- 1166 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
BEYAZLARIN ARASINDAKİ SİYAH KEDİ...
Hiç bir zaman deterjan reklamına çıkabilecek bir kadın olmadım.Tayyör giymedim ve gömlek...Benim kekim,benim pilavım tartışmalarına girmedim.Bir puzzle’ın tam merkezindeki afilli parçayım diye böbürlenmedim.Bambaşka bir yerde durmayı yeğledim.Birilerinden bahsederken ’evde kalmış’diye yan gözle bana bakıp dillerini ısırdıklarında;utanmana gerek yok,alınmam dedim.Dikiş makinası,gelinlik özlemi duymadım hiç bebekliğimde.Tanrı bana doğurmadan anneliği yaşattı.Bazı şeylerle inatlaşmamak gerekiyormuş.Korktuğum,kaçtığım kadar da zormuş gerçekten.Her ne kadar güzel de olsa,çok zor şeymiş anne olmak.
Bir restaurant’dayken yanındaki erkeğin eşliğinde tuvalete giden kadınlardan olmadım.Siparişimi hep kendim verdim.Yanımdaki erkek asla garsona sesini yükseltemedi.Çünkü benim yanımdaki erkek böyle olamazdı.Sevdiği adam için evdeki kedisini atan kadın olamazdım ben.Sevdiği için kedileri sevmeye,onlarla uyumaya alışan erkeğin yanında durabilirdim ancak.Ve asla sevmediği ya da sevmekten vazgeçtiği adamın yanında uyuyabilen bir kadın olmadım.Hiç bir mazereti perde olarak kullanmaya uygun değildi ruhum.
Yanındaki erkek dayak yerken çığlık çığlığa bağıran kadınlardan da olmadım.Onunla birlikte salladım yumruğumu.Entelektüel olacağım diye kendimi ihmal etmedim hiç bir zaman.Saçıma,başıma da zaman ayırdım okuduğum kadar.
Öykünmedim kimseye.Hep kendi stilim olsun istedim ve o stil taklit edilmesin,özgün kalsın.
Sonra bir baktım arkama;sürüden ayrı kalmışım.
Kimi gülerek bakmış haline takılmadan,kimi ayıplamış.Kimi üzülmüş,kimi özenmiş.Kimi beğenmiş,kimi takdir etmiş.Sonra bir çocuk;senin izinde yürüyorum,beni iyi yetiştirdiğin için teşekkür ederim demiş.Ve bir erkek;tanıdığım her kadını seninle karşılaştırıyorum,benim mihenk taşımsın demiş.Sonra bir anne;sen benim annemsin sanki;yanında kendimi güvende hissediyorum,cesaretine saygı duyuyorum demiş.Bir baba;herkes senin kadar alicenap olsa keşke,biliyorum ki bir aile kursa dört dörtlük idare eder,yazıyorsa en iyisini yazar demiş.Bir erkek çıkmış;senden başka hiç bir kadını istemiyorum demiş.
Sonra bir kedi gelmiş,öyle bir bakmış ki;beni dünyada mutlu edecek tek kişi sensin demiş.
Masal da burada bitmiş...
YORUMLAR
Peri Tozu.
Sevmenize mutlu oldum.
Bu derin çizgilerle sınırları çizilmiş hayatın içerisinde kalanın nasıl yaşadığı hakkında bilgi sahibi olmakla beraber her sınır çizginin dışında da bırakır insanları.
Bu karakter erkeklerin korktuğu,her an endişeyle gözlerine bakıp "başımıza ne gelecek?" diye düşündüğü nadir insan tipi.
Fakat doğruluğu ve adaleti ,haysiyeti daima çıkarlarının üstünde seyreden bir anlayış.
Beğendim.
Çok güzeldi.
Selam ve saygı ile.