- 1503 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
Serinyol 2. Şiir Dinletisi
SERİNYOL ŞİİR DİNLETİSİ
Hatay- Serinyol’da “Bir Tutam Mola” adıyla bölge şairlerine yönelik bir şiir dinletisi düzenlendi. Serinyol Şiir Dinletisine Yozgat Şairler Yazarlar Derneği Başkanı Gazeteci- şair yazar hemşehrimiz Ahmet Sargın ve Sarıkaya Şairler Yazarlar Derneği Başkanı Kelami Akdemir ile Eğitimci şair Kaşif Kani Ertürk de katılarak Yozgat’ı temsil ettiler.
Antakya bölgesi şairlerinin yoğunlukta ilgi gösterdiği bu programı Eğitimci hikâye ve roman yazarı Fatma Çetin Kabadayı hazırlayıp sundu. Eğitimci- şair yazar Mahmut Çetin Zorba’nın da yardımcı olduğu “ Bir Tutam Mola” şiir dinletisine çok sayıda şair ve yazar katıldı.
Ahmet Gök Sosyal Dinlenme Tesislerinde yapılan Serinyol 2. Şiir Dinletisine Serinyol Belediye Başkan yardımcıları Nevfel Çelik, Adil Erta, eşi İrem Erta ve Antakya İl Kültür Turizm Müdür Yardımcısı Ali Türetken’in yanı sıra eğitim camiasından çok sayıda konuk ve davetli şairler katılarak programın renkli geçmesini sağladılar.
Antakya Kültür ve Turizm Müdür Vekili Ali Türetken Kültür- Sanat çalışmalarını önemsediklerini ifade ederek böylesine güzel etkinlikler düzenleyen arkadaşlarımızın her zaman yanındayız dedi ve emeği geçenlere teşekkür etti.
Açılış konuşmasını yapan yazar Mustafa Atım da kültür – sanat faaliyetlerinin önemini vurguladı.
Davetli- konuk şairler adına bir konuşma yapan hemşehrimiz Yozgat Şairler ve Yazarlar Derneği Başkanı Ahmet Sargın, kültür sanat faaliyetlerini önemsediklerini belirterek bir ilin ve ilçenin tanıtımına katkı sağlayacağını ifade edip: “ Bizler kültür elçileriyiz, bu bizim için bir sevdadır. Türk Kültürüne hizmet etmeyi amaçlayan bu tür etkinliklere katılmaktan da zevk alıyoruz” dedi ve emeği geçenlere teşekkür etti.
Hatay Serinyol 2. Şiir Dinletisinde sahne alan şairler: Mustafa Söylemez, Hüseyin Uzel, Necla Karataş, Çetin Kalkan, Hatice Elveren Peköz, Selahattin Yılmaz, Süreyya Kaya, Kaşif Kani Ertürk, Ahmet Sargın, Eşref Azgın Türkeri, Atra Gönül Aslan, Meltem Sözbilir, Ömer Sayıl ve Hasan Gök şiir yorumlarıyla; Turgay Aşkın saz ve sözüyle hemşehrimiz Kelami Akdemir de Türk sanat Müziğinden okuduğu parçalarla seyircileri coşturdular ve programa renk kattılar.
Sazın, sözün, coşkunun, sevginin ve muhabbetin, hakim olduğu Serinyol Şiir Dinletisini Eğitimci Şair- Yazar Fatma Çetin Kabadayı ve Eğitimci Şair- Yazar Mahmut Çetin Zorba hazırlayıp sundu. Güzel bir birlikteliğin sonucunda katılımcılara “Teşekkür Belgesi” takdim edildi. Şairler de bu anlamlı buluşmayı toplu fotoğraf çektirerek değerlendirdiler.
