- 495 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
TERÖRÜN ZARAR ZİYAN FATURASI
Garip şeyler oluyor...
BDP’lilerin tavırlarında savaş kazanmış bir taraf görüntüsü var.
TBMM komisyonlarında “savaş”ın zarar ve ziyanının tespiti ve tazmini teklifinde bulunmuşlar.
Biz de bu tartışmaya dahil olmak istiyoruz.
Önce 30 küsür yıldır süren terörün faturasını kaba hesaplarla tespit etmemiz gerekiyor. Bu tespiti yaparken toprağa düşen onbinlerce insanımızın değerinin parayla ölçülmesi mümkün olmadığı için o konuya girmeyeceğiz. Sadece tahmini bir hesap yaparsak konu başlıkları itibarıyla şöyle bir liste çıkarabiliriz:
Kullanılan silah, araç gereç ve harcanan cephane: 250 milyar dolar.
Boşaltılan yerleşim yerleri, mahrum olunan tarım ürünleri ve israf edilen emek bedeli: 100 milyar dolar.
Yurt çapında yakılan yıkılan tesisler, işyerleri ve yapılamayan üretim: 200 milyar dolar.
Terör için dağa çıkanların iş gücü kaybı: 100 milyar dolar.
Devletçe ödenen tazminat ve ödenekler : 150 milyar dolar.
Diğer zarar ve ziyanlar:200 milyar dolar.
Toplam (tahmini) zarar ve ziyan 1 trilyon dolar.
Bu faturayı ödemesi gerekenleri sayalım mı?
Bin yıldır bu milleti bir arada tutan İslam kardeşliğini yok edenler! Bu sadece faturalardan birisi, buyurun!..
Yıllarca Doğu ve Güneydoğu’yu sürgün yeri olarak görenler, devleti temsil ederken yöre halkına potansiyel suçlu muamelesi yapanlar, camilere ayakkabı ile girecek kadar üzerlerine kin ve nefreti çekenler, böylece terör kışkırtıcılarının ellerine geçerli bahaneler verenler! Yüzlerinizi kaçırmayın, beyinsizliklerinizin faturası geldi!..
Siz içerdeki ve dışarıdaki şef ve baronların emri ile PKK ismi ile bir örgüt kurarak, gencecik çocukları, Leninist ve Maoist düşüncelerle dağa çıkaranlar, bu izmlerin ölmesinden sonra da, sapık din ve mezhep kandırmacılığı ile 30 yıldan fazla ülkenin her tarafına dehşet saçanlar! Buyurun faturanızı!..
Bunca yıldır, sivrisinekle mücadele edeceğiz diye bu kadar askeri harcamaları yaparken, “bataklık ağaları” ile kol kola yürüyenler, Avrupa, ABD ve İsrail aşıkları! Siz buyurun, yan çizmeyin bu fatura sizin!..
Güvenlik güçlerimizin teknik ve elektronik araç gereçlerini ve de mücadelenin bel kemiği olan istihbarat faaliyetlerini, terörün asıl destekçileri ABD, Avrupa ve İsrail’e havale ederek, onlarca yılı heba ederek, savunma sanayimizi ihmal edenler! Faturanız lütfen, buyurun!..
Bölge insanının geçim kaynağı olacak tesisleri haraç mezat satanlar, tamamlanmasına fırsat vermeyenler, kundaklayanlar! Hadi pamuk eller cebe!..
Siz, mütefekkirlikten geçinenler, köşebaşı yazarları, kendilerini kanaat önderi olarak görenler, medyatörler, yıllardır iktidarla göbek bağlarınızdan dolayı terörün gerçek çözümünün “İslam kardeşliğinin tesisi, İslam Birliği’nin kurulması” olduğunu söylemeye dili varmayanlar! Faturanız efendiler, buyurun!..
Siz, ABD’nin, NATO’nun, BM güçlerinin işbirlikçiliğini yapanlar, bunların “bu yakada” ne işi var, diye gerçeği ifade etmekten korkanlar! Pişkin pişkin bakmayın, bu fatura sizin!..
Terörün gerçek çözümünün “Besmele” etrafında birleşilmesi, yavan milliyetçilik dayatmalarından vazgeçilmesi ve bölgenin kalkındırılmasında yattığını ifade eden Milli Görüş’ü ve onun lideri Merhum Erbakan Hocam’ı hapislere layık gören, siyasetten onlarca yıl yasaklayan, önünü kesen, hareketini parçalayanlar, siz dayatmacılar, sözde hukuk adamları, silah tüccarları, rantiyeciler, cunta heveslileri, terörden beslenenler!.. Fatura ortada, kaçmak yok…
Siz, terörü asıl destekleyenlerle al takke ver külah iktidarcılık oynayanlar, kuvvet kudret sahibi haşa ABD ve Avrupa’dır, dercesine Allah’ı ve iradesini adeta yok sayanlar! İcraatlarınızın faturası burada!..
Terörü gerçek ve kalıcı bir şekilde bitirmek yerine meşrulaştırarak, zaman kazanmak için, ülkemizin bağrına saplanmaya hazır potansiyel bir hançer pozisyonuna itenler! Oluşmuş ve oluşacak faturalar sizindir!..
Ellerinde terör belasını sadece silah kullanarak çözmek alternatifi ile karşısına gelenlere, medya ve kalabalıkların yönlendirmesi ile oy verenler! Buyurun fatura hepimize çıktı!..
Peki terör nasıl ve hangi önlemlerle kalıcı ve gerçek bir şekilde bitirilebilir, diye bir soruyu bize sormayın. Çünkü her yazımızda tekrar tekrar sayıyoruz. Saymaya da devam edeceğiz. Dikkatli okuyanlar bu yazımızın içeriğinde de bu çözüm yollarını bulurlar.
Evet terörün verdiği zarar tahmini olarak da olsa ortada, mesulleri ise ayan beyan belli.
Olayları doğru okuyanlara, ibret alanlara…
DÜŞÜNCE DÜŞÜNMEK
Tefekkürün temeli,
Hep düşünce düşünmek;
Ya bize ne demeli,
Hep düşünce, düşünmek…
Ekrem Şama
[email protected]