- 383 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
KÜTÜPHANELER HAFTASINI KUTLARKEN... Yirmi beşinci Bölüm.
KÜTÜPHANELER HAFTASINI KUTLARKEN... Yirmi beşinci Bölüm.
Çok muhterem, saygıdeğer gönül dostlarım. SELAMÜNALEYKÜM, merhaba. Sizlerin sabrını tüketmemek için, konumuzla ilgili son bölümü de paylaşarak, diğer konularda da sayfa sütunlarında gören gözlere, işiten kulaklara hitap ederek birlik, beraberlik içinde hoşça vakitler geçirebilmeyi umut ediyorum.
Ankara ziyaretlerimde ki izlenimlerimi de konu gereği anlatmakta yarar var. Bu ziyaretim yıllar öncesine dayandığından bazı kanun değişiklikleri olabilir. Her ziyaretim şahsımdan fazla bulunduğum kuruluşa en iyi hizmet içindir. Dernek adına yayınladığımız dernek bülteninin Kültür Bakanlığı, Kütüphaneler genel müdürlüğü tarafından satın alınıp, hem derneğimize katkı sağlanmasını, hemde Türkiye genelinde ki tüm kütüphanelere dağıtılmasını düşünmüştüm.
Gerekli makamlarla görüştüğümde aldığım cevap şu oldu. Siz bu bültenlerde reklam yayını yapmayacaksınız, her bültenden bir yıl boyunca bize gönderin yetkili kurumlarca onay alındığın da size bedeli ödenir. Bu görüşe saygılıyım ancak bir bültenin basımı, dağılımı o gün için milyarlarca liraya mal oluyordu.
Dernek üye aidatlarının karşılaması mümkün değildi. Bazı esnafların verdiği küçük reklamları bültene koyduktan sonra, defalarca, ısrarla ayaklarına gidip beş, on lirayı zor alabiliyorduk. Destek verenlerden Allah razı olsun diyorum. Şölen destek konusunu görüştüğümde: Derneğimizin kamu yararına hizmet ettiğimizi yazılı belgelerle kanıtlamamız gerekiyormuş.
Bunu kanıtlayabilmek için de mülkiyeti, özel eşyaları da olması gerekiyormuş. Derneğimizin üye aidatı kiraları bile karşılayamadı. Şahsı mülkiyetim de yıllarca bedava hizmet verdim. Maliye müfettişleri onu da soruşturmaya kalktı. Dernek başkanı olup tapusunu da ibraz edince sorun çözüldü.
Bana yapılan haksız davranışları da anlatırsam bu konu yine uzar. Kültür Bakanlığına o dönemde 2500 kitabımı hibe ettim, beş yüz adedi dış ülkelere gitti, diğerlerin ülke genelinde ki kütüphanelere dağılmasını istedim o günkü araştırmama göre 500 ana kütüphane, 300 zü aşkında ek kütüphaneler olmak üzere 800 zü aşkın kütüphane mevcuttu hiç birine de eserlerimin ulaştığını sanmıyorum.
Çünkü bana yazılı bir bilgi ulaşmadı. O dönemin Kültür Bakanı sayın Fikri SAĞLAR’dı Zeki Çelik Yayınları adı altında yayınladığım kitapların da yetkililere sunduğum halde okunması için tebliğler dergisinde yayınlanmadığını da hissediyorum. Saygıdeğer dostlar daha birçok ziyaretlerim oldu ama sayfa sütunum yine kabardı sözümü toparlayarak noktalamak istiyorum.
Bizler yaşadığımız süre içinde Memleket sevdamızdan vazgeçmeyiz. Bizleri hiçe sayanlar utansın. Isparta güllerini, güzelliğini 42 yıldır anlatıyorum, bunların sayesinde ekmek yeyip köşeyi dönenler, bırak hediye vermeyi, teşekkür bile sunamıyorlar. Gerçi bizler bir menfaat peşinde değiliz ama küçük bir iltifat sunsalar, bizlere de değer verseler, bizde yüreğimizden, gönlümüzden gelen duyguları halkımızla daha rahat paylaşabilsek daha güzel olmaz mı? .
Isparta şiirlerim farklı gazeteler de yayınlanmaktadır. İnternet üzerinden araştırdığınız da en çok yöremize ait şiirin Zeki Çelik tarafından yazıldığını görürce okursunuz. Son olarak merak edenler için! neden Ispartalı diye başlık atıyorsunuz? diye soranlara cevabım şudur. Ben şahsımdan önce Türkiye’mi, Vilayeti, ilçemi, köyümü ön plana koymak isterim. Bu duygularımı da her şiirimde hissediniz. Allah’a emanet olunuz, hoşça ve dostça kalınız. Devamı vardır..takip ediniz.
HER KİTAP BİR DÜNYADIR, OKUMADAN O DÜNYALAR HİSSEDİLMEZ
* B A M B A Ş K A *
Toprağın özünden fışkırır pınar,
Sıcaktan canlılar elbette yanar,
Ayazmaya gelen içince kanar,
Isparta havası, suyu bambaşka.
Dağda, yamacın da yeşil ormanlar,
Piknikte çok güzel geçer zamanlar,
Oksijene doyar çadır kuranlar,
Isparta havası, suyu bambaşka.
Dikenler içinden koku yayılır,
Rengarenk güllere herkes bayılır,
En değerli parfüm Esans sayılır,
Isparta havası, suyu bambaşka.
Ulaşım yönünden yollar düzenli,
Temizlik hobimiz parklar özenli,
Caddeler,sokaklar,evler desenli,
Isparta havası, suyu bambaşka.
Şirin bir şehirdir Zekinin ili,
Kulağa hoş gelir şivesi,dili,
Misafirperverdir bonkördür eli,
Isparta havası, suyu bambaşka.
* K O K L A *
Rosense ürüne yapın yatırım,
İkramı sundukça artar hatırın,
Mis hava içinde rahat oturun,
Isparta gülünü her mevsim kokla.
Domurcuk haliyle çok güzel durur,
Yapraklar açınca sıcaktan kurur,
Dalından kopsa da kıvamı korur,
Isparta gülünü her mevsim kokla.
Dikenler içinden açan seçilir,
Etekten dökerken çuval açılır,
Kuruması için yere saçılır,
Isparta gülünü her mevsim kokla.
Fabrikaya giden güven ellerde,
Lokumu,reçeli, tatlı dillerde,
Aşkı,sevgisi de var gönüllerde,
Isparta gülünü her mevsim kokla.
Gül suyu,parfümü, kolonya özel,
Şampuan,sabunu temizler güzel,
Esansı,yağından Zekice haz al,
Isparta gülünü her mevsim kokla.
Ispartalı Zeki Çelik TÜRKİYE İLESAM il temsilcisi.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.