Zamanın önemi...
Zamanın önemi...
Nasıl ağaçlarda sararır ise yapraklar,
Senin de saçına düşecek aklar.
Hastalık gelir seni ara sıra yoklar.
Baksana geçmişe hani yoklar.
Zaman su gibi akıp giden bir hazine,
Bugün bu zaman geçmez eline.
Lütfen kulak ver zamanın diline.
Kapılma boş zamanın seline…
Değerlendir boşa geçen zamanı,
Hesabı sorulacak zamanın her anı.
Bir başı boşluk almış dört bir yanı,
Ne olur kendini, boş zamanı iyi tanı…
Ne olur zaman seni yönetmesin?
Bir düşün bakalım sen nesin
Elbette hesabı vardır herkesin
Planlı yaşarsan mutlu çıkar sesin…
Karla kaplı bir dağda zirvedeki ağaçtan düşen bir yaprağın veya kar topunun önüne katıp da büyüyüp giden çığ gibi zaman da bizleri önüne katıp ileriye doğru sürükleyip gidiyor.Dağda sürüklenirken bir ağaca, bir kayaya sarılanın nasıl kurtulma şansı var ise zamanın önünde sürüklenen kişilerin de bir kitaba bir bilgiye sarılması gerekir.Sarılmaz ise zaman önüne katıp götürür, yok eder.Zamanın bizleri böyle sürüklemesine hangimiz engel olabiliyoruz?
Hani baksana geçmişe düne….Ne kaldı dünde geride?Hepsi geçti boş yere değerlendirmeden gitti o güzel anlar, o güzel zamanlar…Bir daha nereden gelecek o anlar?Her gün kafamızdan plan yaparız yarın şunları şunları yapacağım diye o vakit geldiği zaman da şeytan vesvese verir, boş ver önünde koskoca günün, zamanın var yarın yaparsın der, şeytanın vesveselerine uyar, zamanın önünde sürüklenir gideriz.Zaman bizleri yönetmesin bizler zamanı yönetelim.Zamanla para kazanılır, gelir elde edilir ama, parayla, gelirle zaman elde edilemez,İşte parayla alınamayan bu zamanı iyi değerlendirmeli, işlerimizi planlı programlı bir şekilde zamanında yapmalıyız.
Eski devirlerde buz satan adamın ;Sermayesi tükenen adama yardım edin, Sermayesi tükenen adama yardım edin haykırması gibi… Bizler de; zamanı boşa geçen insanlara acıyın! zamanı boşa geçen insanlara acıyın! diye haykırmalıyız. Bizler haykırmadan,zaman bizlere haykırıyor:Ne olur benim değerimi bilin, beni boş yere harcamayın, bir daha elinize geçmem. Havaya uçan duman gibi, dereden akan su gibi kaybolup giderim.Ne olur değerimi bilin beni boş yere harcamayın.Beni planlı, programlı yaşayın.
Zamanın önemi Kuranı Kerim ‘de bir çok yerde geçmekte ama en güzel şekliyle Asr suresinde geçmektedir: Bismillahirrahmânirrahîm:Vel asr. İnnel insane le fi husr. İllellezıne amenu ve amilus salihati ve tevasav bil hakkı ve tevasav bis sabr.(103/114)
Rahman ve Rahim olan Allah’ın adıyla
Andolsun zamana ki, insan gerçekten ziyan içindedir. Ancak, iman edip de sâlih ameller işleyenler, birbirlerine hakkı tavsiye edenler, birbirlerine sabrı tavsiye edenler başka (Onlar ziyanda değillerdir).Asr, çağ, ikindi vakti, uzun zaman demektir.Allah, Asr’a, yani zamana yemin ederek, bazı özelliklere sahip olanlar dışında, insanların zararda olduğunu bildirmektedir. Allah, zamana yemin etmekle, tarihi bize şahit göstermektedir.
Bizler zamanın bu sözlerine kulak veriyor muyuz?Maalesef bu güzel zamanın bulunmaz değerin kıymetini bilmiyor, zamanı boş yere harcıyoruz.Kendi kendimizi kandırıyoruz.
İnanın zaman bizi değil de biz zamanı yönetir isek hayatımızda hem mutlu hem de başarılı oluruz.Var mısınız? Zamanı bundan sonra yönetmeye işleri zamanında yapmaya, planlı programlı yaşamaya…İyi zamanlar…
Hasan KAYA
Eğitimci-Şair-Yazar
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.