- 1367 Okunma
- 10 Yorum
- 0 Beğeni
MÜSADE ETMİYORUM
’’ Bir yerde haksızlık görürseniz onu elinizle düzeltin, buna gücünüz yetmiyorsa dilinizle düzeltin, buna da gücünüz yetmiyorsa kalben buğz edin=Kızgınlık duyun.’’
Hz. Muhammed ( Sallallahu Aleyhi ve sellem=Allah’ın selamı onun üzerine olsun)
Çocuklarda neyse de koca eşşek kadar adamlarda, kadınlarda görünce resmen sinirsel katsayılarım tavan yapıyor.
Dün bir tv nin iftar programında çocuk el kadırıp söz isteyerek soruyor’’ Hocam bir sorum olacaktı?’’
Çocuğun sorusuna ve verilen cevaba geçmeden önce hemen bir hususun altını çizelim. Sahnede soruları cevaplayan hocanın zeka seviyesinden hiçbir Allah’ın kulu emin değil herhalde..Mikrofonu eline her alan ’’ Hocam size bir sorum vardı’’ ile başlıyor..Yahu zaten hoca demiyor mu ’’ Buyurun sorunuzu alayım.’’ Diye. ’ ’Hocam bir sorum vardı’’ ile başlamadığınız takdirde hoca yapılacak olan konuşmanın soru olduğunu anlayamayacak kadar geri zekalı olmalı ki( Haşa ) Millet uyarıyor: ’’ Hoca bak şimdi ağzımdan çıkacaklar bir soru cümlesidir..Sakın yanılıp da düz cümle filan sanmayasın...Oyarım.’’
Evet çocukta kalmıştık..Soruyor çocuk:
-Hocam bir sorum olacaktı. Anne babaya kötü davranmak günah mıdır?
Ben olsam ’’Haydaaa.. Tut pipisinden vur duvara.’’ Derdim..Ulan namussuz velet madem kötü davranmak diyorsun, adı üstünde kötü davranmak, sevap olacak hali yok ya...Lakin hoca o en sevimli haliyle kızmadan, ’’Ya sabır ’’ Demeden cevap veriyor.
Hoca ona cevabı verdikten sonra bir bayan söz alıyor.
-Hocam..Benim on altı yaşındaki evladıma bir araba çarparak onu öldürdü..Çarpan ve kaçanlar bu güne kadar bulunamadı..Ben şimdi oğluma çarpan bu insanlara hakkımı helal etmiyorum. Acaba günah mı işliyorum?
Evlat acısı zordur...Dolayısıyla kadına acımamak, üzülmemek mümkün değil...Lakin bu soruyu irdelemek lazım ( Bu irdelemek kelimesine bayılıyorum...Böyle kullanma fırsatı doğunca zevkten dört köşe oluyorum..Sapıklık biliyorum ama n’aapıyım?)
Hoca kadına ’’ Bacım, çok günah işliyorsun..Derhal çocuğunun katillerine tüm haklarını helal et’’ Dese kadın ’’ Haklısın hocam helal-i hoş olsun’’ Mu diyecek? Kesinlikle hayır. Peki o halde niçin sordu bu soruyu? İşte onun cevabını kadının otururkenki halinden anlıyoruz...Sırıtarak etrafa gülücükler atıyor, ’’Nasıl da çıktım Tv ye ama’’ Havalarında..Oysa az önce 16 yaşındaki evladının öldüğünü anlatırken hıçkırıklar neredeyse boğazında düğümlenecekti.
İnsanlar genelde merak ettikleri, öğrenmek istedikleri şeyleri sorar sanıyorsunuz değil mi? Ne gezer..Tam tersine insanlar zaten çok çok iyi bildikleri şeyleri sorarlar ilahiyatçılara. Amaç bir şeyler öğrenmek değil kendi sapıklıklarına fetva alabilmektir.
Sorar mesela:
-Hocam...Ben akşamleyin kafayı çeksem bi güzel..Sahurda da oruca niyetlensem olur mu?
