- 780 Okunma
- 7 Yorum
- 0 Beğeni
KaDıNLaRıN ÖzLeRiNe YaBaNCıLaŞTıRıLMaSı
İnternette, gazetede ya da dergilerde kadınlara yönelik alanlarda sıklıkla gördüğüm başlıkları ve içerikleri hemen hemen aynı bir takım yazılar var… “Sevgilinizi elinizde tutmanızın yolları”, “Eşinizi nasıl elinizde tutarsınız” türünden başlıklar ve altında birçoğu saçma sapan maddelerden oluşan yazılar…
Kadını sadece cinsel bir obje gibi lanse eden bu yazıları görmekten gerçekten rahatsız oluyorum… Hiç gerçek insani değerlerden bahsedilmiyor içtenlikten, samimiyet ve dürüstlükten… Kadınların sadece dişilik özelikleri ön plana çıkarılırken insani değerleri göz ardı ediliyor… Acaba erkeklerin bu değerlere önem vermemesinden ve kadınları sadece cinsel bir obje gibi görmelerinden mi?
Aslında bu yazılar kadınlar için bir hakaret niteliğinde olduğu kadar erkekler için de bir hakaret sayılır… Kadınları cinsel bir obje gibi gösterirken erkeklerinden kadını sadece bir cins olarak gören insani değerleri önemsemeyen varlıklar olarak lanse ediyorlar…
Ayrıca bu yazıların beni rahatsız eden bir diğer tarafı da yuvasına ve ilişkisine sahip çıkma görevinin sadece kadınlara yüklenmesi… Siz hiç erkekler için “Eşinizi, sevgilinizi vs elinizde tutmanın yolları” başlıklı bir yazı gördünüz mü? Bir birlikteliğe sahip çıkmak her iki tarafında görevidir. Neden sadece kadınlara yükleniyor bu görev… Neden her an ellerinin arasından değer verdiği insanların kaybolup gideceği korkusu ile yaşamaya mahkûm ediliyor kadın…
Sonrada bu baskı altında sürekli korku ile yaşamaya itilen kadınlar dengesizlikle suçlanıyor…. Sürekli korku içinde olan insanlardan nasıl dengeli davranışlar beklenir ki… Tabiî ki dengeyi bozan tek unsur bu değildir ama bana kalırsa önemliler listesinin ilk sıralarında…
Sadece dergi, internet ve gazetelerde yok bu tür telkinler birde toplumun kadına telkinleri var genç kızlara yeni evli kadınlara yapılan telkinler… Eşine karşı gelme Allah’a karşı gelmiş olursun, yuvayı dişi kuş yapar, Eşin ne derse sus cevap verme, o sana saygısızlık etse de sen sus, canım bir tokat atmış ne olur ki biz ne dayaklar yedik, sende kızdırmasaydın onu erkekler çabuk sinirlenir kadının hep alttan alması lazım vs. vs… Yayınlar kadınların kendilerini sadece cinsel bir obje gibi görmelerine neden olurken, geleneklerle kadınlara dikte edilen şeylerde kadınların kendilerini köle gibi hissetmelerini sağlıyor…
Geleneklerde de yine ilişkiye, yuvaya sahip çıkma görevi sadece kadına yükleniyor…
Peki erkeklere telkin edilen ne??? “Kız tavlamanın 50 yolu”, “Çapkın erkeğin el kitabı” türünden yayımlar… Telkin edilen; senin görevin sadece her ne pahasına olursa olsun bir sürü yalan, düzen ve oyunla tavlamak bırak ondan sonrasını kadınlar düşünsün, ilişkiye ve sana onlar sahip çıksın… Sen hayatını yaşa çapkınlık senin özün sen bir tanesi ile yetinemezsin senin suçun değil bu fıtratın(?)…
Ama son yıllarda görüyoruz ki kadınlarında fıtratları(?) bu yönde olukça gelişiyor… Eşlerini aldatan kadınların sayıları gittikçe artıyor… Kızlarını gözü gibi koruyup onu sürekli anlamsız baskılar altında tutun, oğullarının hayatına girip çıkan kızların sayısı ile övünüp babasının oğlu diyen ve oğullarının harcadıkları kızların kendileri gibi kızlarını gözünden sakınan babaların kızları olduklarını unutan erkelerden ve kendi yaşadıkları sıkıntıları bir yazgı gibi görüp kendine ve özüne yabancılaşmış, kızlarını da bu yazgıya mahkûm eden kadınlardan oluşan bu topluma müstahak mı acaba bu yozlaşma?
