UYUTUMLU DEĞİLİZ CANÇİÇEĞİM
HAYRETTİN TAYLAN
Kendini beğenmiş insanların boyalı duvarında , kendimi gördüm.Ben kendimi beğenmiş olarak değil de onlardan ders almış olarak gördüm.
Çünkü insan kendini sever;ama beğenmez.Ya da beğeni içsel merkezli olmalı. Toplumsal savılmanın derinliğinde olmalı.İnsan özü kadar temiz, meleksi, bebeksi.Özün kadar temizsen beğenmelisin.
Hz Ömer ‘in dediği gibi:
“ Keşke doğduğumuz gibi ölsek” Bu kadar temizsek beğenelim kendimizi .Ama öyle ismet sıfatına uyumlu değiliz sevgilim.
Değiliz cançiçeğim…
Bir arınma taşındayız.Bir sevme sularındayız. Gönlümüzün ağırlığını taşıyamayan yılların yılan yatağındayız.Uyanış fitilini yaktım kalbimde.
Uyumluyuz… Sakın uyutumlu olmayalım…Sakın, masum yüzlerimizle yüzyılın oyunlarına maşa olan çıkarcı sülüklerin mezesi, maşası, fikri çapulcusu olmayalım.Küresel güçlerin odağında kendi vatan bağrımıza kurşun sıkarcasına , kendi değerlerimizin ortasında,kendi insanımızın mecburları arasında dışlanan, gazlanan,joplanan ayrıştırıcı kutup ayıcılığını oynamayalım.
-Vatan bağrım kadar vatanidir aşk bağrın.Aşırı fikir odakların bağıl kökü dışa , yani küresel sülüklere bağlı olduğunu biliyoruz. Ve aynı toplupsal aynada taranırken, tozlanmış aynamızı silmek yerine, çerçevesini kıranların oyununda dublör olamam cançiçeğim.
İnsan , bazen kaderin değişeceği noktada direnmeli.Kaderi değiştiren, kederi yok eden duruştur.Kendini bilmektir,kendinle barışarak kendini aşmaktır. Kendi özünün derinliğinde duruşunu yenilemektir.
Vicdanı, ölçen sızısmogrifte ölçüsü olmayan öçlerden, içsel açlıklardan, hastalıklı egodan arınmaktır insan.
-Kaçımız vicdanı, ölçen sızısmogrifi biliriz.Kaçımız vicdanın ölçütünde içsellerimizin binlerce çıkmazını ölçüp doyumsuzluklardan, ayrışmalardan, fikri bağımlıklardan, kutupsal bağımlıklıktan ayrıştık.
-Herkes bağımlıdır.Bu ülkede herkes uyuşturucu ruha sahiptir.
Herkes , kendi fikrinin papağanı,kendi kutbunun kurdu, kendi amacının yamacında doğmatik.Herkes, bir fikre, camiaya yapışık ikiz gibi.
-Herkes kendi trenine bakan öküz gibi. Herkes uyuşturucu gibi bağımlı algılarda.
Hastalıklı bir toplumun dinamikleriyle oynamak bu yüzden bu kadar basit. Dış mihraklar , küresel güçler, bu yüzden bizimi iki kelamla , iyi uyutumlu amaçla, fikirle bağımlılarımızı sunarak sokaklara, hastalıklı amaçlara meze ediyor.
*Kendini bilen çıkar sülüklerine meze olamaz.Kendini bilen , çıkarcıların közüne kebap olmaz.
-Onların oyunları kadar bin yıllık mazimiz var.
Sevgilim biz seninle bilinçli uyumluyuz, UYUTUMLU DEĞİLİZ…
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.