- 1018 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
NEFSİN KİBİRLİ DİRENİŞİ
Allah nefise sormuş, ben kimim sen kimsin demiş? Nefis sen sensin bende benim demiş. Bu sözü üzerine Allah nefsi cehennem ateşinde cezalandırmış. Oradan çıkartmış tekrar sormuş, sen kimsin, ben kimim demiş? Nefis yine sen sensin bende benim demiş. Cehennemdeki azaplar tekrarlamış ama nefsin cevabı hiç değişmemiş, kibirlice Allah’a aynı cevabı vermiş. Sonunda Allah nefsi açlıkla cezalandırmış. ceza sonucunda nefis dermansız kalmış. Hiç bir şeye bakamaz, hiç bir şey göremez, istedikleri nefsani şeylere erişemez olmuş. O dağlar aşmaz kibiri yerlere inmiş ve Allah aynı soruyu sorunca, nefsin cevabı sen Rabbül aleminsin bende aciz bir kulum demiş, yani nefsi açlıkla terbiye etmiş ve hizaya getirmiş.
Kendimizi oruç tutarak terbiye edebiliriz. Fakat sadece aç kalmak için niyet etmemeliyiz, yalan söylememek için, dedikodu yapmamak için, gıybet etmemek için, iftira etmemek için, gözümüze dilimize elimize hakim olmak içinde niyet etmeliyiz. Sadece aç kalmak için niyet edipte tüm günahları işlemeye devam ediyorsak tuttuğumuz orucun pek bir anlamı yok. Allah oruçlarımızı kabul olan ibadetlerden eylesin. Tüm İslam aleminin Ramazanı mübarek olsun,.
YORUMLAR
İbadetler arasında biri var ki, Allah indinde ayrı bir öneme sahip. Zira gerçekten yerine getirilip getirilmediği ancak onun tarafından bilinmekte. Bu ibadet oruç tabi ki. Amin diyorum yazının sonuna. Nedense gül suyu serpintilerine benzedi ardarda böyle yazıları okumak.