- 479 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
AB Neden Böylesine Panik İçinde?
Yargıtay Cumhuriyet Başsavcısının AKP hakkında açtığı kapatma davası, daha ilk günden çeşitli tonlarda tepkilere ve tartışmalara vesile oldu. Başlatılan hukuki süreci destekleyen beyanatların yanısıra, ölçüsü kaçan eleştirilere de hep birlikte şahit olduk.
Kimileri, kanıksanmış kural dışı oynama haletinin rehavetiyle şaşkınlık yaşarken, kimileri de “Böyle bir davanın geleceği belliydi” ya da “Aslında geç bile kalınmış bir dava” diyerek,hem memnuniyetini hem de süregelen sağlıksız gidişata sitemini dile getiriyordu.
Şimdi ne olacak?..
Her kesin meraklı bekleyişine vesile olan bu soru, adeta sürüye kurt girmişçesine etrafı toz dumana vermiş görünüyor!..
Davaya konu olan iktidar partisi, düştüğü durumdan kurtulmanın çarelerini araştırırken pek de umutlu olmadığını çeşitli vesilelerle göstermekte. Parti olarak parlamentoda anayasa değişikliğini gündeme alarak mı yoksa referandum kozuyla mı çare bulunmalı ikilemi ile mücadele etmekte(!)...
Türk kamuoyu merakla olacakları beklerken, ABD ve AB’den ilginç ve bir o kadar da düşündürücü tepkiler geldi.
ABD her zamanki soğukkanlı ve dikkatli tavrıyla Türk yargısına müdahale ediyor, AB ise panik halini gizlemeye bile gerek görmeden Olli Rehn aracılığıyla küstahça açıklamalar yapıyor.
Olli Rehn ; “ Bu dava normal bir Avrupa toplumunun normlarına uymuyor “ diyerek açılan davayı kınıyor ve “AKP kapatılırsa AB üyelik süreci biter(!).” tehdidi ile de Türk yargısına alenen müdahaleye kalkışıyor
İyi ama bu kadar panik de neyin nesi!?
Batılılar neyin savaşını kaybetmeme telaşındalar(!)?
AB’nin böylesi pervasız ve içişlerimize müdahale anlamı taşıyan açıklamalarını neye yormalıyız!?
Bizi yıllarca arkasından koşturan, çifte standardıyla her fırsatta ülkemizi aşağılayan, kendilerinde de kapatma örnekleri bulunmasına rağmen “Avrupa toplumunun normlarına uymuyor” diyebilen bir yapının içinde gerçekten yer almalı mıyız(!)?
Ülkemizi yönetenler, bu küstah çıkışlara siyasi tepkisini dahi koymadan AB ne kadar ciddi olduğunu bakın nasıl gösteriyor?
Yıllarca mücadele verdiğimiz ve tüm dünyanın kabul ettiği terör örgütünü AB Adalet Divanı, terör örgütü listesinden çıkardığını açıklıyor.
Son derece vahim ve bir o kadar da çirkin olan bu karara, ülkemizi yönetenlerin vereceği cevabı şimdi merakla bekliyoruz.
Saygılarımla...
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.