Ben olsam en kibar cevap olarak ’’ O içkinin şişesi münasip bir yerine girerse tutabilirsin..Mahsuru yok.’’ diye veririm fetvayı da bizim hocalar sabır küpü..Hatta içlerinde böyle bir soruyu ciddiye alıp, soranı adam yerine koyup saatlerce cevap veren, karşılıklı konuşan var.
Küçük çocuklar iyi kötü sordukları sorunun cevabını dinlerler.( Uzun bir cevap vermemeniz kaydıyla) Büyükler ise soruyu sorar sonra yanıdaki yöresindekilerle muhabbete başlarlar..Kendisine soru sorulan hoca sanki başçavuşun beygiridir. O kadar ki hoca ’’ Ya siz ne sormuştunuz?’’ Dese kesinlikle hatırlamayacaktır sorusunu.
Yine de cahilce de olsa, sırf televizyonda görünmek için de olsa, hatta laf olsun torba dolsun amaçlı bile olsa soru sorana can kurban yine de..Soran bir şey öğrenmiyorsa da oturup dinleyenler arasında tek tük bir şeyler anlayanlar oluyor..
Sanal alemde ise işler çok daha farklıdır.Sanal alemde beyefendi/ hanımefendi soru sormaz..Direkt yorum yapar...Çünkü onlar her bi haltı bilmektedirler zaten çünkü o haltları yalayıp yutmuşlardır.
İslamiyetle ilgili olsun ya da olmasın’’ Bu islamidir’’ denilen her husus onu fazlasıyla rahatsız eder. Mesela İslami kesim tavuk, islami kesim koyun, sığır...İslami evlilik, İslami yaşantı,İslami kıyafet...Bir deyimin başında ’’ İslami ’’ varsa fena halde gıcık kaparlar. Gerçekten islami olsa da olmasa da..O bakımdan ara sıra - yanlış sebeple olsa da- doğru şeyler için de kızdıkları olur: İslami Evlilik siteleri, İslami Fingirdeşme gibi...
Bu tipler, Mesela Sabahın köründe avaz avaz, canhıraş bir şekilde bağıran (!) birine fena halde gıcıktır..Çünkü kendisinin yatma saati daha yeni başlamaktadır. Her ne kadar size dünyanın en tatlı nağmesi olarak gelse de o ’’ Esselat-ü Hayrün minen nevm= Namaz uykudan hayırlıdır’’, Onun nazarında Arabın yalellisidir.
Minicik çocukların bunca aydır okullarda canı çıkmıştır.Dolayısıyla artık güzel bir tatili hakketmişlerdir..O halde ne işleri vardır yaz kur’an kurslarında..Zaten bu kurslarda çocukların beyinleri yıkanıp durmaktadır.Hatta ağzı salyalı hocalar ( Ki tüm hocaların ağzı salyalıdır) çocuklara taciz, tecavüz ederler. Böyle bir tehlikeden kurtulmak için yorgun çocuklar kur’an kursu yerine yine dersanelerin yolunu tutar. Eee kolay mı önlerinde koskoca bir ya da bir kaç sene ve koskoca bir SBS vardır. Çocuklar sadece ve sadece kur’an kursuna giderse SBS de başarılı olamazlar.(!)
Kısa profilini çizdiğimiz bu insanların en ortak noktaları ise hiç birinin gerçek müslümanlara, dindarlara ve dinin özüne karşı olmamalarıdır(!)Ayrıca bir ilahiyatçı bile onların bilgileri yanında boynunda elif cüzü taşıyan mahalle çocuğu gibidir. Çok çok bilgilidirler(!) Her biri çocukken mahallerinde kur’an okumaya giden varoşların çocuklarına uzaktan el sallamışlardır..Az şey mi?
Aslında çok çok dindardırlar ama Kur’anddaki ’’ İbadet de gizli, kabahat de. ’’ Ayeti gereğince onlar ibadetlerini hep gizlerler(!)Ama kabahatlerini açık açık ortaya dökmekte bir sakınca görmezler. Ayrıca Kur’anda böyle bir ayetin olmaması da önemli değildir. Onlara ayetten bol ne var piyasada...
