- 367 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
ISPARTA ŞEHRİMİZ MODERNLEŞİYOR ...
ISPARTA ŞEHRİMİZ MODERNLEŞİYOR...
Duyarlı yürekten merhaba sizlere gönül dostları. Allah’ın selamı, rahmeti, bereketi cümlemizin üzerine olsun. Konu başlığım elbette ülkemizin duyarlı vatandaşlarını memnun edecektir. Teknolojinin yaygınlaştığı bir dönemde her ilde, ilçede, kasaba ve köylerde elbet değişimler olacaktır. Maddi ve manevi durumu iyi olan vatandaşlarımız modaya ve teknolojiye ayak uydurabiliyor.
Halkın çoğunluk oyuyla seçilen her belediye başkanı ve muhtarlar ihtiyaç duyan her vatandaşın taleplerini dinlemektedirler. Muhtarlar gerekli makama sorunu ileterek çözüm arayışına girilir. Her yörede çevre düzeni çok önemli! .
Mahalle sakinleri kendi çevrelerine duyarlı olduğu müddetçe diğer çevreleri düzenlemek daha da kolaylaşır. Mahalle atıklarını ve biriken çöpleri yetkililer zaman geçirmeden aldığı taktirde istenmeyen pis kokular da kalkmış olur.
Yaklaşık kırk yıldır ikamet ettiğim şehrimde çok eski dönemlerde çöp yığınlarının halkıma verdiği, çevreye verdiği zararlara şahit oluyordum. Kediler ve köpekler her ne kadar yemek artıklarını temizlemeye çalışsalar da ortaya serilen atıklar Isparta gül şehrime yakışmıyordu. Ekonomik kriz yaşanınca elbette bazen istenmedik manzaralarla karşılaşıyoruz. O dönemlerde günde değil hafta da zor uğrayan çöp araçları, son dönemlerde günlük yerleri de süpürerek tüm atıkları kısa sürede mevcut araca yükleyerek götürmektedir.
Vatandaşlarımız her gördüğü çöp bidonuna duyarlı davranarak elinde ki atığı bırakmaktadır. Türkiye’nin gül bahçesi sloganını her vatandaş benimsedi ve evinin çevresine rengarenk güller diktiği gibi süs bitkileri, meyve veren ağaçlarda oksijenini sunmaktadır. Her belediye başkanı şehrimizin modern olması için tüm araç ve gerecini, çalışkan personelini seferber etmektedir.
Konuyu sadece çevre düzeniyle tamamlamak yetersiz olur. Geçmişte ki yapılan yapılarla, şimdiki yapılan binalar arasında çok fark vardır. İlimizin fay hattında olan yapıların depreme dayanıklı olması için tedbirler alınmaktadır. Yer altı kanalizasyonların nüfus artışını göz önünde bulundurarak önümüzde ki yüz yılın ihtiyacını karşılayacak şekilde büzler döşenerek logarlar da yapılıyor.
Türkiye elektrik kurumu kablolarının, posta, telgraf, telefon kablolarının, belediye ışıklandırma kablolarının, trafik lambalarının, mobese kamera sistem kablolarının, doğal gazların yer altına alınması, su işlerininde eskiden olduğu gibi toprak içinden boruların gitmesi modern görüntüyü sergilemekte.
Esnaflarımızın da iş yerlerinde gerekli tamiratlar yaparak modern görüntüye ayak uydurması müşterilerinin de gönül rahatlığı içinde alış verişini sağlıyor.
İnsanoğlunun zarifliğini sergileyen gül ürünlerin buradan yayılması, Yurt içi ve yurt dışından gelen binlerce öğrencinin şehrimizde okuması, vatan borcunu ödeyen binlerce askerin şehrimizde nöbet tutması, emniyet güçlerinin güvenlik sağlayarak yerli ve yabancı turistlerin özgürce tatilini yapması, bir çok önemli projelerin buradan yayılması şehrimizi daha da modernleştiriyor. Ulaşım yönünden de yollar geniştir rahatlık sağlamaktadır.
Davraz kayak merkezi tesisleriyle daha da modern hale gelmektedir. İlimizin iklim açısından bir çok meyve ve sebzenin yetiştirilmesi bereketimizi katlamaktadır. Araç sayısının çok olmasından dolayı park sorunları yaşıyoruz
inşallah bu sorunda önümüzde ki dönemlerde aşarız. Her güzelde bir nazarlık bulunur bunu da böyle algılayalım. Türkiye Cumhuriyeti devletimin her yöresi güzeldir. Her şair ve yazar çevresini anlatmaktadır. Hoşça kalınız.
***** MODERN İ L *****
Çevre düzenlendi atık saklandı,
Davraz kayak yeri dağlar aklandı,
Halı, gülü meşhur, meyve eklendi,
Isparta şehrimiz modernleşiyor.
Spor alanı da mevcuttur parkta,
Kablo yer altına, yoktur direkte,
Telefon, İnternet mevcuttur cepte,
Isparta şehrimiz modernleşiyor.
Yeni fabrikalar devreye girdi,
Üretim yapınca bereket verdi,
Yağmur sularını kanallar sordu,
Isparta şehrimiz modernleşiyor.
Kerpiçler yıkıldı, katlar dikildi,
Caddeye, sokağa lamba takıldı,
Yaşlıya, fakire güzel bakıldı,
Isparta şehrimiz modernleşiyor.
Üniversiteler bilime açık,
Cami, kuran kursu ilime açık,
Zekice fikirler dilime açık,
Isparta şehrimiz modernleşiyor.
***** GÜLLÜ TAKILAR *****
Yüzüğe bakarsın ortası güllü,
Kulaktaki küpe sarkıyor dilli,
Gerdana döşenmiş çevresi pullu,
Güze özentili bazı takılar.
Altın bileziğe nakış işlenir,
Kelepçenin üstü güzel süslenir,
İnce dekorlarla yandan beslenir,
Güle özentili bazı takılar.
Kremi senin de içi kazılı,
Küçük olanlarda isim yazılı,
Güzellik simgesi desen dizili,
Güle özentili bazı takılar.
Rengarenk taşlara şekil veriyor,
Değeri artıyor herkes görüyor,
Onu hazırlayan yuva kuruyor,
Güle özentili bazı takılar.
Demek ki gül deymiş bütün zariflik,
Bedava olmuyor Zeki erkeklik,
Yiğide yakışmaz elbet korkaklık,
Güle özentili bazı takılar.
Ispartalı Zeki Çelik TÜRKİYE İLESAM il temsilcisi.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.