- 725 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
ANALAR AĞLAMASIN !...
ANALAR AĞLAMASIN
Dr. Sadık Özen
Son günlerin gündeminde en büyük yeri işgal eden “Analar Ağlamasın” söylemi ile ilgili olarak kısaca görüşlerimi bildirmek istiyorum.
İlk nazarda; insan olarak, kadın olarak, ana olarak bütün kadınlar çok değerlidir, hatta kutsal oldukları düşünülür. Evlatlarını kaybeden bütün analar insan olarak aynı acıyı yaşar ve paylaşırlar. Çünkü nitelikleri ne olursa olsun, evlatları anaların en değerli varlıklarıdır ve acıları da bütün analar için eşdeğerdedir.
Ancak meseleyi duygusallıkla ele almak yerine, gerçekçi bir gözle irdelendiğinde; analar arasında çok önemli farklılıkların olduğu görülecektir.
Vatan topraklarını korumaya çalışırken, ulusunun egemenlik ve bağımsızlığını savunurken canını vererek şehit düşen Kahraman Türk Askeri’nin anası ile; emperyalist güçler tarafından beyinleri yıkanmış, vatanımızı bölmekle görevlendirilmiş hain teröristlerin anaları aynı terazinin kefelerine konulamazlar.
Bir tarafta evladını vatanseverlik duyguları içinde büyüten, yetiştiren ve eğiten ana-babalar vardır ve şehitlerinin cenazesi kaldırılırken “Vatan sağolsun !..” diyerek teselli bulmaya çalışırlar. Diğer tarafta çocuklarının beyinlerini yıkayarak, içine kindarlık tohumları eken ve ellerine silah vererek, sözüm ona “Özgürlük” palavrası adı altında dağlara süren ve evlatlarını kaybedince yumruklarını sıkarak kin ve intikam yemini yapan ayrılıkçı ve bölücü ana-babalar.
Konu üzerinde değerlendirme yapılırken bu gerçek asla gözden kaçırılmamalıdır. Buna karşın, yine de sahip olduğumuz insani değerlerimiz ve bunlara bağlı duygusallığımız gereği; ülkemizde terörün sona erdirilmesi açısından, “Analar Ağlamasın” diye bulunan formüllere anlayışla bakmaya çalışmaktayız.
Peki bu ülkede sadece evlatları şehit olan analar ile hain teröristlerin anaları mı var. Sadece ağlayan analar onlar mı? Ya; Ergenekon, Balyoz ve benzeri davalardan yıllardır cezaevlerinde yatan ana, baba, kardeş, eş ve evlatların döktükleri gözyaşları için ne denilecek? Böyle bir adalet, ya da adaletsizlik olur mu? Böyle bir durum hangi demokratik açılım, hangi eşitlik ilkesi ve hangi insani duygular ile bağdaştırılabilir.
Hain teröristlerin; devletine, milletine, ordusuna bağlı insanlardan üstün tutulması ve vatansever insanların yüz binlerce sayfalık senaryo türü iddianamelerle suçlanarak yargılanmaları ve müebbet hapis cezasına çarptırılmaları Allah’tan reva mıdır?. Bir ülkede huzur ve barış böyle sağlanabilir mi? Anaların gözyaşları böyle dindirilebilir mi?
Bugün ülkemizde yaşananlar tam bir akıl tutulmasıdır. Ey gözleri dönmüş politikacılar ve ey basireti bağlanmış yöneticiler, lütfen kendinize gelin artık. Gerçekleri görün ve aklınızı başınıza alın. Bu milleti daha büyük badirelere sürüklemekten kurtarın. Aksi halde bir gün gelecek, milletimizin tüm anaları ağlayacaktır.
Yüce Allah, hem sizin hem de milletimizin yardımcısı olsun ve dileriz bütün analar, ağlamaktan gerçekten kurtulsun.
03 Mayıs 2013
YORUMLAR
Sayın Sadık Özen.
Yazınızı beğenerek okudum.
İfade ettiğiniz gibi, toptancı bir zihniyetle "Analar ağlamasın" demek halkı kandırmaktan öteye bir anlam taşımamaktadır. Kimin hangi idealler uğruna öldüğü ne yazık ki anlatılmamaktadır.
Daha bugün, iki genç asker vatan toprağına emenet edildi.
Bu kahramanların anaları bu boş sözlere kanarlar mı?
Bu anaların acısını hangi süreç durdurabilir?
Selam ve saygılarımı sunarım.