- 524 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
Bulduğunu Bildiğine Vermek 10
Bulduğunu Bildiğine Vermek 10
Evrensel seyirde bir tek insanın evrene müdahalesi mümkün! Bu evrensel bilincin genişliğiyle alakalı. Eğer evrensel bilincini birey evreni anlayacak kadar açarsa evreni o noktada yönlendirmeye başlar. Hızır makamı!
Gelinen nokta önemli. İnsanın bilinç edindiği noktadan tüm gelmiş ve geçmişi izafi yansır, bu nedenle geçmişin tesirini silmek de bu bilinçle mümkün. Ümitli olmak bu nedenle çok mühim.
Evrende tesadüf olmadığı, ancak her olasılığa açık bir işleyişin varlığı görünür! Tesadüf olmamakla beraber potansiyel (izin verilen, mümkün olan) tüm olasılıklara imkan verilmiş! Tesadüfi olmayan ama her olasılığa açık bir sistem! Allah’ın takdir ettiği her olasılık potansiyel olarak var! Bu olasılıkların tercihi kaderin kaza olmasını sağlar! Soyuttan somuta seyir! Bu seyirde takdir edilenden başkası da bulunamaz! Yani bir şey olmuşsa o takdir edilmiştir, izin verilmiştir; şer ve hayır olarak görecelilik bize izafi. Allah için şer yok, şer de hayra bakar! Tercih ise insanın sonucuna katlanacağı bir özgürlüktür!
Bu serinin önceki kısmında; Işık tanecik ve dalga özelliğiyle maddedir ve tüm maddeler; entropiye , eskimeye teslim olmak zorundadır! Nur, maddi çekime tabi olmadığından kara deliğin nuru çekmesi mümkün değil! Nur, ben, ene, o, kün olarak bilinen etki! Maddi boyutta işleyenler, mana boyutunun da yansıması. Soyut, somuta ayna… Soyut alemde olan somutta yansır! İki noktanın yanına üçüncü eklendiğinde ne olur! Kütle çekimden dolayı üçüncü aynı hizada duramaz! Az bükülür çünkü komşusunun kütle çekimine bir de komşusunun, komşusunun kütle çekimi eklenmiştir. Bu bükülme işinin nasıl içi boş küreye döndüğünü daha ayrıntılı anlamak gerek! İki nokta bir çizgi oluşturdu, üçüncü nokta çizgiyi büktü. Sonradan eklenen noktalar da bu çizgiyi eğri bir düzleme çevirdi. Bu düzlem çok büyüdüğünde içi boş bir küre gibi olacaktır. Futbol topunun üzerindeki meşin çokgenlerin düz olmadığını biliriz! Bu çokgenler yan yana birleştiğinde küre oluyor! Evren için düşünürsek bunu; eğri düzlemlerden bir küre elde ediliyor. Yani galaksiler hatta galaksi grupları bir nokta sanki dev bir küre gibi bükülerek evreni oluşturuyor! Ama bu küreye yeni noktalar eklendiği için büyüyor ama kapanmıyor. Kapansa kıyamet olur deyiverdim işte. Matematikteki devreden sayı örneğini de hatırlayalım; 1,999… devreden bir sayı 9 lar sonsuza dek devam eder! 2 olmaz! Olursa kıyamet olur! 1,999… ölür 2 gelir! Şimdi bu somut evren modelinden soyut bir şeyler çıkaralım. Küre yüzeyi her noktası diğer noktayla direk alakadar olabilir bir şekildir. Yani kainattaki her şey diğer şeylerle direk alaka kurabilir! Bunu başaran bilincinde olan Hızır makamındadır! Her nokta Hızır makamında olma potansiyeline sahiptir. Bu nedenle halk arasında “Her gördüğünü Hızır bil!” şeklinde bir söz vardır!
