*** EVLİLİKTE ERKEK VE KADIN ***
Kadın erkek bir bütündür.Tek olamazlar
Yalnız tek olmak Allah’a mahsustur
Eş demek;yarım olan bir şeyi tamamlamak demektir
Eşler birbirlerini tamamlarlar. İşte evlilik böyledir
Bir insan önce diğer yarısını arar.
Kendisi ile bütün olabileceğini düşündüğü kişi ile de evlenir.
Ama belirli bir süre geçtikten sonra,önce ufak tefek sorunlar,
Sonra büyük sorunlar başlar.Bu evliliklerde %99 böyledir.
Bu sorunlar bazen aşılır , bazen de ayrılırlar ve o yuva yıkılır
Eğer birde çocuklar var ise olan çocuklara olur.
Bu tür ayrılıklara sebebiyet vermemek için kadının da erkeğinde sorumlulukları vardır.Aile fertleri üzerlerine düşeni yaparlarsa uzun ömürlü evlilikler olur diye düşünüyorum arkadaşlar.Şimdi kadın ve erkeğin sorumluluklarından kendimce bahsetmek istiyorum.
EVLİLİKTE KADIN;
Kadın annedir,
Kadın evinin ışığıdır. Erkeklere göre sıkıntılara daha dirençlidirler.İlk önce bir kadın eşinin varını yoğunu bilecek.Maddi konuda eşini sıkıntıya sokmayacak.İdare etmesini bilecek. Eşi işten gelince bir hoş geldin deyip ,
Ceketini almayı güler yüzle karşılamasını bilecek.Yemeklerini zamanında yapıp eşi işten gelince aç bekletmeyecek.Evini temiz tutacak, eşi kıyafet istediğinde bekle ütüleyim diyeceğine ,ütüsünü zamanında yapıp “ buyur canım “ demesini bilecek.Çocuklarına ; iyiyi,kötüyü,helal ve haramı öğretecek.Eşi sinirlendiği zaman,onunla kelime yarışı yapmak yerine susmasını bilecek.Eşinin siniri geçtikten sonra,ona kırıldığını tatlı bir sözle belirtecek.Böylece evde kavga ve kırgınlıklar olmamış olacak.Eşine yalan söylemeyecek.Hiç bir şey saklamayacak.Bir yere gittiği zaman,nereye gittiğini eşine bildirecek.Bir toplumda yada ailesinin yanında eşini küçük düşürmeyecek.Kadın evinin , eşinin,çocuklarının ve kendinin temizliğine dikkat edecek.Bakımlı olmaya özen gösterecek.Eşinin istekleri karşısında, “hayır” yerine sevgi ile yaklaşmasını bilecek.Kadın bu şekilde davranması ile eşini kendine bağlayacak ve eşi huzuru dışarıda aramayacak.
Kısacası kadın erkeğinin yeri geldiğinde sırdaşı , dostu , hayat arkadaşı olmasını bilecek.
EVLİLİKTE ERKEK;
İlk önce erkek ailesini kimseye muhtaç etmeyecek . İmkanları doğrultusunda eşinin ve çocuklarının ihtiyaçlarını karşılayacak. Ailesine sevgi ile yaklaşacak,özel günleri unutmayacak. Bu demek değildir ki pahalı hediyeler olacak,bir gül yada bir tatlı söz kadını mutlu etmeye yetecektir.Eşine yalan söylemeyecek,gizlisi saklısı olmayacak eşinden.
Her evde olan küçük tartışmaları evinin, ailesinin dışına çıkartmayacak. Hayat arkadaşını kimseye kötülemeyecek. Çünkü iyi bir eş sorunlarını eşi ile konuşup halletmeye çalışır. Bunun tam tersini yaparsa eşinin güvenini kaybeder ve kendinden soğutur. Kadınların sorumluluğu ağırdır. Gerekirse bir erkek eşine anlayışlı ve yardımcı olmasını bilecek. Erkek ,eşine onu sevdiğini söylemeli ve bunu ona hissettirmelidir.Eşinin küçük hatalarında bile kaba kuvvet ve kötü söz yerine onu karşısına alıp konuşmasını bilmelidir.İmkan varsa eğer bazen baş başa dışarıda programlar yapılabilir.Toplumda ve ailesinin yanında eşini küçük düşürecek davranışlardan kaçınılmalı ve eşini kimseye ezdirmemelidir.Anneler baş tacıdır unutmayınız ki eşinizde bir annedir.Hobiler ,etkinlikler her insanın hayatında olması gereken güzelliklerdir .Bunu aşırıya götürüp,takıntı haline getirip çocuklarını ve evini ihmal etmemesi gerekir.Unutmayınız ki çocuklarınızın ve eşinizin vebali yarın Allah huzurunda sizlere sorulacaktır.Kadın erkeğe Allah’ın emanetidir.
