- 528 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Kadınlar ne’den daha uzun ömürlü yaşar?
İnsan ömrü ortalamasına göre, kadınların erkeklerden daha uzun ömür yaşadığı bilinir.
Şehir hayâtında, kadın ve erkekler arasında bu fark daha belirgindir.
Gözlemlediğime göre, arada 15-25 Yıl kadar kadınlar lehine fark vardır.
İnsanların, günlük doğal ihtiyaçlarına ulaşmada ev kadınları, erkeklerine göre çok şanslıdır;
işyeri ile ev arasındaki farklara bir göz atalım…
1-Kadın, günün çoğu vaktini, ev içinde ve yaşamaya alıştığı insanlarla stressiz geçirir.(1)Geçim zorlukları ve aile içi mes’eleleri, bu ölçmeden arındırırsak.
1-A- Erkek, günün üçte- birini yaşadığı evde, uyku hâlini ayırırsak; altı saatten daha az bir vakit ile dış dünyâdan arındırılmış bir hayat yaşar(1).
2-Kadın, insan hayâtının âcil ihtiyaçlarına, erkeğe nispeten daha kolay ulaşır(1). Bunlar; yeme, içme, istirahat etme, tuvâlet ve banyo ihtiyaçlarını ânında sâhib olmak ve faydalanmada zorluk çekmemek.
2-A- Erkek, işyeri şartlarına göre ancak, ortalaması alındığında; bu kolaylıklardan mahrum ya da sıhhî şartların çoğu vakit elverişsizliğine rağmen; toplu yolcu taşıma araçlarında teneffüs ettiği hava, bulunduğu yerdeki insanların sağlıklı olup- olmadığı, yiyecek ve içeceklerin(çay bardağı ve kaşığı) ve kaplarının yeterince dezenfekte edilmediği, yeme alışkanlığı kültürünün dışına çıkıldığı(özellikle yağlar), tuvâlet ihtiyaçlarının ânında ve sıklıkta giderilemediği, bulunduğu yerde düzenli ve gerekli hava akımının sağlanmadığı, insanların basit bulaşıcı hastalıklarını eve taşıdığı, bol su içme alışkanlığından uzaklaşıldığı için; prostat, mesâne ve böbrek rahatsızlıklarına sinsice yakalandığı, değişken kişiliklerle sözlü mücâdelede rûhen aşırı yorulduğu, işinin beden yapısına göre ağır, yorucu ve yoğunluğu, sürekli ve düzenli istirahatini isteğince düzenleyemediğini görürüz.
Burada, iki insan hayâtını biri- biri ile kıyaslayıp ölçmek değil; ancak, insanı kitaba; yazılanı, kitabın içinde bir virgülle kıyaslayabilirsiniz.
Beş dakîkanızı almayı geçmeyecek kadar kısa yazmaya çalışırken, bir şey anlatabildim mi?.
Sağlık dileğimle...
Fotoğraflar, düzenleme ve yazı: kadiryeter Kadir Yeter.
22 MAYIS 2013- TRABZON.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.