Planlı Programlı yaşadıkları, zamanın önemini ve değerini anladıkları, zamana gerekli önemi verdikleri için geliştiler.Biz millet olarak ne zaman ki zamana gerçek değerini vermedik, planlı programlı yaşamadık o zaman , çağın gerisinde kaldık zamana ayak uyduramadık.
En basitinden bizler, fakülte mezunu olana kadar zamanın önemi, zaman yönetimi ile ilgili herhangi bir ders görmemiştik, zamanın önünde sürüklenip bu zamana kadar geldik. 10 Mart 2013 tarihinde KSÜ de Yüksek Lisans yapar iken;’Eğitim Yönetiminde yeni yaklaşımlar’’ dersini gördük’.Bu dersin ilk ünitesi,Zaman yönetimi konusunu görene kadar; zaman ile ilgili herhangi bir ders,bir konu görmemiştik. Tam yorulduğumuz, tam sıkıldığımız anda Pazar günü saat 17:00 sıralarında ders öğretmenimiz sayın Yrd.Doç Dr.İzzet DÖŞ ,zamanın önemini ve değerini; esprili ve sempatik bir şekilde anlattı.Zamanın önemini ve değerini anlattığı için, bu değerin farkına vardırdığı için sayın hocamıza teşekkür eder, böyle esprili ve sempatik derslerin devamını bekleriz.
Gerçekten; zamanın, boşa geçen zamanın değerini ve önemini bir kez daha anladım.Bundan önce boşa geçen zamanlarım için hayıflandım, önümüzde duran koskoca zamanları değerlendirmeliyim diye kendime söz verdim.
Ne olur zaman bizlerİ yönetmesin, bizler zamanı yönetelim, zamanın gerisinde kalmayalım;çünkü zaman hep ileriye doğru akıp gidiyor.Zaman; bizleri önüne katıp sürüklemesin, önümüze katıp zamanı biz sürükleyelim.Ne dersiniz? İyi zamanlarda,planlı zamanlarda görüşmek dileğiyle…
Hasan KAYA
Eğitimci-Şair Yazar
0506 516 6487
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.