- 905 Okunma
- 9 Yorum
- 0 Beğeni
MİSAFİR OL GEL BANA, REHBERLİK YAPAYIM SANA -1-
MEKTEBİN BACALARI VAY LE LE LE LE LE LE
Atalarımız ‘’ Kılavuzu karga olanın burnu bottan kurtulmaz.’’ Demişler ya işte ben de bu yazımda kılavuz nedir, ne iş yapar ondan bahsedeceğim.
Şimdi diyeceksiniz ki ‘’ Sami Hoca konu sıkıntısı çekmeye başladı galiba. Artık resmen saçmalıyor…Kılavuz da nereden çıktı?’’Sami Hoca’da hiç konu biter mi? Denizde kum Sami Hoca’da konu…. Yahu hem ben Boğazlarda yabancı gemilerin yalılara çarpmaması için onlara yardımcı olan kılavuz kaptanlardan ya da bir izci oymağının başına geçip onlara en leziz yenecek otların, yumru köklerin, yılan, solucan, iguana, Komodo ejderi ve diğer sürüngenlerin nerede bulunacağı konusunda yardımcı olacak olan oymak beylerinden bahsetmeyeceğim ki. ‘’Peki neden bahsedeceksin?’’ Diye soracak olursanız? Okullardaki rehberlik ve psikolojik danışma faaliyetlerinden bahsedeceğim.
Her birimizin bir evladı ya da yakını vardır okullarda eğitim gören değil mi? Hah...İşte bu ciğerparelerimize nasıl rehberlik ediyoruz biz öğretmenler olarak onu izah etmeye çalışacağım…Ama hemen peşin peşin belirteyim bu bir korku filmidir. İzlerken ona göre izleyin.
Efendim…Okullarda çok yakın zamanlara kadar branşı Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık olan öğretmenler yoktu. Her eğitim – öğretim yılının başında öğretmenler kurulu toplanır ve tüm öğretmenler bir sınıfın rehber öğretmeni seçilirdi.( Sınıf Rehber öğretmenliği konusu şimdi de aynen bu şekilde devam ediyor. ) O halde işe en başından başlayalım…Bir öğretmenler kurulundayız.
-Değerli Arkadaşlarım...Şimdi geldik gündemimizin dokuzuncu maddesine…Bilin bakalım nedir?( Bunu Müdür diyor tabii ki)
-Bildim püskevit.( Bunun da ben olduğumu tahminde zorlanmazsınız sanırım )
-Sami Hocam sapıtma…Kurul bitsin tatlımız var...Merak etme seni tatlısız bırakmayacağım…Şimdi krizlerine hakim ol biraz ve yaz…Madde dokuz…Sınıflara rehber öğretmen seçilmesi.
-Yaprağı yedik desene.
-Sami hocammm.Sami Hocammmmm. Yaprağı da yiyeceksin merak etme. Yaprak sarma da var…Hayırlısıyla şu kurulu bir bitirelim…Evet efendim 12. sınıflardan başlıyorum. Şuküfe Hanım siz 12 Fen A ya…
-Olmazzz…Nayııırrrr…Kat’iyyen kabul etmiyorum.
-Neden efendim? Ne kusurunu gördünüz 12 Fen A nın?
-Adı üstünde müdür bey fena…Hem o sınıf bana Şu-küfe diyor.
-Hocam adınız Şuküfe değil mi? Ya ne diyeceklerdi?
-Öyle değil efendim...Şu - küfe diyorlar. Şu ve küfe ayrı ayrı yani.
-Hoca Hanım...Onlar çocuk. Bana da soyadım Saçan olduğu için Mister Sıçan diyorlar
-Bana da Here- Dut diyorlar
-Avni Hocam her Allah’ın günü okula dut gibi geliyorsun. Başka ne diyeceklerdi ki.
-Ohoooo siz yine iyisiniz…Bana resmen sapık diyorlar.
-Sadık hocam çocuklarımız bakın ne kadar yaratıcı bir zekaya sahipler değil mi? Evet nerede kalmıştık? Meral Hanım siz 12 Sos A ya…
-Hayırr yaaa…Olmazzz…İtiraz ediyorum…
-Yahu sen niçin itiraz ediyorsun? Okulun en uslu sınıfını sana verdim.