YORUMLAR
BU SİTEDE KULLANICILARIN BAŞKA KULLANICILARI ENGELLEME MEKANİZMASI VAR.
KULLANICILAR BAZI KİŞİLERİN DÜŞÜNCELERİNİ VEYA BAZI DÜŞÜNCELERİ KENDİ ESERLERİNİN ALTINDA GÖRMEK İSTEMEYEBİLİRLER.
OLABİLİR.
ANCAK, BİRİNİ HEM ENGELLEYİP HEM DE ENGELLEDİĞİNİZ KİŞİNİN YORUMLARINI ALIP EDİTLEYEREK VE CIMBIZLAYARAK İŞİNİNE GELENLERİ KENDİ İLETİNİZ ALTINDA SIRALAMAK SURETİ İLE MEKANİZMANIN BU ŞEKİLDE KULLANILMASI YAZIN SANATI VE İLETİŞİMİNİN AHLAKINA DA, ERKANINA DA HEM SIĞMAZ HEM DE YAKIŞMAZ.
BUNUN BU ŞEKİLDE UYGULANMASI, BUNA SEYİRCİ KALINMASI...
...
YAZIN ADABININ BU DERECE SUİSTİMAL EDİLMEBİLECEĞİ AKLIMA GELMEZDİ.
BİR ORTAMI YANSITAN ÜYELERİDİR, BİR ÜYEYİ YANSITAN ORTAMDIR.
DÜŞÜNCE VE FİKİRLERİN EMEK HALİNE DÖNÜŞTÜĞÜ BU ORTAMLARDA İNSANLARIN YAZILARINI HEM ALIP KIRPACAK DEĞİŞTİRECEKSİN HEM DE GÜNÜN YAZISINI YAZMIŞ OLARAK ÖDÜLLENDİRİLECEKSİN.
BANA GELMEZ BÖYLE İŞLER.
HOŞÇAKALIN.
noa tarafından 5/1/2008 1:15:07 AM zamanında düzenlenmiştir.
BU SİTEDE KULLANICILARIN BAŞKA KULLANICILARI ENGELLEME MEKANİZMASI VAR.
KULLANICILAR BAZI KİŞİLERİN DÜŞÜNCELERİNİ VEYA BAZI DÜŞÜNCELERİ KENDİ ESERLERİNİN ALTINDA GÖRMEK İSTEMEYEBİLİRLER.
OLABİLİR.
ANCAK, BİRİNİ HEM ENGELLEYİP HEM DE ENGELLEDİĞİNİZ KİŞİNİN YORUMLARINI ALIP EDİTLEYEREK VE CIMBIZLAYARAK İŞİNİNE GELENLERİ KENDİ İLETİNİZ ALTINDA SIRALAMAK SURETİ İLE MEKANİZMANIN BU ŞEKİLDE KULLANILMASI YAZIN SANATI VE İLETİŞİMİNİN AHLAKINA DA, ERKANINA DA HEM SIĞMAZ HEM DE YAKIŞMAZ.
BUNUN BU ŞEKİLDE UYGULANMASI, BUNA SEYİRCİ KALINMASI...
...
YAZIN ADABININ BU DERECE SUİSTİMAL EDİLMEBİLECEĞİ AKLIMA GELMEZDİ.
