- 1015 Okunma
- 3 Yorum
- 0 Beğeni
Mart ve üc bes harfliler
Böyle bir mart ayiydi.Ücüncü kizimi yeni dünyaya getirmis verem bahtiyar lohusa yatagimda saklaniyordum.Verem derken ,benim sansürle(kocacigim) kavgaliydik ve konusmuyorduk. Ücüncü cocugumunda kiz olmasi ellerin diline düsmeme neden olmusdu.Bir kez daha kizimiz oldu diye sansür kavgamizinda etkisiyle biraz sitem etmisdi bana.
Evimiz dupleksdi ve yatak odamiz yukari katdaydi.Ben bebegimle yatagimda keyif yapiyordum.Yediriyor, iciriyor, altini üstünü degistiriyor ve yine yatagima yatiyordum.Zaruri ihtiyaclarim disinda moralim bozuk oldugu icin odamdan cikmak istemiyordum.Diger cocuklarimla babalari ilgileniyordu.Bibirbirlerini cok severdi onlar.Ben hep yasak ve kural koydugum icin pek sevilmezdim.Neyse lohusalik tiriplerinde bir sancilaniyom,bir agliyom,bir gülüyom ve habire cikolata yiyip su iciyordum.Yemek getirecek vatandaslarin bir kamyon olmasina ragmen ,kapima gelecek bir Allahin kulu yokdu.Yemek pisirmeyide canim istemiyordu,dedim ya moralim bozukdu.
Nihayetinde hayat normala dönmeye baslar gibiydi ve ben yavas yavas kendime geliyordum.Sabah cocuklari vede benim sansürü yolcu ettikden sonra tekrar bebegimi yanima alip ana kiz yatmaya basladik.Bagrima sokulup sütünü iciyordu ve bende yavas yavas uykuya daliyordum.Nedense bebek emzirirken helede yatakdaysaniz acayip uykusu geliyor insanin.Rahat ve kaygisizca yanimda bebegim; oh gel keyfim gel ,yapiyordum.Birden icim üperdi ve gözlerimi acmaya korkdum.Sanki bir ses duymus gibiydim.Merdivenden yukariya dogru elinde torba, hisirt hisirt sesler cikartarak yanima geliyordu.Bu kim olabilirdi? sansür ise gitti asla gelmez.Görümcem gelin oldu o hic gelemez! ya kaynanam? oda gelemez cünkü biz bebek olmadan önce kavga etmisdik ve küsmüsdük.Anahtari olanda yokdu ki evime acipda girsin kapiyi.Bunlari düsünürken ses iyice yaklasdi yaklasdi ve sanki bir anda rüzgar gibi birsey hizla gelip sag bögrümün üzerine oturdu.Öyle bir agirdi ki o yaratik nefes alamaz gibi oluyordum.Yatagima yapismis gibiydim vede sesim cikmiyordu.Gerci sesim ciksa kim beni duyacakdi ki? Üzerimde ki agirligin yani sira inek gibi burnundan soluyan bir ses kulaklarimda inliyordu.Agirlik üzerime basdirdikca ben korkuyordum.Gözüm acikdi yada bana öyle geliyordu.Kapimi görüyordum ve baska birseyde göremiyordum.Ecelterleri dökerken birden aklima dua etmek geldi.Hemen aklima ilk gelen duayi okumayi denedim ;YOK OLMUYOR! dilim dönmüyor .Kendi kendime ugrasa ugrasa hangi dua oldugunu hatirlamiyorum ama okdugumu hatirliyorum.Duami bitiremeden yatagimin icinde oturumumun üzerine gelmisdim bilene.Ses devam ediyordu ama agirlik yok olmusdu.Megerse o inek gibi soluyan sey benim bebegimmis.Zavalli yavrumun üzerine nasil abanmisim ki ,korkudan sütünü icerken burnunu tikamisim.Allahim esirgedide yavrumu bogup öldürmedim.O günden sonra uykular gözüme haram oldu.Yatagima her yatisimda aklima o agirligin gelecegi geliyordu ve ben korkuyordum.O günden sonra bir kac kere daha basima geldi bu olay.Oturur vaziyette yatmakdan bikmisdim.Kendi kendime agitlara boguluyordum.Rüzgar gibi bir esintiyle gelip hemen bögrüme oturuyordu o yaratik yada neyse ne biliyim iste ondan.Onun yüzünden gece kusu olup cikmisdim.Yalniz basima yatak odamda yatamiyordum ve halanda öyleyim.Sansürün yatmasini bekledim yillarca korkdugum icin.Arkamdan birisi tutacak gibi gelirdi.Manyahca bir durumdu ama ben bunu kabullenmisdim.Yatarken gece lambasi kullanmaya baslamisdim artik.Odama kuran-i kerim koymusdum,kirmizi örtü koymusdum duyduklarimin esiri olarak.Ve her gece Ayetel kürsiyi okumadan yatmiyordum artik.