Çocuklar anne ve babanın aynasınıdır. Böyle bir ortamda büyüyen çocuklar mutlu,sakin,hayırlı evlatlar olarak yetişecektir.Böyle süren birliktelikler uzun süren evlilikler demektir.
Eğer ailede fedakârlıklar tek taraflı olursa iki teker üzerinde araba gitmez ,gitsede bir zaman sonra devrilir.
Siz ne dersiniz arkadaşlar ? Bir yuva ve evlatlar için bunları yapmak çokmu zor ?
Saniye İŞBİLEN GÜL…………Almestin
YORUMLAR
Doğru söze ne denir ben helal olsun kardeşime diyorum eğer insan fikirde doğrularını eğrilerini seçebiliyorsa bence elinden geleni yapıyor demektir.zaten sorunların ana sebebi manevi anlamdaki eksiklerdir yani ahlak konusu olan değerlerdir bir insan temelde bu değerlere sahipse ona dünyanın tüm sıkıntıları viz gelir çünkü ne kadar dünyanın sıkıntısı ile baş başa kalsa bile ne manevi huzuru nede bütünlüğü kolay kolay sarsılır karşısındaki yarısı çok büyük eksikler içinde olsada
yüreğine emeğine ziknine sağlık
TEBRİKLER
Selam saygı sevgi sabır ve dua ile
ALLAH C.C. EMANET OLUN
Değerli kardeşimin bizlere önemli mesajlar veren güzel yazısını pür dikkatle okudum hak verdiim.
Benden tam puan diyorum.
Benimde bu konu ile ilgili bir yazım var.mutlulukta üç ilke diye...Sevgi..saygı sadakat ve hoş görü olarak ilkelerin birinde bahsetmiştim ayrıca mutluluğım anahtarı adlı şiirimde var..sayfamda..
böyle önemli toplumsal konuları işlemmeniz insanlarımıza faydalı olacağı inancındayım..
Hiç olmazsa Yüce Allah sorduğunda boş vaktini nasıl harcadın derse en azından böyle faydalı çalışmalar inşallah önümüze çıkacaktır.
.Bizlere hem dünyada hemde ahireette faydalı olacağı inanancındayım..
Az önce aklıma geldi.bu güzel yazınızı eşimede okuyayıım dedim ..ama şimdilik okuma fırsatım olmayacak çünkü aramızda 4 saatlik mesafe var yakında gidersem memleketime inşallah telefonumdan okumaya çalışacağım..
Bu güzel yazınızı facemde paylaşıyorum musade ederseniz...selam ve saygılarımla.
.Hayırlı cumalar dilerim..
Almestin
Çok güzel anlatmışın erkeği ve kadını herkesin istediği hayat tarzı bu şekilde olmalı fakat içimize şekilcilik olduğu sürece çok fazla mutlu aileleri tablosu görememekteyiz ama anlatım tarif çok güzel beyendim kalemine yüreğine sağlık öğle kadın öyle erkek sanırım her bayanın ve erkeğin hayal ettiğidir sevgiyle kal kalemin daim olsun
Almestin
Yazınızı okudum.. Ve günümüzde belki de en çok ihtiyaç olan fikir ve yergiler olduğu kanaati oluştu.. Kendimce belki okuyan kardeşlere destek olur amacı ile de aşağıya 2 ayet meali ekledim.. Güzel bir yazı olmuş. Sizi kutlarım
Kendileriyle huzur bulasınız diye size kendi (cinsi)nizden eşler yaratması ve aranıza bir sevgi ve merhamet vermesi de O’nun (varlığının ve kudretinin) delillerindendir”(Rum 30/21).
“Ey insanlar! Doğrusu biz sizi bir erkekle bir dişiden yarattık. Ve birbirinizle tanışmanız için sizi kavimlere ve kabilelere ayırdık. Muhakkak ki Allah katında en değerli ve en üstün olanınız, ona karşı gelmekten en çok sakınanınızdır. Şüphesiz Allah hakkıyla bilendir, (her şeyden) hakkıyla haberdar olandır”(Hücurat, 49/13).
Almestin
Kadın erkek bir bütündür.Tek olamazlar
Yalnız tek olmak Allah’a mahsustur
Eş demek;yarım olan bir şeyi tamamlamak demektir
Eşler birbirlerini tamamlarlar. İşte evlilik böyledir
Bir insan önce diğer yarısını arar.
Saniye hanım çok önemli bir konuya temas etmişsiniz. her evli çiftin bu yazıyı okumasını tavsiye ederim.
Bu güzel yazınızı kutlarım.
selamve saygılar...