-Müdürüm ben de en çok ona şaşıyorum zaten…Tüm arkadaşlar o sınıfın en uslu sınıf olduğunu söylüyorlar ama ben ne zaman sınıfa girsem o masum yavrucuklar gidiyor birden bire hepsi Nuri Alço’ya dönüşüyorlar…Anlayamıyorum ki. Neymiş efendim bol frikik veriyormuşum...Ayol ben futbolun f sinden bile anlamam.
-Sadık Hocam ne yapıyorsun iki saattir yerlerde yahu
-Şeyyy..Kalemim düştü de onu arıyorum müdür bey.
-Gel de öğrencilere hak verme…
-Anlamadım.
-Boş ver…Kalemini bulduysan aramıza dön artık ha? Sami Hocaaammm..Sana da verelim mi?
-Müdürüm…Eğitsel Kolu zaten kol gibi…Bilmem anlatabildim mi? Bir de sınıf öğretmenliği verme bari.
-Arkadaşlar...Ağlasanız da sızlasanız da bu sınıf öğretmenliklerini her birinize vermek zorundayım.
-Müdürüm bari dokuzuncu sınıflardan ver.
Tüm arkadaşlar ayakta…
-Müdürüm ben de dokuzuncu sınıf istiyoruuuuummm.
Tabii ki siz istediğiniz kadar kendinizi yırtın. Kurul katibi ( Yani ben ) çoktan müdür Bey’in daha önce kendi kafasına göre yaptığı sınıf öğretmenleri listesini kurul tutanaklarına geçirmişimdir kurul kararı olarak. Bu minval üzere her bir öğretmenin bütün bir sene boyunca rehberlik yapacağı sevgili sınıfı belirlenir ve öğretmen başlar rehberlik faaliyetlerine.
Efendim. Rehberlik faaliyeti dediğiniz şey nedir onu da izah edeyim…Ama önce neden her öğretmen ille de dokuzuncu sınıf ister oradan başlayayım.
Bizler rehberlik faaliyeti olarak öğrencilerin önüne bol bol anket koyarız…Anket dediysem her sene her sınıfa aynı sorular. Adın? Baba adın? Ana adın? Kaç kardeşsiniz? Size kim bakıyor? Vs. Dokuzuncu sınıfta bu sorular can sıkıcı olmuyor. Çünkü öğrenciler yeni..Onları tanımak amacıyla bu soruların sorulması normal..Ama on ikinci sınıfta?
İsterseniz gelin bir de on ikinci sınıf rehberlik dersine göz atalım.
-Çocuklaaaarrrr…Bu gün sizlere çok cici bir form getirdim…Onu dolduracağız.
-Ne formu hocam?
-Öğrenci tanıma formu?
-Aşk olsun hocam. Dört senedir öğrenciniziz…Daha tanıyamadınız mı?
-Ya oğlum bana ne sitem ediyorsun…Bakanlık yapın diyor biz de yapıyoruz…Doldurun bakalım şu formları.
Öğrencilere artık gına geldiği için hiç biri ciddiye almaz bu anketleri, formları…Zaten ciddiye alınacak bir tarafı da yoktur ya neyse…İşte o formlardan biri
-Adı Soyadı: Yuh yani…Dört senedir öğrenemediniz mi?
-Baba Adı: Haydar…Haydo der yakın dostları
-Ana Adı: Döndü…Rivayete göre dönmüş de kadın olmuş. Eskiden erkekmiş.
-Kaç kardeşsiniz?: Ohoooooo…İt sürüsü gibi…Say say bitmez.
-Eviniz kaç oda? Kendinize ait çalışma odanız var mı?: Evimiz bir odalıdır...Kendime ait çalışma odam var evet…Ben ders çalışacağım zaman tüm aile sokağa çıkar. Yaz-kış, yağmur-çamur fark etmez.
-Size Kim bakar? : Valla kimin canı bakmak isterse bakar...Yeter ki kötü niyetle bakmasınlar. Herkes bakar da sadece Bakanlar bakmaz bize.
-Babanız hayatta mı? Hayattaysa ne iş yapar? : Babam çok tanınmış bir iş adamıdır. Ne iş bulsa yapar…Amele pazarında onu tanımayan yoktur. Onunkine yaşamak denirse hayatta.
