- 753 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
KOSSÖ(KASIM)
Kasım kara kuru uzun boylu yoksulluğu her halinden belliydi!
Bir dam yapı tek oda da yaşar bir un çuvalı ekmek yapma tahtası bir yanda yatak minder diger yandan da tutuşturucu ot biryanda tezek ve odu katarı.
Kis yakacagini temin etmek için kapiya kilidi takar, sicim (urgan)Kazması alip
Sivas lı hatunla evli oda kasım gibi saf temiz ta Sivas da gelin gelmiş ağzın da dili dişi yok öksüz gibi kasıma göre kısa boylu.
Köyün jokeri kimin angari işi olursa kasım ve hatun orda.
Boş zamanların da kışlık yakacak için kapıya kilidi takarlar bir azık sicim ve kazmayla yakacak ne bulursallar kesip yüklenip gelirler,bazen de sığır çeşme başın da ereğe kaldıysa bir teneke alıp mal tezeği toplayip kurutup evin icine istif eferlerdi.
Çok şakacıydı şakaları da gerçeği yansıtırdı baba annem oğlu ali ye seslenir uzak da olduğu için sesini duyuramaz o arada kasımı görür kosö aliye seslen gelsin ben duyuramadım deyince kasım baba anneme dönerek sen duyuramazsan ben nasıl duyuruyum sen sabah öğlen akşam tereyağı yiyorsun ben üç öğün vita yağı yiyorum bazen de alamiyorum tereyağı mı kuvvetli vita mı?
Baba annem incinse de kasım haklıydı!
Yıl 1970 yörede bir eşkıya adı dolaşır kasım hep merak eder mazlumluktan bıkmış köyde hep o eskiyanin adi konuşur.
O özlemden dolayı doğan çocuğunun adını eşkıya olan dondurmacının oğlu Nurettin kor.
Eş dost kasıma göz aydınlığı dilerken kasım kızardı,bana gözün aydın demeyin gidin oluz köyün de ki çiftlik sahiplerine dileyin size bir amale daha geldi deyin!
Kasım okuryazar olmayan ama olup bitenlerin farkında.
Bir sohbet de zarö gilin koyunları ölüyor diyorlar kasım sakin ce tabiî ki ölürler koyunu olanın koyunu ölür gidin sorun onlara hiç kilidi bozuluyor mu?
Koyunu olanın koyunu ölür kilidi olanın kilidi bozulur!
Kasımı saygıyla anıyorum…
NOT:Kasım çakır gökdereköyü AMASYA.
Aşur ŞAHİN 09.04.2013
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.