Kendimizi Bilmek, Direniş ve Vandallara Mandal
hayrettin taylan
Özlemin özerk bir yürek gibi içimde bayrağını sallıyor. Bu vatan hepimizin. Hepimiz kardeşiz.Üstünlük ancak takvadadır. Direniş haklılığın belki oyunudur;ama demokratik, akılcı,insanı, inancıl olmalı.
*Yalnız kendi düşlerine bayrak sallamak, yalnız özdeşlerine işlem olmak Vandalizme maşa olup hüzne naaş kaldırmak direniş değil.
-Kendiniz hesabınızı bitirmeden başkasından hesap soramazsınız.İçindeki hasta egoları tedavi ettirmeden , kirlenmiş bilinçaltı filtrenizi temizlemeden, bir fikrin güdümünde tekil bir yaşam ve düşünce felsefesine sarılarak bir başkasını yok saymak hastalığından arınmadan hesap soramazsın.
-İnsan içindeki çocuğun yürek devletini kurmadan, kendinle barışmadan başkasına hesap soramaz.
-Kendini bilen Rabbini bilir, Rabbini bilen herkesi bilir. Herkesi bilen kendinle tanışma okuluna gider.Temel dinamiklerimiz var.Beynini, zekanı, kalbini, mideni dolduracak besleyici etmenlere teslim olmak lazım.İnsan , temel merkezlerini mutlak, evrensel, değişmez temellerle doyurmalı.
-Öylesine sokak direnişleri acizliktir, kendini bilmemektir.İlimden, inançlardan, algılardan, mutlak olgulardan maruz kalmaktır.
-İnsan, her duygunun terazisinde binlerce kez taranmalı.Allah’ın adil terazisinde taranmalı.
-İnsanlar bin çeşit değildir. İnsanlar, iki çeşittir.İyiler, kötüler.İnsanlık tarihinden beri Hak ile Batıl hep vardı. Kimisi kötünün içinde iyiyi arar, savunur, doğmatikliğini o yolda serer.Kimisi de iyiliğin yolunda karınca olur.Taşır kendince en iyileri.
-Amaçla amaçsızlık arasına sızanların sazanları mıyız? Hangi anaç amacın mayınlarında kendinize hüzünlü gelecek kuruyorsunuz.
İnsan önce kendi yüreğine, beynine, dünyana sahip olmalı.İnsan, önce kendini fethetmeli.Başkasının bir başkası gibi maşa olarak kullanılıp çıkarların kebabı olmaması gerekir.
’’Yürekten itaat edeceğim tek bir iktidar var;
Kendi aklımın kararı, kendi vicdanımın emrettiği’’
____ William Godwin _____
Şimdi kendi vicdani kapımızı açarken başkasının vicdan ve yaşam atlasına saldırmanın etiği nedir? Dünya sadece bencil güdülerin merkezi değildir…
İnsan, sevmek, sevdikleriyle yaşamaya, yaşlanmaya aynadır.
1Bir kez olsun aynı şeyleri hissetmeyi başarabilenler,
Birbirini hep anlayacaktır...!"
____ Andrey Tarkovski _____
Birbirimizi anlamak, birbirimizle anlaşmak şehirlerinden güzel bir atlas kurmaya gitmek gerekir.Herkes, kendi fikrinin renginde olabilir;ama herkes başka fikrin rengini karalamak, üstünü çizmek zorunda değil.
-Benzeşmelerimize denklem başkasına işlemsiz acı olmak ölçü mü? Hedonistçe kendi fikrine kurban olmayı seçmek hangi doğrunun yanılgısı ?
-Arınmış, arıtılmış, kendini bilmiş, bilincin aynasından, ilmin güneşinden esinlenmiş sevgi ve hoşgörüye akan iyi örnekler dilimiyle yaşamak çok doğru ve güzeldir.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.