- 465 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
YARGI- İNSAFSIZ İNFAZ
Babam,Kurban bayramında keseciği hayvanı severdi..Boynunu okşar,onunla konuşur ve helalleşirdi.Nur içinde yatsın.Şimdi,bakıyorum durumun geldiği noktaya.İnsanın özellikle KADINın hayvan kadar değeri yok.ŞİDDET.HASTALIKLI RUHLAR-Aile içi şiddetin olduğu bir ailede büyüyen erkekler için eşlerini dövmenin kazançları; duygusal baskıları ortadan kaldırmak, hayal kırıklıkları için bir çıkış yolu bulmak ve kendi isteklerinin gerçekleşmesini garanti altına almaktır.Şiddet uygulama ve şiddete maruz kalma öğrenilen bir davranıştır. En önemli öğrenme kaynağı ise, şiddeti uygulayan kişinin kendi ailesidir. Çocukluk ve gençlik dönemlerinde, aile içi şiddetin uygulandığı bir ortamda yetişenlerin, şiddet gösterme eğilimine sahip oldukları bulgulanmıştır. Ayrıca şiddetin, toplum tarafından paylaşılan bir değer yargısı (“kızını dövmeyen dizini döver”, “kadının karnından sıpayı, sırtından sopayı eksik etmeyeceksin” anlayışları ve annesini, kız kardeşini döven erkek çocuğunun itibar görmesi gibi) olarak kabul edilmesi ve kuşaktan kuşağa aktarılması da sosyal bir neden olarak kabul edilmektedir. Toplumların sahip oldukları iletişim becerilerinin zayıflığı, duygu ve düşüncelerin kışkırtıcı biçimlerde ifade edilmesi alışkanlığı, bilinçsizce yapılan suçlamalar, hatalı namus ve ahlak anlayışları da şiddetin sosyal nedenleri arasında sayılabilir. Yoksulluk, eğitimsizlik, hayat karşısında başarısız olmak, beklentilerin ve kazanılmış niteliklerin yoksunluğu, kadınların sosyo-ekonomik bağımlılığı, kadının mesleğinin ve gelirinin erkekten daha iyi olması gibi sosyo-ekonomik baskı unsurları da şiddet uygulanmasına neden olabiliyor.Bunun yanında şiddet uygulamanın tahsille alakası olmadığı gibi, bu çirkin saldırıya dur diyecek kim?Yargımı,polis mi. adaletmi? Kimseden ses çıkmıyor..Çıt yok.Eh nasıl çıksın içi boşaltılmış Hukuk sisteminde, şimdilerde haklı olmak için suçlu olmak gerekiyor.Türkiyede’ki yargı ve infaz sisteminin modern dünyanın neresinde kaldığını bir kez daha gözümüze gözümüze kakan bir utanç vesilesidir yaşanalar ve yaşatılanar..EDA.(Aşiyan052)
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.