- 719 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Ona ayrı bana ayrı
…..Hepimiz çoğu zaman konuşurken deriz ya, yaratılanı Yaradan’ dan dan ötürü severiz diye, sizler de sever’ misiniz sevmez’ misiniz ben bunu bilemem amma ne yalan söyleyeyim ben herkesi ayrı gayrı yapmadan çoğu zaman sevenlerdenim. Kimseye karşı çoğunlukla asla kin gütmem, hiç kimsenin arkasından çoğu zaman mümkün olduğu kadar asla kötü konuşmam ve çoğu zaman da, insanları hoş görmesini bilenlerden biriyimdir.
…..Şimdi bana diyeceksiniz ki, sen bunları bizlere şöyle dururken neden söylüyorsun. Bir zamanlar hepinizin görmese de onu az çok bazılarınızın tanıdığı hoş görüsüyle bilinen birini tanımıştım. Onu tanıyana kadar ne o, beni tanıyordu ne de ben, onu tanıyordum. Gerçi onun ismini zaman, zaman sağdan soldan ondan bundan falan duymuşluğum vardı amma, o güne kadar onun kendisini hiç mi hiç görmemiştim.
…..Benim bu size anlatmaya çalıştığım yeni tanıdığım şahıs, herkesin sempatisini kazanmış sevgisini kazanmış hoşgörüsü ile ünlü olan duyduğum kadarıyla namazını bile geçirtmeyen oldukça dindar biriydi. Kendisini ben bir yakınım vasıtası ile ilk defa olarak bir toplantıda görüyordum. Keşke görmez ve onu hiç tanımaz olsaydım. Bu gün aynı olay olsa ve o kişiyi göreceğimi bilsem, emin olun köşe bucak demem, onun yüzünü görmemek için kaçarım.
…..Bu kişinin ismini ve bunun kim olduğunu benim sizlere buradan söyleyeceğimi sanıyorsanız, sizler çok yanılıyorsunuz ben asla onun ismini sizlere söylemem ve söylemeyeceğim. Ama söylemek istediğim sizlere anlatmak istediğim konunun özü şudur.
…..Hani yukarıda dedim ya, bazı kişiler hep yaratılanı Yaradan’dan ötürü severiz diye konuşurlar işte bu kişi de bunu ve bunun gibi lafları çok söyleyen bazılarına göre saygın olan bir kişidir. Sakın onun kim olduğunu buradan sizler tahmin etmeye kalkmayın çünkü bu kişi sizlerin düşündüğünüz ve tahmin ettiğiniz kişi hiç değildir.
…..Bu benim size anlatmaya çalıştığım kişiyi bir yakınım vasıtasıyla ilk defa görmüştüm. Bu ilk defa gördüğüm şahıs, başkalarının gözünde saygın bilgili hoşgörülü bir kişi olarak bilinirdir ve onu tanıyana kadar ben de onu öyle bilirdim.
…..Benim tipim beni onunla tanıştırana ve onun arkadaşlarına göre, biraz daha değişiktir. Ne yalan söyleyeyim ben oldum olası ve ben kendimi bildim bilesi, koyu Atatürkçü olan kalın bıyıklı antiemperyalist görüşlü biriyimdir.
…..Sizlere benim anlatmaya çalıştığım şahıs benimle tanışırken ilk gördüğünde onun ilk sözü yüzüme şöyle küçümser gözlerle yan, yan bakmak ve yanındaki beni onun olduğu yere götüren kişiye bu adam da kimdir demek oldu.
…..Aradan çok uzun yıllar geçmesine rağmen, onun bana bakıp da küçümser gibi olan bu sözünü ben hiç unutmadım ve ben bunu asla da unutmayacağım.
…..Demek ki her sözünde kendisini karşısındakine karşı hoşgörülü bir insan saygı değer bir insan olarak gösterenler, karşısında gördüğü kişi şayet kendilerinden sadece kendi fikirlerinden biri olduğu zaman karşısındaki kişilere karşı hoşgörülü bir insan oluyorlarmış ve onlar insanları Yaradan’dan ötürü değil de, yalnızca kendilerinden biri olursa öyle seviyorlarmış. O kişinin bulunduğu toplum içinde beni göstererek söylediği yukarda bahsettiğim bu beni rencide eden sözünü hiçbir zaman unutmadım unutamam da. İşte bu nedenle bazı kişilerin yalanları bana başka sana başka davranmaları hayatta en nefret ettiğim şeylerden biri olmuştur. Fakat ben yine de onları hoş görür düşüncelerinden dolayı Allah’ a havale etmeyi yeğlerim.
…..Bilmem sizlere ne demek istediğimi anlatabildim mi?
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.