SEVMEK YA DA SEVMEMEK
Karpuzu havaya kaldırıp :’’Sevmek ya da sevmemek işte bütün mesele bu’’ diye bağırdığımda bütün ev halkı gülmeye başlamıştı.
Keşke ben de gülebilseydim .İşte yine bir yumak gibi , duygu ve düşünce çukurunda yuvarlanmaya başlamıştım.Yuvarlandıkça çözülüyor,çözüldükçe acze düşüyordum.
Hey kurtaracak yok mu beni bu çukurdan?Ben de herkes gibi yaşamak istiyorum.Düşünmek ,yorulmak,üzülmek istemiyorum.Bu çukurdan çıkmalıyım.Çukurun ağzından baktığım dünya ne de güzel.Güneş ,insan sesleri ,güzel hava ümit verici.Ben de çıkabilir miyim ,lütfen.
Ya da çıkmasam mı ! Belki de göründüğü kadar hoş değildir.Bazen çıkıp onlara karıştığımda oluyor ama uyum sağlayamıyorum.Boş kahkahalarla onlara uyum sağlamaya çalışırken kalbimde bir ağrı hissediyorum.Nedense bir kirlilik duygusu sarıyor her yanımı.Günah işlemiş gibi .
Hayır güzel bir doğadayım ,işler yolunda ve tatildeyim ,hiç de kafamı yoramam .Kimsin sen ya da nesin beni bu dünyaya uyum sağlamaktan alıkoyan.Başımda mutsuz bir peri mi var yoksa?Onun duyguları mı bana geçen?
Bazen böyle avrak savrak konuşurum.Bazen bir filozofa dönerim ,bazen dervişe .Kimi zaman boş kafalı biri gibi sürekli güler ve her şeyi gırgıra alırım.Kaç yaşına geldim bir türlü kendimi bulamadım.Sahi ben kimim?Gerçek duygularım ve düşüncelerim ne?Allah’ım beni benden kurtarmıyorsun ki!
Sevmek her işin başı,sevmeden ne olur ki.Şu an bulunduğum yer neden güzel ? Peki neden eskiden burası çok kötüydü.Bir yeri güzel veya çirkin yapan insanlar demek ki.Aynı doğa işte, hiç değişmedi ama duygular değişebiliyor.İnsanlar sadece birbirlerine kurtluk yapıp kemiriyorlar.
Kimseyi tanımadım senden daha güzel derken şarkı,acaba cidden çok güzel birini mi sevmiş adam .Yok canım kimse çok güzel olamaz,her insanın kusuru vardır.Kendisine çok güzel gelen şey o insanı sevmesidir.Sevince her şey güzel demek ki.
Peki insan neden sever? Karşısındaki insan kendisini sevdiği için mi?O halde aslında insan kendini seviyor.Kendi nefsini ululayanı,kendini ön plana çıkaranı.Gerçi ben bunların hiç birine sevgi demem .Bunlar bana göre dünyevi sevgiler ve sevgililer ,trışkadan işler.
Ben sebepsiz sevgileri sevdim,sebepsiz aşkları.Kaşı güzel ,gözü güzel de ne?İnsanı sevdim ,insan özelliği taşıyan herkesi.
Ben seni sevdim.Hiç bir şeye benzemiyordun ama sevdim işte!Nedensiz ve sebepsizce, sesizce
YORUMLAR
İnsanın hayatı, çevresini ve kendisini sorgulaması diye kısaca tanımlanabilen felsefenin uçsuz bucaksız derinliklerine hafiften bir giriş yapmışsınız. Bu öyle dipsiz bir kuyu ki, girdiğiniz zaman çıkmak mümkün değil. Zaten filozoflar da sizin aradığınız sorulara cevap bulabilmiş değil. Üzmeyin kendinizi:) olur öyle:))