- 1296 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Hülya Deniz ÜNAL," Mühür Dergisi s.47" Temmuz-Ağustos 2013
Hülya Deniz Ünal
Hülya Deniz Ünal’ı nasıl tanırsınız diye bir soru yöneltilse, yanıtınız ne olurdu? Benim yanıtım öncelikle;
-Kişiliği, Şairliği ve İlişkileri üzerinde ne düşündüğüm olurdu.
Hülya Deniz Ünal’ın kişiliğini ele alıp incelediğimizde, kimliğini kazanmış, bilgili; öğrendikleriyle yetinmeyen, devamlı okuyan, araştıran; birikimlerini şiir ve yazılarına giydiren, hepsinden önemlisi kadın duyarlılığıyla şiirler yazan bir kalemşör öne çıkar. Güvenilir bir yapısı vardır. Sırtınızı rahatlıkla kendisine yaslayabilirsiniz. Yeter ki doğru ve tutarlı olun, içten davranın. İlişkilerinde belirli bir mesafeyi de koruyan bir özelliği vardır. Öyle tahmin ediyorum ki bu mesafe, ilişkileriyle edinimleri arasında tampon görevi görmektedir. Bazı üzücü olayları yaşamamak ve yıpranmamak için aldığı kararların doğal sonucudur bu, kanımca. Hülya Deniz Ünal, duruşuyla da beşeri ilişkilere iyi bir örnek olur ayrıca. İçine kapanık bir yapısı vardır sevgili Deniz’in. Hangimizin yok ki? Kişilerin birbirlerini daha iyi tanımaları için, “kapalı kutu” dediğimiz beyinlerini biraz olsun birbirlerine aralayabilmeleri gerekir. Bu da kişilerin belli zaman ve olaylar karşındaki tek tek veya birlikteki duruşları sonucunda, kesiştikleri veya ayrıldıkları durumları ortaya çıkarır ki bu ortak müşterekler sayesinde kişiler, birbirlerini sınırlı da olsa daha iyi tanımaya çalışırlar. O nedenle sözü fazla uzatmadan kişilerin birbirlerini tanıması, zaman ve olaylar karşısındaki tek tek veya birlikte ürettikleriyle sınırlıdır diyerek noktalamakta fayda var. Bilimsel bir çalışmayı gerektiren bu kişisellik durumunun saptanması doğaldır ki uzun sürelidir. Özetle, Hülya Deniz Ünal’ın bu kısa süre içinde bende bıraktığı izlenim olumludur. Güvenilir, iyi bir dosttur.
Sevgili Hülya Deniz Ünal’ın şair kimliğiyle ilgili düşüncelerimize geçmeden önce bugüne kadar yayımladığı kitapların bir dökümünü vereyim;
-Hayatın Yerine Harfler, Pervaz Yayınları, Ocak 2004
-Su Yanlızlığı, Etki/Dize Yayınları, Mart 2006
-Denizkabuğu, Alp Yayınları/Zımba Kitap, Haziran 2011
-Ağaçlar Kitabı, Alp Yayınları/Zımba Kitap, Ocak 2013
Sevgili Hülya Denizle Ünal’la yaptığımız bir sohbet sırasında, ilk kitabını ileri bir yaşta yayımlamasını, edinim ve konuyla ilgili bilgi sahibi olmasını öncelemesinden kaynaklandığını söylemişti. Bu durum; konu ve olayları sindirmesi, yorumlaması ve değişik açılardan ele alıp incelemesi açısından önemlidir. Bu da demektir ki duygu, düşünce, duyu ekseninden ziyade; düşünce ve imge ağırlıklı şiirler yazmaktadır. Yalın bir şiiri vardır ve insanın sıkılmadan okuyacağı şiirlerdir bunlar. Düşündürücüdür. Kendisini hemen ele vermez. En son kitabı “Ağaçlar Kitabı” tematik bir şiir kitabıdır. Ağaç sözcüğü geçmeden, değişik ağaç isimleriyle; toplumsal, ekonomik, politik ve benzeri olayları okuyucuya ulaştırmaktadır. Genellikle doğayla kişiler arasında psikolojik ilişkiler kurularak yazılan şiirlerdir bunlar. Söz ve anlam sanatlarını göz ardı etmeden temiz bir Türkçeyle yapar bunu. Özetleyecek olursak, düşünce ağırlıklı, çağrışımı bol, okuyucuyu amaca kilitleyen ve yazdıklarıyla aranan bir kimliktir sevgili Hülya Deniz Ünal.
“bir çınarın içinden geçiyorum
ince kabuklu çocukluğundan
çıtkırıldım, ergenlik döneminden
köklerimi düğümleyip toprağa”
(Ağaçlar Kitabı, çınar, s.32)
Yukarda yazdıklarımın satır aralarında Hülya Deniz Ünal’ın ilişkilerine de bir nebze dokunmuştum. İlişkilerinde sınırlı ve mesafelidir. Bu durum yapısının yanı sıra, ikili ve çoklu ilişkilerde kişilerle arasına belli bir tampon bölge koymasından kaynaklanır; ancak, dürüst ve samimidir. Söyleyeceğini yüzüne söyler insanın. Bu nedenledir ki dedikodulardan uzak güvenilir bir kişiliktir. Yazdıklarıyla, başkalarıyla değil kendisiyle yarışır, kendini aşmaya çabalar, bunu başarır da. Belki de bu, yaşamdaki tek hırsıdır onun.
İyi bir şair, iyi bir dost; duruşu ve davranışlarıyla güvenilir bir arkadaşım olduğu için mutluyum. İyi ki tanımışım seni sevgili Hülya Deniz Ünal…
M. Mazhar ALPHAN
İzmir, 17 Nisan 1013
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.