GÜVENLİ İNTİHAR (!)
Geçenlerde okuduğum bir gazete haberine hem çok güldüm, hem de durup biraz düşündüm. Fıkra gibi yani, güldürürken düşündüren bir hikâye. Habere göre eşi ile sorun yaşayan bir vatandaşımız, inşaat halindeki bir binaya çıkıp intihara kalkışıyor. Ne var bunda sık sık karşılaştığımız bir haber değil mi? Fakat olayla ilgili resimde eylemi yapan vatandaşın kafasındaki baret hemen dikkat çekiyor. Kendinizi 8. Kattan aşağı atmaya karar veriyorsunuz ama kafanıza baret takıyorsunuz. Böylesine güvenli intihar girişimi daha önce görülmüş müdür acaba? Bununla kalsa iyi, adam ısrarla eşinin gelmesini yoksa intihar edeceğini söylüyor. Bu arada itfaiyeciler her ihtimale karşılık aşağıya hava yastığını kuruyorlar ancak aniden esen rüzgâr düzeneği havalandırıyor ve yüksek gerilim hattına kısa devre yaptırıyor. Bununla da kalmıyor. Polis marifetiyle olay yerine gelen karısı; “Atla da kurtulalım senden, bizi herkese rezil ediyorsun” şeklinde tepki gösteriyor. Adam karısının tepkisini yanlış anlamış olmalı ki intihardan vazgeçip karısına sarılıyor. Kadın adamla gitmeyeceğini söyleyince kendini yerden yere atıp polis arabasına binmemek için direniyor. Bunun üzerine sabrı taşan inşaat işçilerin adamı linç etme girişimi polis tarafından önleniyor.
Neresinden bakarsanız bakın ironik bir olay. İster dinsel, ister hukuki, isterse sosyal anlamda olsun intihar, tasvip edilecek bir olgu değildir. Bu konuda yapılan araştırmalar, intihar noktasına gelen bir insanın yaşamla bağlarının tamamen kopmuş olduğunu göstermektedir. Bir insan bu noktaya gelmiş ise, altındaki sebepleri anlamadan hüküm vermek doğru olmaz. Fakat bu durumun şov haline getirilmesi de hoş karşılanacak bir durum değil. Aşk ve sevginin şantaj konusu yapılması bu kavramları yozlaştırmaktan öte bir anlam taşımaz. Maalesef bu tür olaylara o kadar sık rastlıyoruz ki…
Aşk emek ister, karşılık ister. Karşılıksız tek aşk; anne babanın çocuklarına duyduğu aşktır. Eğer başka bir insana duyduğunuz hisler karşılık bulmuyorsa bu ilişkinin adı aşk değil, olsa olsa katlanmadır. Katlanılacak durum ortadan kalkmışsa ve yeni katlanılacak durumlar ortaya çıkmamışsa ilişki bitmiş ya da bitme noktasına gelmiş demektir.
Ne olursa olsun bu teşebbüsün sonunda kahramanın hayatta kalmış olması güzel. Yaşam hakkı kutsaldır. İntihar kabul edilemez, güvenli olsa bile…
26.03.2013
YORUMLAR
Sevgili Varol Bey,
Yazınıza ben de güldüm. Cidden intihar etmek isteyen, bunu duyurmadan yapar, Bütün bu rezaletten sonra karın sana dönmüş, dönmemiş neye yarar. İçinde onur olmayan evlilik de aşk da değersizdir. İyi hafta sonları. Sağlıklar dilerim...
VarolT
Yazımın kaynağı bir gazete haberi. Maalesef buna benzer o kadar çok haber görüyoruz ki, gülsek mi? ağlasak mı? bilemiyor insan.
Güzel yorumunuz için teşekkürlerimle,