-Anneniz hayatta mı? Çalışıyor mu?: Annem de çok ünlü bir iş kadınıdır. Nerede bir iş bulsa dalar hemen. Cam ve merdiven silme konusunda hiç kimse eline su dökemez.Hayatta olmasına hayatta ama ‘’ Bıktım bu hayattan.’’Diyor.
-Başlıca hobileriniz nelerdir?: Tüm Türkiye’de ve tüm genç nesilde olduğu gibi benim de en bi büyük hobim kitap okumaktır. 7/24 paso kitap okurum ben… Koskoca Meydan larusu bile ezberledim..İnanmazsanız sorun hangi sayfada hangi madde var söyleyeyim..Kitap okuma dışında tabii ki sinema…O sinema senin bu sinema benim , tüm sanat filmlerini seyrederim. Tiyatro sonra…Hiç bir oyunu kaçırmam…Opera, bale, su topu, bowling, plates,rugbi, kriket hepsi de hobilerim arasındadır. Haaa bir de tabii ki olmazsa olmaz müzik…Cazdan ve hicazdan fevkalade haz alırım efendim.
-İleride hangi mesleği seçmeyi düşünüyorsunuz? : Bu soruyu orta okullarda sorarsanız erkekler subay ve polis, kızlar da komple öğretmen ve hemşire olmak isterler…Liselerde ise durum farklıdır. Liselerde kızlar doktor olmak ister...Ayrıca hakim, avukat …Öğretmenlik kızların vaz geçemeyeceği bir meslektir her yaşta. Erkekler ise özelikle bilgisayar mühendisi olurlar. Şimdi şimdi bir sürü yeni meslek çıkmış ben adlarını bile söyleyemiyorum…Mesela yahu lojistik meslek yüksek okulu bile var…Eskiden nakliyeci, hamal dediğimiz adamları yetiştirmek için bile şimdi artık yüksek okullar açılıyor…Haa bir de Web operatörü, CNC operatörü gibi işler var…Nedir nasıl bir şeydir biliyorsam Arap olayım. Benim bildiğim operatör deyince ameliyat eden doktor akla gelir…Bir CNC operatörü neyi ameliyat eder ki? Allah sizi inandırsın kepçenin bile operatörü var.
-En çok hangi dersi seviyorsun Neden? : En çok Tarih dersini seviyorum
-Ölümü öp…Essah mı?
-Valla hocam…En çok sizin dersinizi seviyom.
-Niye ki ne?
-Okulun en bi karizmatik hocası sizsiniz de ondan.
-Gel la seni bir öpeyim…Aslanım benim…Sözlün on. Artık karada ölüm yok sana benim dersten.
Namıssızlar meğer tüm hocalara aynı şeyi söylüyorlarmış…O gudubet Şuküfe’ye bile ‘’ Hocam güzellik imbikten geçmiş. Şuküfe olarak süzülmüş aşığın kadehine..Siz işte o kadar güzelsiniz.’’ Diyorlarmış meğer.
-En Sevdiğiniz Arkadaşınız? : Ercü… Öküzdür-möküzdür ama harbi delikanlıdır.
-En sevmediğiniz arkadaş ve sebebi: Jaleyi hiç sevmiyom…Uyuzzzz...İki aydır asılıyorum bi kere bile pas vermedi.
-Sizce iyi bir öğretmen nasıl olur?: Efendim..Öğretmen öğretmeli a-b-c…Öğretmen öğretmeli k-l-m…Yumuk yumuk elleri, şirin tatlı dilleri olmalı öğretmenin.
Anketler ve formlar hep bu minval üzeredir…Her rehberlik dersinde bu anketler uygulanır…Daha sonra da değerlendiririz bu anketleri. Nasıl mı? O da bir dahaki bölüme.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Maalesef devam edecek.
NOT: BU YAZU DİZİSİNDE İLK GÖREV YERİMDEN SON GÖREV YERİME KADAR GÖREV YAPTIĞIM TÜM OKULLARIN RESİMLERİNİ KULLANACAĞIM…BİRİNCİ BÖLÜMDE MANAVGAT İMAM- HATİP LİSESİ ( BİZİM ZAMANIMIZDA ANADOLU KISMI YOKTU )
YORUMLAR
Yine güldürdünüz ..güleriz ağlanacak halimize...o yapılan saçma sapan anketler bir işe yarıyor mu? bilmiyorum...rehber öğretmen seçimi müthişti..hele de meral öğretmenin durumu..içler acısı...yani..değil mi?
