SON ON GÜNDE ARAMAK…
SON ON GÜNDE ARAMAK…
Bismillâhirrahmânirrâhîm. Rahman, Rahim olan Allah’ın adıyla.
İnnâ enzelnâhü fî leyletilkadr. Ve mâ edrâke mâ leyletülkadr. Leyletülkadri hayrün min elfişehr. Tenezzelülmelâiketü verrûhu fîhâ biizni rabbihim, min külli emr. Selâmün, hiye hattâ medle’ılfecr.
Şüphesiz biz, (Kur’an’ı) Kadir gecesinde indirdik. Kadir gecesinin ne olduğunu sana bildiren nedir? Kadir gecesi bin aydan hayırlıdır. Melekler ve ruh, Rabbi’nin izni ile her iş için o gece iner. O gece, tan yeri ağırana dek esenliktir.
Kadir Gecesinin ne demek olduğunu,
Müslümanların bol kazançlı gece bulduğunu
Bu gece bol bol Kuranı kerim okunduğunu.
Biliyor musun rabbin seni duyduğunu?
Bin aydan hayırlıdır Kadir Gecesi.
Kuranı kerimin inme gecesi.
Kuranı Kerim in duyuluyor sesi.
Kutsal kitap kucaklar herkesi.
Bu gece Melekler ve Ruh her iş için iner,
Sanmayın ki Allah’ın Rahmeti diner.
Bu rahmet karşısında yıldızlar söner.
Melekler ve Ruh her iş için döner…
Bu gece tan yeri ağırana kadar esenliktir.
Allahın kullardan istediği ibadettir.
Kuran-ı Kerim kötülüklere karşı settir.
Geceyi değerlendir, kendini hissettir…
Neyi arayacağız son on günde? Mübarek Ramazan Ayında ne aranır? Bin geceden daha hayırlı hangi gece vardır? Ramazanın son on gününe girdiğimiz bu günlerde bin aydan daha hayırlı Kadir gecesini idrak edeceğiz.
En nurlu ve feyizli geceyi Kadir Gecesinde idrak ederiz. Kur-an’da adı geçen tek ay Ramazan ayıdır; tek gece de Kadir Gecesidir. Bu bereketli saatlerin şeref ve kıymetini Kâinatın Rabbi Sevgili Habibine haber vermektedir. Bu gecenin faziletine o kadar değer verilmektedir ki, o vakitlerde tecelli edecek rahmetin ve ruhanî hâdiselerin anlatılması için müstakil bir sure inmiştir. Bu sure Kadr Süresidir.
Yine Cenabı Hak bu gecenin kudsiyetini bildirmek için beş ayetli bir surede üç defa “Leyletü’1-Kadr” ifadesini açıkça zikretmektedir:“Şüphesiz, o Kur-an’ı Kadir Gecesinde indirdik. Bilir misin, Kadir Gecesi nedir? Kadir Gecesi bin aydan daha hayırlıdır.
Kadir Gecesinin en önemli özelliği, cin ve insanlara iki cihan saadeti bahşeden, kâinat kitabının ezelî bir tercümesi olan yüce kitabımız Kur-an-ı Kerimin bu gecede ilk olarak dünya semasına indirilmesidir. Daha sonra ise ihtiyaca göre ayet ayet veya sureler halinde vahyin mazharı Resul-i Ekrem Aleyhissalâtü Vesselama Cebrail (a.s.) vasıtasıyla takdim edilmiş olmasıdır.
Yine bu mübarek gecede insanlığın ebedî refahına sebep olacak, ona bereketli bir ömrü kazandıracak bir fırsat verilmektedir. Bu geceyi dua, zikir ve ibadetle geçiren kişi, ancak seksen sene gibi uzun bir ömürde kazanabileceği ecir ve sevabı bir gecede elde etme bahtiyarlığına ermiş olacaktır.
Bu gecedeki İlâhî ziyafete ve Kur-anî Kerimi Resulullah Aleyhissalâtü Vesselama vahiy yoluyla getiren Cebrail olmak üzere melekler de inerek şenlendirirler. Kalp ve basireti açık olan müminlere uhrevî âlemden manzaralar sergilenir. Meleklerin pey der pey inmesiyle yeryüzü manevî bir tazyike maruz kalır. Dünya adeta onlara dar gelmeye başlar. Müminlerin etrafını kuşatarak onlara Rablerinin bağış ve rahmetini müjdelerler. Tan yeri ağarıncaya kadar devam eden bu ulvi tecelli, ümmet-i Muhammed’in gönüllerine engin bir huzur ve saadet dalgası estirir. Kadir Gecesinde böyle nurlu hâdiselerin yıldönümlerini idrak ederiz. Onun kadrini bilmekle de feyiz ve bereketinden, dünyayı kuşatan nuranî havasından istifade etmiş oluruz.
Kadir Gecesinin Ramazan’ın hangi gecesine rastladığı hususunda pek çok rivayet olmakla birlikte, Ramazan’ın son on gününde aranması tavsiye edilmiştir. Bazı hadis-i şeriflerden de 27. gecesine denk geldiği bildirilmektedir. “Onu yirmi yedinci gecede arayınız” mealindeki hadis bu hususa işaret etmektedir. Bu rivayetlerin ışığında, İslâm âlimleri Kadir Gecesinin Ramazanın yirmi yedinci gecesi olarak kabul etmiş ve böylece Müslümanlar o geceyi Kadir Gecesi niyetiyle ihya ede gelmişlerdir.
Kadir Gecesini değerlendirmek ve o vaktin feyiz ve bereketinden istifadeyi arttırmak için namaz kılınır, Kur’ân okunur, Kur’ân tefsirleri mütâlâa edilir. Zikredilir, salavat-ı şerife getirilir. Dualar edilir, Allah’a niyaz ve tazarruda bulunulur. Fakir ve kimsesizler doyurulur, bol bol sadaka verilir. Hâsılı her vesileyle vakit nurlandırılır.
“Kim inanarak, sevabını ancak Allah’tan bekleyerek Kadir Gecesinde kıyam üzere olursa (uyanık kalıp ihya ederse) geçmiş günahları affedilir.”Ramazan ayının son on gününe girdiğimiz bu günlerde; Ben de Tüm Müslümanların,Ramazan ayının son on gününde arayacağı Ramazan ayının 27.gecesi olan bin aydan hayırlı Kadir gecelerini tebrik eder, mutluluk ve esenlikler dilerim.
Hasan KAYA
Eğitimci-Şair-Yazar
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.