Bir kac ay bu olayin etkisinde kaldigim icin kendimi hic iyi hissetmiyordum.Ne zaman yasdigima basimi koymaya baslasam bildigim bütün dualari okuyordum.Zaten okuyordum da bu sefer okuyusum daha cani gönüldendi korkudan:))Seytanin serrinden düsmanin serrinden sana siginiyorum Allahim deyi degmez icim rahat ediyordu.
Bebegim büyümüs ve bir yasina girmisdi.Bebegim benimle uyumaya alisdigi icin yatagimdan ayiramiyordum onu.Yine misil misil yatagimda yatiyordu,diger cocuklarimda anaokuluna ve okula gitmislerdi.Sansürde ise gitmisdi ve ben bebegimle yine basbasaydim.Yatak odam cok büyükdü ve camasirlarimizi sepet sepet balkon kapisinin agzinda birikdiriyordum yikamak icin.Bebek uyumusken camasirlari secip yikayim dedim.Birden catur cutur bir torba sesi duydum.Eyvahhhh aha yine geliyorlar ve yatagimda degilim.Ya üzerime atlarsa o yaratik ben ne yaparim? diye düsünürken ses kesilmisdi bilene.Neyse, yanlis duydum heralde tesellisiyle devam ettim isime.Ve yine ayni ses geldi catur cutur.Hemen sansüre telefon acdim ve söyledim.Duydugum cevap;
aha gari kafayi yediiiii! manyahmisin sen yav ne sesi? yosam gayipden sesmi geliyor sana cinli Ayse,demezmi! küfrettim kendine ama duymadi, merahlanmayin arkadaslar.Ümütsüz ve korku icinde kapadim telefonu.Bir kez daha gürültü geldi ve ben yatagima saklandim aglamaya basladim.Aksam oldu ve benim herif geldi eve.Ha bu arada unutmusum ses cocuk odasindan geliyordu.Oraya girmeye korkuyordum bu yüzden sansürün aksam eve gelmesini bekledim.Geldikden sonrada sanki bir ise yaradida, anca benimle dalga gecdi.Ve nihayetinde cocuklari yatirdik odalarina ,tam asagi inecegim anda cocuk odasinda bilgisayar dolabinin arkasindan bir ses daha geldi ve bunu benim cinsiz herifde duydu.Gözleri faltasi gibi oldu.Simdi bisey yapamayiz sabaha bakariz arkasinda belkide fare vardir orda,dedi ve gidip banu bakan gibi göbani yaydi koltuga.Benmi? ben ne yapacam anacim cocuklarin yataginin kenarlarina ne kadar cal cabut varsa hepsini deptim.Sabah olana kadar dokuz doguracak gibi oldum ama yanimda kücük bi bebek vardi ona ayip olurdu.
Sabah hatta öglen olmusdu.Benim sansür savasa gider gibi hazirlanip cocuklari bizim odaya kapatti.Ben kapinin agzinda bekliyom.Oda bilgisayar masasinin üzerine cikdi ve aman Allahimmmmmmmmmmmmmm oneeeeeeee?
meraklanidinizmi arkadaslar? hadi cekinmeyin icinizden gecen cevaplari sayin bakalim.Yarin cevabimi yazacagim.Bakalim kim ne gördü dolabin arkasinda?
arkasi belki yarin,belkide yarinda yakin:)) bekleyin anacim
YORUMLAR
yaban gülü(gurbetbaci)
canım bacım benim..iyiki varsın.........fılaş...fılaş........bildimmmmmm..sakın bu dolabın arasındaki kedi olmasın.........tebrikler güzel eserini kutlarım..güller içinden gül bacıma binlerce selam olsun.