- 1948 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
ANNELER GÜNÜNÜZ KUTLU OLSUN
“Cennet Annelerin ayakları altındadır!” Diyen bir dinin mesuplarıyız. Dinimizle ve annelerimizle ne kadar övünsek yine de azdır.Bu din annelere en büyük önemi vermiştir.
Sözlerime başlamadan önce bütün Türk ve Dünya Annelerinin günlerini kutlarım.
Ne mutlu ki bizi birer Türk Anası doğurdu.Büyük Atatürkün dediği gibi;”Ben de bir fevkaladelik varsa, beni de bir Türk Anası doğurmadı mı?Türk Anaları daha nice Mustafa Kemaller doğuracaktır!”
Söz ne kadar güzel ve ne kadar doğru.Gerçek böyle değil mi? Türk Milleti ne zaman dara düşse mutlaka bir kahraman çıkıyor.Bu milleti tekrar yüceltiyor.O kötü günlerden kurtarıyor.Tarihe baktığımız da bu sözün ne kadar doğru olduğunu görürüz.
Yine Ata sözümüz der ki;”Ana gibi yar, Bağdat gibi diyar bulunmaz!”Gerçi bu gün Bağdat kanlar içinde de olsa yine de güzelliği dillere destandır.
Bizleri doğuran,büyütüp-besleyen ve bizlere kendi canından can katan anneler!Bizlere sevgiyi ve şefkati aşılayan,doğruluk ve temizliği öğreten anneler!Karşılığın da sadece bir küçük gülücük veya öpücük bile onları sonsuz mutlu etmeye yeter.Başka hiçbir karşılık beklemiyorlar.Bunu hepimiz biliyoruz.Eğer böyle olmasaydı,hangimizin yüzü gülerdi?Ya da hangimiz anne ve babalarımızın ellerini öperdik?Elleri her zaman öpülesi anneler.
Yunus ne güzel demiş;
“Ana başa taç imiş,
Her derde ilaç imiş!
Bir evlat pir olsa da,
Anaya muhtaç imiş!”
Anneler hangimizin yari değil ki?Hangimiz onlara muhtaç değiliz ki? Her canlının mutlaka bir anası ve babası vardır.Fakat önemli olan annedir.Arı çiçeğe ne kadar muhtaçsa,anne çocuğa,çocukta anneye öyle muhtaç.Hepimizin vazgeçilmezleri annelerimizdir.
Onun için can-ı gönülden bütün annelere ve anne olacaklara diyoruz ki,
ANNELER GÜNÜNÜZ KUTLU OLSUN!
Saygı,sevgi ve şefkatle bütün annelerin ellerinden öperiz!
Kemal DOĞANAY
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.