- 609 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
TÜRKİYE CUMHURİYETİ
“ Bana bir devlet göster kanla alınmış, bana bir devlet göster tarihe adı yazılmış “.
Türkiye Cumhuriyeti dünya üzerinde en güzel konuma sahip ülkelerin başında yer almaktadır. İki kıtayı birbirine bağlayan geçiş noktasını oluşturması da bunun en büyük nedenlerinden bir tanesidir. Konum itibarı ile ülkelerarası deniz, kara ve hava ticareti bakımından en gözde merkez durumunda olan etkili ülkeler arasındadır. Üç tarafının denizlerle çevrili olması, toprak ve maden zenginliğinin de yüksek olması bütün devletlerin iştahını kabartmaktadır.
Dünya devletlerinin hâkim olmak istediği bu coğrafya, birçok imparatorluğu, birçok medeniyeti, birçok kavmi üzerinde barındırmış ve ev sahipliği yapmıştır. Yüzyıllarca Türk imparatorlukların hâkimiyeti altında kalmış olan bu devlet en uzun dönemini Osmanlı imparatorlu zamanında geçirmiştir. Daha sonra Osmanlı imparatorluğunun gerileme devriyle başlayan bir sürecin içine girilmiş, bunu fırsat bilen dış mihraklar, aralarında bölüşmeye başladıkları bu topraklar, nihayetinde yine Türklere kalmıştır. Türkiye Cumhuriyeti, yeni bir ışık, yeni bir şaha kalkış yaşayarak kendi öz kimliğine halkın iradesiyle yeniden kavuşmuştur. Ay yıldızlı bayrağı, Türkçe dili, istiklal marşı, gelenek görenekleri, yaşayış biçimleri ile hiç susmayan ve değişmeyen dini inancı olan İslamiyet ile bu kimliği alnına etiket yapmıştır. Bu tutum karşısında dünya devletleri arasında en önde yer alan bir marka haline gelmiştir. Vatanımıza göz dikmiş hainlerin oynadıkları oyunların başarıya ulaşamamasının en büyük sebebi, her ne olursa olsun ve her ne kadar ayrılığa düşülse düşülsün, dini inanış birliğinden kaynaklandığının bir göstergesidir.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.