BİR ORTAMI YANSITAN ÜYELERİDİR, BİR ÜYEYİ YANSITAN ORTAMDIR.
DÜŞÜNCE VE FİKİRLERİN EMEK HALİNE DÖNÜŞTÜĞÜ BU ORTAMLARDA İNSANLARIN YAZILARINI HEM ALIP KIRPACAK DEĞİŞTİRECEKSİN HEM DE GÜNÜN YAZISINI YAZMIŞ OLARAK ÖDÜLLENDİRİLECEKSİN.
BANA GELMEZ BÖYLE İŞLER.
HOŞÇAKALIN.
noa tarafından 5/1/2008 1:11:47 AM zamanında düzenlenmiştir.
"Ama son yıllarda görüyoruz ki kadınlarında fıtratları(?) bu yönde olukça gelişiyor… Eşlerini aldatan kadınların sayıları gittikçe artıyor..." bu nasıl bir gelişmedir ki, eşlerini kimlerle aldatıyorlar diye sorsak, tabi ki erkeklerle diyeceksiniz..
demek ki kadınlar erkeklerini aldatmasalar..
hadi tarım toplumuyuz diyoruz.. bir tv kanalında tarımla ilgili bir haber yapılsın.. toprağınızı şu şekilde ekerseniz iyi ürün alırsınız, tarla zararlılarıyla bu şekilde mücadele etmelisiniz.. şeklinde haber verilsin.. diğer kanalda ise mankenlerin kiminle çıktığı neler giydiği, bu yazın en hit giyiniş şeklinin nasıl olduğu anlatılıyor olsun.. hangi kanalı izleriz.. tabi ki mankenleri.. insan neye aç ise o yönünü doyurmaya çalışacaktır.
bu şekilde büyüyoruz biz. gazetelerde tvlerde medyalarda çevremizde hep kadınların cinselliği ön planda.. kim daha çok tahrik ederse o daha güzel oluyor..
doğru mu, tabi ki yanlış.. ama bu doğru diye veriliyor bize.. katılıyor muyuz buna tabi ki hayır ama doğrusu bu..
Nasıl hitabedebilirim?Aslı Hanım,yazınıza sonuna kadar katıldığımı rahatlıkla söyleyebilirim.Elbette nüans farkları olacaktır.Bizim kadınları tam anlamamız mümkün mü,veya sizin erkekleri?İnsanın,insanı anlamasında problem olunca karşı cinslerin biribirilerini anlamamalarında sıkıntı olması doğal,ama,anlayamıyorum demek elbette zordur.Anlamak zorundayız çünkü birarada yaşamaya mecburuz.Şöyle bir uygulama kaynaklı sosyolojik gerçek var;dünya maalesef erkek egemen bir dünyadır.Bütün kültürlerde bu biraz böyledir.Doğruluğu?İşte bütün felsefik akımlar tartışıyor,tartışacak.Bizim toplumun özelinde ise iş daha bir çetrefildir.Bu da zannedildiği gibi hep erkeklerin neden olduğu bir sonuç değil,kadınların da büyük desteği ile gelinen sonuçtur.Elbette bütün erkekler kadını cinsellik aracı olarak görmez.Bunu söylemek haksızlık olur.Bilmem siz hiç aşık oldunuzmu ama,aşk boyutunda sevdiğiniz bir kadının dişi olduğu bile aklınıza gelmez.Gelir diyen yalan söyler.Demek istediğim şu;dengeleri oluşturan sizin yüklediğiniz değerdir.Kadına bakış konusunda genel kanaatim;kadın erkek bu konuda inandığınmızı söylemiyor ve çok namuslu davranmadığımızdır.Biraz şuna benziyor.Adam yayan olur şoförlere söver,arabalı olur yayanlara söver.Kimin nereden baktığı önemli.Başını mı ağrıttım.Katkıda bulunmak istedim.Selam,saygı.
hyazici58 tarafından 4/6/2008 2:01:15 PM zamanında düzenlenmiştir.