Velhasılı kelam çok dindardır bu zevat.’’ Nereden biliyorsun?’’ Diyecek olursanız...Her birinin dedesi müftü, hacı ya da hocadır. Anne anneleri, baba anneleri beş vakit namazında niyazında mütedeyyin insanlardır. Çocukluklarından kalma hatıralarında hayal meyal camiye günah çıkarmaya gittiklerini bile hatırlarlar (!)
Bu yazının en başında bahsettiğim kişiler çocuk ya da cahil insanlardır. Dolayısıyla onların sordukları soruların o kadar da zararı yoktur..En kötü ihtimal: Boşuna gevezelik yapmış olursunuz onlara cevap vermekle.O kadar.Ama bu hepsi müftü, hoca, hacıanne torunu olanlar(!) İşte bunlar - Gözünüzü değil de sazan gibi ağzınızı açtığınız an gelir ağzınızın içine uçarlar. Çünkü yazdıkları, söyledikleri şeyler içinde doğrular oldukça fazladır. Asıl maksatları hep satır aralarına sıkıştırırlar.
Bakarsınız konuşuyorlar..Konu Ezanın Türkçeye çevrilmesi,
-Ezan mutlaka türkçe okunmalı.
-O zaman sabahın köründe kalkıp abdest mi alacaksın sabah namazı için?
-!!!!!!!!!!!!!
-O halde sana ne kardeşim. Bırak hangi dilde okunursa okunsun
-Namazda dualar Türkçe okunsun.
-Namazın içinde dua okunmaz, Her ne kadar dua yerine geçenleri olsa da onlara ayet ya da sure diyoruz. Dua, namazdan sonra okunur..Genellikle de Türkçe okunur..Mesela ben elbette ki Türkçe yaparım duamı.
-Sure ve ayetler de Türkçe okunmalı..
-Okuuu..Okudun da dilini kesen mi oldu? Evinde nasıl istiyorsan öyle oku..Allah kabul eder mi etmez mi orasını O bilir.
-Yok camilerde de Türkçe okunmalı...Herkes ne okunduğunu anlamalı.
-Bak bu dediğin de oldu bu ülkede..Hem de 1932-1950 yılları arasında tam on sekiz sene..’’ Namaz Türkçe olmalı’’ Diyenlerin camileri doldurduklarını mı sanıyorsun o yıllarda? Bu gün senin dediğini yapmış olsak sabah ezanlarına ’’ Eşeğin anırtısı ’’ Diyenler, koşa koşa camiye mi gelecek? Mesela sen ’’ Tanrı uludur, Tanrı uludur.’’Sesini duyar duymaz camiye mi koşacaksın? ’’ Hamd olsun Alemlerin Rabbine, Rahman ve rahim olan, din günün sahibi o dur’’u dinlemek ve hayatına tatbik etmek için kar-kış demeden beş vakit camileri mi dolduracaksın yoldaşlarınla?
-!!!!!!!!!!!!!!!
-Hayır di mi? O halde sana ne müslümanın ezanı, namazı, kur’anı?
-İşte müslümanlar zaten bu yüzden geri kalıyorlar..Baksana dünyada ileri gitmiş tek müslüman ülke var mı?
-Demin söyledim..Bir kez daha söyleyeyim: Sana ne?...Müslüman ülkeler dünyanın en gelişmiş ülkeleri olsa zil takıp göbek mi atacaksın? ’’ Müslüman ülkeler geri kalmış’’ Diye tespitler yapıyorsun ve doğru diyorsun tamam..Peki ileri gitmeleri için bir önerin var mı? Yok..Neden? Çünkü derdin müslüman ülkelerin geri kalmışlığına çözüm bulmak ya da en azından üzülmek değil.
-Ama sen de neredeyse beni hiç konuşturmayacaksın...Bu nasıl bir bağnazlıktır, bu nasıl bir faşist kafadır, bu nasıl bir yobazlıktır?