Bundan şu çıkar; evrensel seyirde bir tek insanın evrene müdahalesi mümkün! O halde ne duruyoruz başkalarının ezber öğretilerini papağan gibi tekrarlamak yerine kendi bulunduğumuz noktadan evrene neden kendi potansiyel varlığımızla etki etmiyoruz? Bu bilinçle olacak bir şey elbet! Bunu denemek serbest ama başarmak, o önemli! Bu alanda çok söylem var! Tek tek saymaya gerek yok. Evreni etkilemek evrenin her noktasına kadar ulaşacak bir bilinçle mümkün! İki satır ezber ile veya bazı Orta Çağ felsefi veya dini öğretilerini papağan gibi tekrarla olmaz! Hele son zamanlarda kişisel gelişim konusundaki gaz verici öğretilerle hiç olmaz! Sakın yolu kapadığımı düşünmeyin! Yol açık! Şarlatanlarla oyalanmayan yol alır! Kırmızı başlıklı kız, yolda çiçeklerle oyalanıp kurdu musallat etmişti hani kendine! Ona benzer engeller var! Evren kendisiyle oynatmaz! Yani etki, evrensel değilse tepki şeklinde yansır ki maazallah! Bu nedenle bu Hızır makamı olarak tarif edilebilecek evrene tesir makamı kolay bir makam değil. Hızır makamında olan insanın evrene tesiri şirk olarak algılanmasın. Tesir makamındaki tercihler zaten takdir edilenlerdir! Zaten evrende tercihe sunulanlar takdir edilmiştir! Tercih, tercih edenini bekler! Bu makamdaki de tercihini yapar! Misal sofrada olmayan bir şeyi yeme tercihinde bulunmak mümkün değil! Sofraya konmuşsa zaten tercihe sunulmuştur! Burada tercih makamındakine sadece tercih etmek kalır! İnsanlar bilinçsiz davranıp evren için lüzumlu tercihleri yapmayıp popüler tercihleri yaptıkları için bu Hızır makamı olarak tarif ettiğim herkese açık tesir makamı kullanılmaz pek! Bu makama “Kün makamı” demiştim daha önceki yazılarımda! İnsan ya evrendeki bulunduğu yerin evrene merkez olabilirliğini şuur edip ona göre tercihini yapacak! Ya da birilerinin ardından onların tercihlerine güç vermeye çalışıp sefil olacak! Bu tercihlerin illa farklı olması gerekmez! Bu “Ene-l Hak” konusuna da yakındır ki potansiyel hedef “O” dur zaten… Bu süreçte evren, kişinin olumsuz tercihlerini kendine iade eder. Yüzüne çarpar! Cehennem şeklinde yorumlamak da mümkün bu durumu!
Önceki yazılarımda hiçlik konusu da vardı; Kuranda, Araf ;191 “Hiçbir şeyi yaratamayan, kendileri yaratılan şeyleri Allah’a ortak mı koşuyorlar?” kuran.diyanet.gov.tr/Kuran.aspx#7:191
Ayrıca İsa nın kitap ehlinin aleyhine şahit olması konusu vardı! Nisa ;159 “Kitab ehlinden hiç kimse yoktur ki ölümünden önce, ona (İsa’ya) iman edecek olmasın. Kıyamet günü o (İsa) onların aleyhine şahit olacaktır.” kuran.diyanet.gov.tr/Kuran.aspx#4:159 İşte bu İsa’nın evrene tesir noktasında olduğunu gösteriyor!
Popüler davranışların insanı gerilettiğini ve taklitçi yaptığını; bu taklitçiliğin aslını inkar yönünden şirk olduğunu yazmıştım!
Filiz 10 Şiirimle bu seriyi tamamladım!
Filiz10
1
Hazine harabede saklı;
Çölde vaha, kaktüste su…
Kartal pençesinde Dünya!
Şimdi “Birlik” çoğalma zamanı,
Emanet bize Ukab.
2
Çelik asada Ay/Yıldız. Zülkarneyn…
İki yüzük;
Krala sorgu yok! Parmağında Kabe, Mescidi Aksa.
“Allah’u Ekber”
Mavi akik sana yakıştı Kraliçem.
3
Kırmızı açtı üç lale, turuncu saksıda.
Rahim, Kerim, Yüce.
Işık saçıyor “Ra”
4
Kılıçlar keskin;
Dört yandan yansıyor “Mu”nun esrarı.
5
“Birlik” müjdesi geldi Aralık beşten.
6
Maria çağırdı 6/10 da, altı kapıdan ;
Anka/Ra’ dan.
7
Arş sayılar, Kürsi harfler alemi;
Yedi harf üzerinde Kuran.
8
Kurtulma hızını bulan kurtuldu Dünya’nın çekiminden,
Olgunlaştı ekin, hasat var.
9
Tüm kötülükler iyiliğe çevrildi, haydi çık.
Vakit tamam.
10
Filiz10
Bu on aşamada tamamlandı inşallah! Düşünceler filizlendi!
Selametle;
Ahmet Bektaş
YORUMLAR
"Tercih, tercih edenini bekler! Sofraya konan zaten tercihe sunulmuştur..." Üzerinde çok durulması gereken ve muazzam bir hakikatler dünyasına kapı aralayan sözler bunlar. Yazılarınıza yeni tesadüf ettim ve iyi ki de ettim. Ben de bundan sonrasında inşallah takipçiniz olmayı "tercih" edenlerdenim. Emeklerinize teşekkür ederim. Selam ve saygılarımla...