- 688 Okunma
- 6 Yorum
- 0 Beğeni
BİLEN BİLİR, BİLMEYEN BİR SALKIM ÜZÜM SANIR
Ağanın birinin saf fakat çok güzel bir kızı, bir de içten pazarlıklı , asıl yüzünü göstermeyen hain bir kahyası varmış.
Bir gün ağanın çiflikte olmadığını gören kahya bu güzel kızın entarisini giyip bahçeye çıktığını görünce onu yanına çağırmış. Kızcağız yanına gelince de ondan kendisi için dut ağacına çıkmasını ve biraz dut silkelemesini istemiş.
Kız saf olduğu için bunda hiç bir mahsur görmeyerek ağaca çıkmış. Kahya ise ağacın altına geçip kızın bacaklarını seyretmeye başlamış. Seyrederken ise elinde koca bir salkım üzüm varmış..Hem üzüm yiyor, hem de kızın bacaklarını seyrediyor.
Ancak kahyanın hesaba katmadığı bir şey var…Meğer Ağa da çiftlikteymiş ve kızını ağaçta, kahyayı da kızını seyreder vaziyette görünce hışımla kahyanın üzerine yürümüş.Kızını hemen eve gönderdikten sonra ‘’ Allah yarattı’’ dememiş girişmiş kahyaya.
Kahya kan revan içinde bar bar bağırmaya başlayınca komşular yetişmiş. Ağanını elini kolunu tutup sormuşlar ‘’ Yahu ne oldu? Niçin celallendin böyle..Niçin dövüyorsun kahyanı?’’
Ağa utanmış. Nasıl desin ‘’ Bu namussuz benim kızımı ağaca çıkarmış kendisi de altında durup bacaklarına bakıyordu’’ diye.
Ağa susunca komşular kahyaya sormuşlar : ‘’ Ne yaptın ki ağayı böyle kızdırdın?’’
Kahya cevap vermiş: ‘’ Vallahi kötü bir şey yapmadım..Alt tarafı bağdan bir salkım üzüm kopardım..Onu yiyordum…Ağa işte buna kızdı. Beni dövüyor.’’
Komşular ağaya çıkışmışlar: ‘’ Ayıp ayıp..Bir de ağa olacaksın..Bir salkım üzüm için insan dövülür mü? Bak insanlıktan çıkarmışsın zavallı kahyayı’’
Ağa İçini çekmiş ‘’Ahhh..Ahhhh..Bilen bilir, bilmeyen bir salkım üzüm sanır…İnsan olsaydı hiç çıkar mıydı insanlıktan? ‘’
YORUMLAR
Bu yazı aslında oldukça uzundur. Ancak site yönetiminin '' Siyasi nitelikli yazı yazılmaması '' Konusundaki hassasiyetine saygı gösterdiğim için sadece son bölümünü yayınladım..Yazının tamamı Facebook sayfamda ''ŞAH GİDECEK '' Başlığı altında yayınlanmıştır. Face book sayfam herkese açık olup isteyen arkadaşlarım oradan yazının tamamını okuyabilirler.
Selam ve sevgilerimle.