-Bizde böyle...Usulutle ve suhuletle efendi efendi anlattık anlamadınız...Can Yücel’in dediği gibi ’’G.te, g.t diyeceksin...Ulan mesela N.Ç olayı..H.T..Olayı..Bu olaylarda 12-13 Yaşlarındaki zavallı kız çocuklarına en az onbeş kişi tecavüzde bulundu. Bunlar içinde resmi görevi subay, polis, öğretmen hatta kaymakam olan vardı. Hiç birinin tek bir karikatürü yapılmadı. Hiç biri için lanet okumadınız.Tek lanetlediğiniz resmi görevi imamlık olmayan ama çevrede hoca diye tanınan namussuzlar oldu...Niye? Elinize güzel bir fırsat geçti saldırmak için.’’
-Bir iki laf da biz edelim Müsadenizle.
-Müsade[*] etmiyorum
Aslında bu insanların ne kadar dinli ya da dinsiz, donlu ya da donsuz oldukları hiç kimsenin umrunda değildir. Ama anlatamazsınız bir türlü.’’ Kendilerini fasülye gibi nimetten sanırlar.’’Demeyeceğim elbette..Kurban olsunlar fasülyeye...
Evet gerçekten de kendisiyle hiç ilgisi olmayan konulara karışmadıkları müddetçe, mercimek kadar beyinleriyle insanları iğfal etmeye kalkmadıkları sürece, hepsinden önemlisi ev sahibini bastıran yavuz hırsız kurnazlığı yapmaya çalışmadıkmadıkları müddetçe bu zevatın dinli ya da dinsiz, donlu ya da donsuz olduğu beni hiiiç mi hiç enterese etmiyor ama o mercimek kadar beyinleriyle bana bir rota çizmeye kalkarlarsa o zaman elime sopayı alır mahallede - her geçen insana saldıran- köpeklere ne ne yapıyorsam aynısını yaparım. En azıdan hırlayıp durmalarına Müsade etmem. Bu böyle biline.
[*] Kelimenin doğru yazılışı Müsaadedir.
Not:
1-Ben bu güne kadar bana yapılan en sert eleştiriyi, hatta küfürü bile silmedim, sildirmedim, silmem de...
2-Pamuk Prenses masalları çok gerilerde kaldı. Millet artık cadıların sunduğu zehirli elmaları yemiyor.
YORUMLAR
Sami Hocam,
Ramazan münasebetiyle okuma sürem azaldığı için yayınladığınız yazıları okuyamamıştım. Bu sabah şöyle bir uğrayayım dedim; iyi ki uğramışım. Allah C.C. sizden razı olsun. Yazıdan sonra yorumları da okurum ben. Hangi yazıyı okursam, mutlaka yorumları da okurum. Burada yazı altına bırakılan yorumlardan anladığım kadarıyla bir sürtüşme var ve siz gayet yerinde cevaplar vermişsiniz. Terbiye sınırlarını aşanlara bazan kötek de gerekir.. Kaleminize kudret versin Mevlâm.
Sıhhat ve selâmet diliyorum.
Muhabbetle selâmlıyorum.
Kıskanmak nasıl bir duygu?
Haset nasıl?
Hırstan içini kemirip ekrandaki güzel yüzlü,pahallı takım elbiseli duygulu insanlara bakmak nasıl bir his?
Öyle ortaya soruyorum,kimse alınmasın lütfeş.
Çekememezlik nasıl bir his ?
Bakıp ulaşamamak nasıl bir his?
Bazılarının "Hissi..tir" dediğini duyar gibi oluyorum.
E kolay değil tabi gel sen elli senedir tarih dersi ver (mesela tarih yani) eline geçen iki bin lira ile geçinmeye çalış.Öte yandan göğsü iman dolu,yüzün föndöten bocalı,dilinde ha ağladı ha ağlayacak numarası,bukalemun bakışlarıyla halkı mest eden,en ciddi konuları bile memlekette kahvede anlatır gibi yalın ifadelerle anlatabilen,bel kısmını yağ bağlamış, Mekke'yi anlatırken alacağı dolarları hesaplayabilen,gerektiğinde ağlayıp gerektiğimde hıçkırıklara boğulabilen,gerektiğinde cezbeye gelip icabederse cezbeden helaya kadar hızla gidebilen,ağızlarındaki tükürcükleri silmeyi unutan,sıradan,gereksiz,geçersiz,bir sürü hoca milyarları götürüyor her akşam.
