- 536 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
Ayasofya için imza kampanyası
Aksaray’dayız, hava oldukça sıcak. Kurşunlu Caminin yukarısındaki meydanda ilerlerken hafiften bir hareketlilik dikkatimizi çekiyor.
Anadolu Gençlik Derneği mensubu birkaç genç, hazırladıkları bir platformda Ayasofya’nın yeniden ibadete açılması için imza topluyorlar.
Vatandaşı imza atmaya yönlendirmek için kullandıkları kelimelerde oldukça uhrevi cümlelerle örülü.
‘Fatih’in emanetine sahip çıkalım’ deyişleri ise hakikaten tüyleri diken diken edecek cinsten.
Yanlarına gidip atıyoruz imzamızı ve kısaca hal hatır soruyoruz birbirimize. Tanışmışlık yok ama dava aynı dava olunca kaynaşıveriyor kalpler hemencecik.
İmza programının Türkiye çapında hemen hemen tüm vilayetlerde yapıldığını söylüyorlar.
Teşekkür edip, standın resmini alıp yanlarından ayrılıyoruz.
Ülkemizin maneviyat açısından son on yılda daha da özgür bir halde olduğu muhakkaktır.
Kazanılan bu ivmenin daha farklı alanlarda da sürdürülebilmesi gerekmektedir.
İşte Ayasofya bu noktadan bakılınca çok önemlidir.
Gerek gayrimüslim camiadaki önemi ve gerekse Osmanlı’dan bize bir cami olarak emanet edilmiş olması sebebiyle çok önemlidir.
Geçenlerde hani Süleyman Demirel bir açıklama yapmıştı, demişti ki ;
‘Eğer bazı insanlar bir araya gelip hükümeti eleştirebiliyorlarsa bu çok önemlidir, kitle çok önemlidir’
Madem kalabalıklar çok önemli, madem kitleler çok önemli, madem bazı kararlarda sizin ölçünüz kitlesel bir eylem, alın işte size kitlesel bir eylem.
Adamlar aslanlar gibi çıkmışlar ortaya ve Ayasofya’nın cami olarak yeniden açılabilmesi için imza topluyorlar.
Bazı şeyler çok önemlidir arkadaşlar, bazı olguların sembolik önemi vardır.
Mescid-i Aksa önemlidir, neden ?
Çünkü Müslümanların ilk kıblesidir, Mirac hadisesinin bir bölümüne ev sahipliği yapmıştır. Oysa Mescid-i Aksa taştan yapılmış bir binadır sadece.
Yine Kabe sadece taştan yapılmış bir yapıyken, Allah’ın oraya verdiği önemden dolayı kutsal bir anlam kazanmıştır.
İşte Ayasofya’da sembolik bir değerdedir, dünyaya bu milletin ve dinimizin gücünü göstermek adına yeniden ibadete açılabilmesi çok önemlidir.
Mesele bir Cami daha kazanmak değil, camilerin arasına Ayasofya’yı katabilmektir.
Bu eylemlerinden dolayı Anadolu Gençlik Derneği mensubu gençleri tebrik ediyor, bu işin yakın bir zamanda hayırla neticeleneceğini ümit ediyoruz.
Sizlerde gerek imzalarınızla ve gerekse dualarınızla bu sürece destek olun.
Kır zincirlerini Ayasofya.
Fatih Sultan Mehmet Han’ın iki eli yakamızda olur yoksa.
Tunar Çalışkan
YORUMLAR
AYASOFYAM
Büktükçe boynunu başımda hilal
Kimseye kakkımı etmem ben helal
Çıksın şerefeme artık bir Bilal
Özledim ezanı der Ayasofyam
Hilalin söndüğü yer Ayasofyam
Kâfirce vurdular kapıma mühür
Bir ömre bedeldir çekerim kahır
Tez gelin vuslatı etmeyin tehir
Hasrete son verin der Ayasofyam
Hilalin söndüğü yer Ayasofyam
Çekilsin sinemden küffarın eli
Kırılsın der artık şu haçın beli
Sarsın gönülleri bir duygu seli
Tekrar etsin fetih der Ayasofyam
Hilalin söndüğü yer Ayasofyam
Tutuşsun gönüller açılsın eller
Kırık bir kalp ile yalvarsın diller
Dökülsün kilide gözlerden seller
Mevla bizimledir der Ayasofyam
Hilalin söndüğü yer Ayasofyam
Hüsnü ÖNDER
*******************************************
"Ayasofya için yazılan her satır, Ayasofya için yazılan her şiir, Ayasofya için söylenen her söz Ayasofya'nın feryadına ortak olmaktır" diyor bir Ayasofya sevdalısı. Aynı zamanda Ayasofya için atılan her imza da Ayasofya'nın feryadına ortak olmaktır.
Ayasofya emanettir, Ayasofya mahzundur, Ayasofya sevdadır, Ayasofya İstanbul'un ruhudur, Ayasofya müslümanın namusudur, şerefidir.
İnşallah ümid ediyoruz ki içine sadece abdestle girip, ibadet edeceğimiz günler yakındır.
Ayasofya sevdanız hiç eksilmesin.
Yüreğinize sağlık.
Selam ve dua ile...