- 1277 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
Dil İle İkrar Kalp İle Tasdik
Dil İle İkrar Kalp İle Tasdik
Soyut ve somut birlikte işlediğinde tamamlanır bu boyuttaki haller!
Komedi türü bir tiyatro oyununda, aklımda kalanıyla (Nejat Uygur); doktor hastaya “Öksür” diyor. Hasta; “Öksürük, öksürük!” diyor, öksürmüyor. “Hapşır” diyor; “Hapşırık, hapşırık” diyor, hapşırmıyor! Seyirci de gülüyor elbet ama ben hem güldüm hem de ilham geldi…
Zikirmatikleri bilirsiniz. Yüzük şeklinde kolye şeklinde olanlar da var. Binler zikir çekmek için saymaya yarar!
Karnı aç olan birine ekmek lazım değil mi?
İki insan var ve ortada bir de aç insan var!
İki kişiden biri aç insanın başında zikirmatikle bin tane “Sadaka, sadaka” çekse! Ya da bin defa salavat getirse…
Diğeri bir ekmek verse ve hiçbir şey söylemese!
Aç insan açısından hangisi makbul?
Salat, konusunu daha önceki yazılarımda yazmıştım. Salat, en geniş manasıyla “Yardım ve katılma” eylemidir! Bunu sadece ritüele indirgeyenler; “Salat, salat” der, durur! Öksürük der ama öksürmez!
Bu yazı kısa olsun.
Selametle,
Ahmet Bektaş
YORUMLAR
Söylemler ve eylemler çatışınca elbette soyut ve somut, çapraz ateşe maruz kalıyor.
Yazılıp çizilenler hayata geçirilebilseydi! Diyorum ne güzel olurdu.
Ama yine de söylenmesinden yanayım dil konuştukça yaşam biçimini alır günler sonrası olsa da.