E gel de kıskanma !
Mezarlıklar müdürlüğünde cenaze defnederken ağabeylerinin elinden (Vallahi elinden yoksa söylerdim) tutup yardım ettiği hoca 'dan ne farkım var demesin bazılarııııı...
Onlar halkı etkileyebiliyorklar.
Zaten var ya ben bu halkın asıl ...töbe töbe...
Bizim millet kadar gerzek bir millet var mı?
Aslında bütün mesele kamerada..Bütün kerametonda.
kamerayı birine tut.
Anasını söv..Kafasına odunla vur...Yüzüne tükür..
Dönüp "Abii hangi kanalda çıkacak ?" diye soruyor.
Bir de bu sene sadece şiir okumayıp ekstradan "Gözyaşı" ekleyenler var.
Onlar mübarek Ramazan etkinliklerine "ZAM" yapanlardan.
Geçen sene ağlamak yoktu.Bu sen bir de ağlamak çıkarmışlar.Bi de gözyaşını silmiyolar.Öylece külota kadar gidiyor.
hele o Hatipoğlu yok mu?
O kahvehane muhabbetçisi.
Tıslarken bana bi şeyler oluyor.
Allah bu memleketi "GERZEKLERDEN" muhafaza etsin.AMİNNNN.
Merhaba Sami bey
Epeydir "Edebiyat Defteri"ni ziyaret edemiyordum. Dolayısıyla bir çok sevdiğim yazarın, güzel yazılarını da okuyamadım. Kimbilir ne çok esprili dolu yazınızı kaçırdım ama söz geriye dönük okuyama gayret edeceğim.
Siyaset ve din konuları ince bir çizgi. Üzerinde yürümeyi beceremezse kişiler, aniden kopması ve tepetaklak olmakta olası. O yüzden mümkün olduğunca uzak durmaya her yerde herkesle bu konularda konuşmamaya gayret ederim.
Doğma büyüme Cihangirliyim bahsetmişidir belki. Buralarda Ermeni, Rum vatandaşlar çokça yaşardı bir zamanlar ve bir arada büyüdük biz. Çok da iyi dost idik hepsiyle. Ama yanlış politikalar sonucu bir de baktık ki, hayatımızdan mahallemizden hatta çoğu ülkeden çekip gitmişler.
Benim için kişinin hangi dine mensup olduğu, hangi dili konuştuğu önemli değil. İnsan olarak birbirimizden memnun oluyorsak gerisi teferruattır. Önemli olan kardeşçe ve ötekileştirilmeden birlik beraberlik içinde yaşamayı başarabilmektir.
Sevgiler
Billur T. Phelps tarafından 7/21/2013 6:03:08 PM zamanında düzenlenmiştir.
Billur T. Phelps tarafından 7/21/2013 6:03:59 PM zamanında düzenlenmiştir.
Çok Değerli Sami Bey Hocam,
yok,sul Bey'in yorumunu okumasam, inanın yazının can alıcı noktasını anlayamayacaktım. Yazınızdan sonra açıp okudum, bir- kaç yazıyı da... Yok, yazmak gerçekten "insan" işi. Fikri, zikri ne olursa olsun, seviyeli olmalı insan. Malum şahıs, sapı samana karıştırıp bir de salyalandırmış. İlim, fen nerede ise alalım, amenna... Yalnız, yıllardır "Batı! Batı!" diye geldiğimiz nokta ortada. Böylelerine göre nerede bir kötülük var, İslâmdan kaynaklanmakta. "Yarım doktor candan, yarım hoca dinden eder" demiş büyüklerimiz. Belki de, biz müslümanların bunca yanlışlığı dinimizi zamanında öğrenememiş oluşumuzdandır. Malûm, ülkemizde din tam manasıyla serbest olamadı. İnsanlar, ya öğrenemedi ya da öğrendiğini yaşayamamanın verdiği çelişik ve karışık ruh haliyle kıvrandılar.