Sevgimle..
Not: siz benim yorumuma cevap vermiyor sunuz ama.. olsun artık..ben yine de yazdım...Hiç olmazsa yorumumu beğenmediğinizi yazın...bir çok cevabın içinde ben cevapsız kalınca sap gibi ortada kaldım...nasıl üzüldüm nasıl....:)))))))
sami biberoğulları
sareyaprak
Bize de lisede anket doldurturlardı rehberlikçiler. Şimdiki aklım olsaydı meslek olarak Lojistik seçerdim. Hatın yükünü taşıyarak hamallık yapıyorum bari başkalarının yükünü taşıyayım da para kazanayım derdim.:))))
Çok güzeldi sahi geçen gün de buna benzer bir anket doldurdum :)))))
Sevgiler
sami biberoğulları
Selam ve sevgilerimle.
her yazın gibi çok güzeldi... devamını dört gözle bekliyoruz saygılar
sami biberoğulları
Devamı inşallah bir kaç saat sonra huzurlarınızda olacak.
Selam ve sevgilerimle.
Okuyup çıktın yorum yazmadan demeyesin diye yazıyorum, yoruma da gelicem bilahere :)))))))))
Selam ve sevgilerimle
sami biberoğulları
Sakın Geç kalma erken gel
Tahammül kalmadı artık
Sakın geç kalma erken gel
Cefa etme bana mahım
Belki tutar seni ahım
Üzme beni şivekarım
Sakın geç kalma erken gel
Bunu saymadım zaten...Oturmaya da beklerim.
Selam ve sevgilerimle.
siteye girer girmez Sami hocadan bildiri varsa ilkönce onu okurum
lezeti damağımda biraz dolaşayım sayfalarda şimdi
stresimi atmış bir halde:)
saygılarımla
sami biberoğulları
Selam ve saygılarımla.
hocam inanırmısınız gülmekten karnıma kramp girdi bu rehberlikte yaprak yemenize koptum yine sayenizde deli damgası yedik evdekilerden yazınıza biraz ayar veriniz haddinden fazla güldürmesin ben çok güldüm sizde gülünüz inşallah bu cnc otomatik torna makinası bunların yazılımı oluyor yapacağın işlere göre oğlum tornada çalıştığından biliyorum bende bunların yüksek okulu olması çok doğal çünkü çok ince hesap ve ayar gerektiren işler dir hocam devamını sabırsızlıkla bekliyorum yazınızın şimdiden kolay gelsin saygılarımla selamlar
sami biberoğulları
Selam ve sevgilerimle.
bekir odaci
Sanki için için bana davet var gibi bir şeyler sezdim "MİSAFİR OL GEL BANA, REHBERLİK YAPAYIM SANA -der gibi geldi bana.Dervişin fikri neyse zikri o muş.
Dediğin gibi bir sürü dosyalar doldururduk,şimdi emekli olunca da düşünüyorum ne işe yararlardı gelen olursa gösterilecek derlerdi.
Lakaplar genellikle lise de olurdu,orta okulda daha gözlerimiz açılmadığından mıydı acaba...
Tebrik ederim saygılarımla.
sami biberoğulları
Bana misafir olmak için bahaneye ihtiyacın mı var...Ne zaman gelsen biliyorsun ki sana açık bir kapı, ama ondan çok daha önemlisiğ sana açık bir yürek var burada...Baş üzre yerin hazır can Hocam..Ne zaman istersen..Buyur gel.
Anketlere gelince..Ne kadar çok anket, müdürlerden, müfettişlerden o kadar aferin. Ötesi hava civa...Yazacağım zaten inşallah.
Lakap takma ise zeka işidir aslında...Mesela matematik öğretmenine Matçı denmesi o kadar da önmli bir lakap değildir ama şişman bir öğretmen Köfte Nuri diye lakap takmak zeka işidir.
Selam ve sevgilerimle
Sami Hoca’da hiç konu biter mi? elbetde bitmez arkadaşımda :)
Vallahi gıbtayla okudum yzacak kelime bulamadım hocam
okumaya çalışacağım sizi.kalemin hep çağlasın
,Gönlüne saygılar
sami biberoğulları
Selam ve sevgilerimle