SERİNYOL 2. ŞİİR DİNLETİSİ / BİR TUTAM MOLA
Serinyol 2. şiir dinletisi/ Bir Tutam Mola
Ahmet Sargın
Kültür- Sanat faaliyetlerini önemsiyor ve destekliyoruz. Şiir şölenlerinin Türk şiirine ve Türk Edebiyatına katkı sağladığını düşünüyoruz. Bir araya gelmenin ötesinde şair ve yazarlar arasında kültür alışverişine vesile olduğunu görüyoruz. Bu nedenle de şiir şöleni davetini alınca yolun çilesine katlanıp düşüyoruz yollara…
Geçtiğimiz hafta sonu Hatay- Serinyol’da yapılan ve “ Bir Tutam Mola” adını taşıyan şiir dinletisine davet edilince Sarıkaya Şairler Yazarlar Derneğinden Kelami Akdemir, Kaşif Kani Ertürk, Murat Erdoğan ve Yozgat Şairler Yazarlar Derneği adına ben hazırlanıp düştük yollara.
Macera dolu bir yolculuktan sonra gece yarısı vardık Serinyol ilçesine. Programı organize eden arkadaşımız (Bir dönem derneğimizin temsilciliğini de yapan şair- yazar kardeşimiz) Fatma Çetin Kabadayı’nın kapsını çaldık. Zaten onlar da bizi merak etmişler, sofrayı hazırlamışlar bizi bekliyorlarmış…
Macerayı içeren yol muhabbetimizden sonra dinlenmeye geçtik. Cumartesi gününü Hatay gezisine ayırmıştık. Sabah kahvaltısından sonra Hatay – Antakya’ya geçtik. Öylesine rehber olmadan gezip dolaştık. Sonra bir dostumuz bize rehberlik etmek üzere geldi.Bu Kaşif Kani Ertürk Hocanın eski öğretmen arkadaşı Selim Toplama hocaydı. Gezdiğimiz yerlerden en ilgimizi çeken “ Harbiye “ diye anılan Hatay Şelalerinin olduğu mekândı.
Su sesine doyduğumuz ve yeşilliğin içinde kaybolduğumuz bu güzel mekânı” Cennet Bahçesi” olarak değerlendirdik. Kesinlikle görmeye değer harika bir mekandı.
Rehber Hocamız burada hem güzel bir yemek ikramıyla hem de Künefe Tatlısı ikramıyla bizi ikrama boğdu ve utandırdı..Bizim için unutulmayacak bir anıydı. Sonra Kent Parkında dolaşırken Edebiyat Defterinden tanıdığımız şair dostlarımız bize katıldılar Mevlüt Gözde ve Turgay Coşkun hoca, onlarla da bir çay sohbetinde buluşup Edebiyat muhabbetinde kaynaştık, dostlarımızı hatırlayıp yad ettik..
Serinyol Şiir Dinletisinin yapılacağı sabah aramıza Elazığ dan katılan şaire hanım Süreyya Kaya katıldı. Şair Hasan Gök, Emekli Öğretmen Şair Mahmut Çetin Zorba gelip bizlere şiir tadında bir muhabbet yaşattılar..Sonra topluca şiir şöleninin yapılacağı Ahmet Gök Sosyal Dinlenme Tesislerine geçtik.
Erken gelmemizin nedeni ses düzenine bir ayar vermekti. Sonra birer ikişer davetli konuklar gelmeye başladılar. Gelen şair ve yazarların çoğunu tanımıyor, yeni görüyordum. Hatay bölgesine hiç gelemediğimiz için haklı olarak birçoğuyla yeni tanışıyorduk.
Zaman doldu ve “Bir Tutam Mola” şiir muhabbeti başladı. Fatma Hocada olağan tatlı bir heyecan gözlemleniyor koşuşturması dikkat çekiyordu. Mahmut Çetin Zorba ve eşi de programa yardımcı oluyorlardı. Ses düzeninde de Kelami Bey seferber olmuştu. Bu tatlı telaşı seyretmek bile güzeldi ve insana bir zevk katıyordu. Çünkü biz bu tür programları seviyor ve destekliyoruz. Türk şiiri ve Türk edebiyatı adına da alkışladığımız çabalardır.