Tahammülsüzlük... Başka izahı yok bu tavrın. Bir de iki yüzlülük. Her türlü güzelliğin kendi zihniyetine ait olduğu gibi bencilce bir duyguya sahipken ve bunun için canhıraş saldırıyorken tutup özgürlük, eşitlik, demokrasi... sözlerini dilinden düşürmemeye ben başka isim bulamıyorum; affola...
Az bile yazmışsınız, ben de müsaadenizle altına imzamı atabilir miyim?
Çokça dua ve selâm ile...
yahu dostum beni de silmiş malum şahıs
malum diyorum aranıyor bulana beleş para yok vanted senin anlıyacağın :))))))))
şöyle ki bu şahıs beni de ve kop/yalayıp yapıştırdığı yorumun içinde güya peygamberin türkler hakkında kötü içerikle hadis-i şerifi varmış onu da o arkadaş bunun uyduruk olduğunu söylemiş ben de okudum ...bir gün önce işte o..ur, o..ur dinle isimli makalesinin ardından hani doğal olarak artık s...çtığını anlattım usulüyle eeee hoca o..rursa gerisi malum hikayesi,,, işte anlattım usulüyle
lakin kaşarlısının bu denlisini şimdiyece görmedim...
dediğiniz gibi dikkat çekme arzularının haaaad safhalarında bu aranıyor şahıs son makalesindeki resme dikkatli bakarsanız adeta domalmış sarmaşığı hemen ardında da gerekli şeyi görürsünüz onun ardındanda ayrık otu olan sözde valdanımı!!!! şöyleki annem vefat etti sakıncası yok rahat rahat okudum....dedim ya ''aranıyor'' diye önce kendine uygun resmi buluyor sonra sırf o resmi kullanmak için işte sözde birkaç karalıyor ve hadiiii tellal çığırtıyor da aslında bu işler tellal çığırtmayla olmaz değil mi insanca alo der biz de izah ederiz yaniii...
velhasıl yasaklandık abi sen ben ve o yorumundaki abesliği tesbit eden arkadaş
artık karaköye bundan kelli
adam sünnet-i seniyyesiz istiyor dostum müslümansan olmaz seni dinlemiyor Efendimizin sünnetlerine uyuyorsanız kabul etmiyor işte fikirlerini işte ermeni hıristiyan arıyor ....sen ne sin neden böyle diyorsun dediğimdede ben insanım diyor e tamam işte ben de insanım ''da'' işte ehli sünnettenim yani sünnetlere ittiba olmuş kimseyim o yüzden anlaşamıyoruz...
şu baltacı mehmet paşa aklıma geldi birden nedense ....
ya da şu moniye
kastamonunun moniyesi...
onun sahifelerine girip okuyacağınıza karaköye gidin daha iyi...
edepsizlik ahlaksızlık yalan riya ne ararsanız bulursunuz müsadenizle... dostum işte askerde derler ki karşıya en güzel silahı TOP tur yani kalibreli top
yani tpoa karşı toptur derler ya hani....
:)))
tebrik ediyorum çok güzel izah etmişsiniz sizin bakış açınıza hayranım biliyormusunuz varolunuz efendim...
yok,sul tarafından 7/21/2013 12:06:39 PM zamanında düzenlenmiştir.
MÜSAADE
Müsaade ederseniz,
Şiir yazmak isterim size.
Siz tanımazsınızki,
Taşralı birisi dersiniz
Müsaade ederseniz,
Karışmak isterim size,
Memlekette demokrasi var da deseniz,
Beraber yaşıyoruz sizinle.
Müsaade ederseniz
Ben de birşeyler söylemek isterim size.
Siz de boy boy demeçler verirsiniz
Yaşamak hakkı vermezsiniz bize.
Müsaade edersiniz
Ben de faydalanayım dünyanın nimetlerinden
Katlarım, yatlarım olmasa
Gözüm olmaz lokmanızda, yeseniz
Müsaade etseniz de
Etmeseniz de..
Ben de yaşıyorum bu ülkede
Gökyüzümü kapatamazsınız düşüncelerinizle...
Sen etsen de etmesen de balığı seviyorum arkadaş var mı ötesi..Tebrik ederim saygılarımla.