- 3498 Okunma
- 4 Yorum
- 2 Beğeni
Sabır ve Peşin Hükümlülük
.
"Öfkeyle kalkan zararla oturur",
"Zaman her şeyin ilacıdır" gibi atasözlerimiz var.
Bazı olaylar ilk bakışta göründüğü gibi olmayabilir.
Olaylar bir yerlere gelinceye kadar evveliyatı kim bilir nedir, neler olmuştur?
İşin ayrıntısını, geçmişini, neden ve sonuç ilişkilerini araştırmadan hemen karar vermek doğru mudur?
* * *
Cuma hutbesinde konu: "Sabır ve Peşin Hükümlü Olmamak"tı.
Hoca hutbede küçük bir hikayecik anlattı:
Eski zamanlarda bir babanın oğlu kadı olacakmış.
Bu baba, oğluna şöyle bir nasihatte bulunuyor:
"Evladım, bir kişi sana gelip de ’falanca bir gözümü kör etti’ diye şikayet ederse hemen peşin hükümlü olarak karar verme.
İyice düşün ve araştır.
Belki o kişi de diğerinin iki gözünü birden kör etmiştir."
Bu hikayeyi alıp, şablon olarak hayatımızın her kademesine koyabiliriz.
Hiç bir konuda peşin hükümlü olmamak, iyice düşünüp öyle karar vermek, sabırlı olmak gerekir.
Yanlış mı?
Suat ZOBU
.
YORUMLAR
Adil bir hüküm verebilmek, gerçekten de, önyargısız bakmakla olur. Kimin söylediğini unuttum: "Her iki tarafı da dinlemeden karar veren, doğru kararı vermiş olsa bile, adaletsizlik etmiş olur" şeklinde bir söz hatırlıyorum; başucu sözlerimden olmuştur kendileri.
Tebrik ve teşekkür ederim, güzel yazı için.
Selâm ile.