- 655 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
GÜZELLİKLERE BÜRÜNEN GÜL ŞEHRİMİZ Var...
GÜZELLİKLERE BÜRÜNEN GÜL ŞEHRİMİZ VAR...
Allah’ın selamı rahmeti, bereketi üzerimize olsun. Dünyanın kalbi olan ülkemizde gerçekten her aranan özellikler ve güzellikler mevcuttur. Yedi bölgeden oluşan Türkiye Cumhuriyeti devleti Asya ve Avrupa’nın birleştiği noktadadır. Köprü vazifesi rolünü de üstlenmektedir. Üç yönümüzün deniz olması, iki önemli boğazın da varlığıyla daha da değerini artırmaktadır.
Birbirine yeşil ormanlarıyla bağlanan dağlarımız oksijen deposudur. Her ilin, her ilçenin, kasaba ve köylerin hatta tüm yörelerin arazilerinin verimli oluşu, halkımızın gıda ihtiyaçlarını karşıladığı gibi ihracatın da artması gurur vericidir. Konuyu toprakla da sınırlandırmamak gerek. Toprak içerisinden çıkan madenlerinde fabrikalar, tesisler sayesinde işletilip devletimizin ihtiyaçları, halkımızın ihtiyaçları karşılandıktan sonra ihracatı da onur vericidir.
Tarihi kalıntıların zenginliği de, plajların bolluğu, turistik alanların ilgi çekici olmasıyla da yerli yabancı turistlerin ziyaretlerini hızlandırmaktadır. Ülkemize gelip hayran kalan bizim adımıza reklamını yapıp turizme katkı sağlamakta, bizlerinde onları misafir edebilme gayreti içinde olmamız gerektiğini hatırlatıp çalışmalarımızı hızlandırmaktadır. Duble yollarımızın arması sevindiricidir.
Her yörede farklı gıdalar yetişse de ulaşım rahatlığıyla sabit ve gezisi pazarların çoğunluğuyla esnaflar sayesinde her bölgemiz taze ürünlerden de yararlanmaktadır. Her şair ve yazar elbette öncelikle doğup büyüdüğü yöreyi, ilini anlatır. Zaman çerçevesinde yeterli bilgi sahibi olduğunda diğer bölgeleri de kaleme alıp gururla öz veriyle anlatır. Bende ilinden bahsedeyim.
Özellikle Yaradanın kulu, Resulün ümmeti, kitabımızın Kuran oluşuna çok şükretmeliyiz. Ayrıca Muhammet Alêyhisselâmın kokusunun sembolü olan gülün ilimizde yetişmesi dünyanın bir çok ülkesine ihracat yapılması, üretenlerin, toplayanların, pazarlayanların, personellerin kazanç sağlamaları
Isparta ilimiz, ilçelerimiz için ayrı bir gururdur. Sadece gülden bahsetmek diğer ürünlere karşı haksızlık olacağından meyvelerin bolluğundan da yeri gelmişken söz etmek istiyorum.
Bazı meyveler her bölgede olabilir ama konuyu fazla açmadan özetlemek zorundayım. Gerçekten iklim açısından çok şanslı iliz. Dünyanın bir çok bölgesinde yetişmeyen bazı ürünler meyveler, sebzeler, ilimiz çevresinde ve diğer ilçelerimizde, köylerimiz de bol miktardadır. Teknolojinin de gelişmesi bizim çalışma azmimize dahada kazandırmaktadır. Hayırlısı olsun diyorum.
Türkiye’nin gül bahçesi diye anılması Isparta şehrimizin imajını dahada değiştirmektedir. Modern yapılar, parklar, dört yanı çiçekli yollar, yeşillikler, mesirelikleri artırdıkça yaşanılır iller içinde içinde ikinci sıradan birinciliğe çıkabilir. Yeni fabrikaların oluşması işsizliği de mutlaka önleyecektir. Tüm ilçelerimizi de tanıtmak için bazı ürünleri paylaşımını yapma gereği duydum.
Kiraz denilince aklımıza Uluborlu, Şarkikaraağaç, gül denilince Isparta, köy kasabaları, Keçiborlu, Güney kent, elma da, Eğirdir, Gelendost, Şarkikaraağaç, üzüm, kaysı denilince Yalvaç, Senirkent, ceviz denilince Atabey geliyor Gönen, Sütçüler, Yenişarbademli, Aksu ilçelerimizin de ürettiği çeşitli ürünler vardır özetleyerek anlatmak istediğim husus güzellikler içinde yaşadığımızın farkında olmalıyız diyerek konuyu şiirimde özetliyorum.
Allah kalbimizin, gönlümüzün güzelliğini bozmasın. Hoşça ve dostça kalınız.
****** ISPARTA GÜZEL *****
Gülün yaprağın da aşk dolu hisler,
Gülün şampuanı saçları besler,
Gülün dalları da doğayı süsler,
Isparta güzellik süpermarketi.
Gülün sabunuyla elini yıka,
Gülün parfümünü algılar yaka,
Güllü giysilerle canlı fiyaka,
Isparta güzellik süpermarketi.
Gülün reçelini tatmanız mümkün,
Gülün esansı da gururu Türkün,
Gül suyu şifalı kullanın ilkin,
Isparta güzellik süpermarketi.
Gülün lokumu da ikrama uygun,
Gülle zikre dersen tespihte yaygın,
Gülün iksiriyle artıyor saygın,
Isparta güzellik süpermarketi.
Güle özentiyle çoktur şekiller,
Gülü anlatmaya ermez akıllar,
Gül ile kaplanır Zeki takılar,
Isparta güzellik süpermarketi.
***** İLÇELER GÜZEL *****
Kızıl dağ ormanı oksijen saçar,
Eğirdir plajı sahili açar,
Sütçüler, Yalvaçtan bir tarih geçer,
İlçeler güzellik süpermarketi.
Elmanın iyisi Gelendost tadır,
Ş.karaağaç helvası tasta dır,
Davraz da kayağa herkes hastadır,
İlçeler güzellik süpermarketi.
Atabey cevizi lezzetli diri,
Uluborlu malum kirazı iri,
Yenişarbademli yaylanın yeri,
İlçeler güzellik süpermarketi.
Keçiborlu kükürt maden yatağı,
Senirkent’in zengin dağı, eteği,
Aksu’nun da meşhur ballı peteği,
İlçeler güzellik süpermarketi.
Gönen de öğrenci öğretmen olur,
Güney kentte varan mis koku bulur,
Zeki değerini her zaman bilir,
Isparta güzellik süpermarketi.
Ispartalı Zeki Çelik TÜRKİYE İLESAM il temsilcisi.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.