- 998 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
BİR AYNA BULMAM LAZIM.
Bir şarkı sözü var hepimizin bildiği" "Dünyada ölümden başkası yalan", günlük yaşamda çok sık kullanılır zaman zaman.Bunu söyleyebilmem için benim, ölümü bizzat yaşamam gerekir..Yaşadıklarım,ölümü yaşayanları ,yaşadığım müddetçe görmem.Kişiye herkes gibi ölüp gideceğini anımsatsa da,dünyadan ayrılmanın korkusunu yaşatmıyor bu dizeler.Sadece hüzün yayıyor gönüllere ki buda yaşayamamışlığın ,kaybolan bir şeylerin duygusu olsa gerek..Ölümün ,sonunda herkes için olduğunu düşünmek, doyum bularak yaşamak ile yaşamamanın sonuçta farklı bir sona neden olmadığını çıkarsatır. Yaşayamamışlığın acısı ve hüznü aşılmaya çalışılır bu şekilde. Hem yaşanabilecekler, hem de başkalarının yaşadıkları önemsizleştirilir, değersizleştirilir. Bunun da yalnız kendileri için değil herkes için geçerli olduğu düşünülür.Nerden geldiyse bu şarkı sözü aklıma bilmiyorum ama,bir zamanlar yalan söylemek ne kadar ayıptı.Hepimiz okumuşuzdur ve hala daha çocuklarımız okumaktalar." PİNOKYO" ...Her yalan konuştuğunda burnu uzardı ama ,çok iyi bir kalbi vardı..Benim gördüğüm hiçbir yalancının burnu uzamadı ama doğru söyleyenin köylerden nasıl kovulduğunu gördüm.Sanal dünyalarımıza bir bakalım sonrada aynaya , burnumuz ne durumda?..Bir ata sözü daha vardı nasıldı o? " Yalancının mumu yatsıya kadar yanar ! " Evet buydu.Mumdan kasıt,eskilerin kullandıkları bir aydınlanma aracıydı..Ve bu yüzdendir ki uzun oturmalar olmazdı .Zira mumun ömrü kısa olurdu.Tıpkı bir YALAN gibi.Yatsıdan sonra insanlar yatar ,herkes uyandığında da gün ışığıyla gün, aydınlanmış olurdu..Yani yatsı-gün arasını , yarı ölüm olarak kabul edersek .Yatsıda olsa olsa mezar..Tüm bu varsayımları geçersiz sayıp,anlatılmak istenilene odaklanırsak,her yalanın elbet bir gün ortaya çıkacağı ,bu dünyada olmasa da öbür dünyada ortaya çıkacağı gerçeğide bilinçlere yer edilmelidir.
Açıkçası, beyaz ya da pembe hiçbir renkte yalan hoş değil..Hatasız kul olmaz, elbette hepimizin hoşa gitmeyecek çeşitli huy ve alışkanlıkları vardır. Ama bunları ört bas etmek uğruna hataya hata eklemek ve yeni kırgınlıklara yol açmak faydasız olduğu kadar , çokta anlamsız..
Ne demiş ÖZDEMİR ASAF"Ne para istiyorum nede pul,Tek bir isteğim var,oda yalansız bir kul"..,Eğer yaşasaydı ASAF,aynalara bakarmıydı burnu ne durumda..? Yetişme çağımızda gerçekten çok anlamlı atasözleri,okul şarkıları ve masallar vardı yaşamımızda..Ama zaman ilerledikçe maalesef çevre birden curcunaya döndü..Nereye baksak,hangi kesime dönsek,bir maharet oldu yalan hayatta..Meğerse ne meziyetmiş. Espriyle gülümseyerek diyorum ki:Yalansız bir dünya mı ?Ben hiç yalan söyleyen bir insan değildim ama gerçek hayat yalanın ta kendisi.. Bir ayna bulmam lazım şimdi...EDA(Aşiyan052)
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.