Fatma Hocanın minikleri İstiklal Marşının tamamını okuyarak bir açılış yaptılar. Sonra şiir muhabbeti başladı. Güzel şiir yorumları ile duygulandık, heyecanlandık ve hayal dünyasına daldık. Hepimizin hayal dünyasında sevgi tohumların varlığı bir gerçekti ve bu gerçek bizi bir arada tutuyordu. Tabi ki bir de şiir tutkusu ve sanatkarlık ruhu vardı…Şiirler dile geldi, türküler söylendi, konuşmalar ve yorumlar şiir dostlukları adınaydı.
Turgay Aşkın’ın sazıyla duygulandık, Kelami Akdemir’in Türk Sanat Müziği parçalarıyla efkarlandık ve şiire- muhabbete doyduk. Haklı olarak bir şeyi ifade ediyoruz. Gerçekten de bu programlara emek veren insanlar baş kahramanlardır. Onların çabasına emeğine ve alın terine saygı duymak gerekir. Bu manada Fatma Çetin Kabadayı Hocamı kutluyor tebrik ediyorum. Emeğine ve yüreğine sağlık.
Serinyol 2. Şiir Dinletisi- Bir Tutam Mola şüphesiz ki, güzel unutulmayacak bir programdı. İçinde emek, yürek ve alın teri vardı. Böylesine güzel çabaları takdir etmemek ve küçümsemek emeğe saygısızlık olur. Birlikteliğin, kardeşliğin, sevginin ve muhabbetin buluştuğu, terennüm edildiği bir program çirkin olabilir mi?..
Özellikle Fatma Çetin Kabadayı ve eşi Sayın Vural Kabadayı ilgileri ve misafirperver tutumlarıyla bizleri utandırdılar var olsunlar. Bizim için unutulmaz bir anıydı, Teşekkürler Fatma Çetin Kabadayı ve Teşekkürler Serinyol Belediye Başkan ve yardımcıları…Emeğinize, yüreğinize teşekkürler…
Ayrıca her programda bize yardımcı olan desteğini esirgemeyen Kültür Sevdalısı ve Kültür dostu Yozgat Belediye Başkanı Sayın Yusuf Başer’e ve ekibine de çok teşekkür ediyoruz..
Haber ve Yorum
Ahmet SARGIN
YOZGAT ŞAİRLER VE YAZARLAR DERNEĞİ BAŞKANI
YORUMLAR
Ahmet Hocam şahsım adına sizleri tanımaktan büyük bir mutluluk duydum. Kelami Bey, Kaşif Kani Bey, Hataylı hemşehrim Turgay Coşkun Hocamla Antakya Belediye Parkındaki sohbetimiz hala hafızamda. Yozgat kadar uzak bir yerden yaptığınız ziyaret şiir, edebiyat ve kültürümüzü yaşatmak adına verdiğiniz büyük fedakarlık takdire şayandır. Bu ziyaretiniz vesilesiyle hem sizleri tanıma fırsatımız oldu, hem de şiir yoluyla, kültürümüzü yaşatmak ve tanıtmak adına gösterdiğiniz gayretlere şahit olduk. Bu vesileyle başta Yozgat'tan teşrif eden sizlere, yurdun değişik yerlerinden gelen, ilimizi onurlandıran değerli şair/ ozan/ yazar arkadaşlarımıza teşekkür ederiz. Dileriz ki bu tür etkinlikler daha fazla yapılır, sanatın, edebiyatın birleştirici, kaynaştırıcı etkisiyle insanlarımız arasındaki kardeşlik, dostluk bağları daha da kuvvetlenir.
Kaşif Kani Hocama, Kelami Bey'e, değerli büyüğümüz Şair Turgay COŞKUN Hocam'a ve size bu gayretlerinizden dolayı bir kez daha teşekkürlerimi, selâm ve saygılarımı sunarım...
Mevlüt GÖZDE tarafından 5/9/2013 10:44:08 PM zamanında düzenlenmiştir.