Gençliğe İman penceresinden bakmak
Gençliğine İman penceresinden bakmayanların İmanını kaybetme tehlikesiyle karşı karşıya kalması kaçınılmaz olabilir dimi ? Neden diyecek olursanız, bence gençliğine İman penceresinden bakmayanlar, dünyaya bir kez geliyoruz felsefesini benimserler onlara göre gençlik ; Hayatını yaşamak, eğlenmek, erkekler için kızlarla, kızlar için ise erkeklerle gezip eğlenmek ve hoşça vakit geçirmek, haram helal ayırt etmeden yiyip içmektir, hiç bir zaman yaşlanacaklarını ve hattâ öleceklerini düşünmezler, akıllarından çıkıverir onlar sadece günü yaşarlar ve o an ki heyecanlarına, mutluluklarına bakarlar. Bu gafletin bedelini nasıl ödeyecekleri hakkında kimisinin hiç bir fikri yoktur, kimisi ise bildiği halde göz ardı eder.. madem öyle varsın eğlensinler, hayatlarını yaşasınlar, bırakın mutlu olsunlar.. çünki onlar dünyaya bir kez geliyorlar...
Birde gençliğe İman penceresinden bakmak var, isterseniz bir mütalaa edelim ; Mesela gencin kıldığı Namaz ile yaşlının kıldığı namaz arasında hem maddi hem manevi çok farklar vardır, yaşlı bir kişi namazın rükûnlarını sağlık sorunları nedeniyle lâyıkıyla yerine getiremeyebilir, genç ise gençliğin verdiği dinçlikle daha sağlıklı ( Hasta değilse ) ve rükûnları eksiksiz yerine getirerek Namazını kılar ve yaşlı kimseye göre daha çok faydalanmış olur Namazdan, başka bir örnek ise Hactır ki yaşlı kimsenin yüksek dereceli sıcaklarda Mübarek mekânları rahatlıkla gezmesi beklenemez, bir genç içinse bu hiç sorun değildir ( Hasta değilse ) haliyle bir genç, yaşlıya göre Hac vazifesini daha iyi şekilde yerine getirir.
Bu örnekleri çoğaltmak mümkündür, konuyu dağıtmadan bağlamak istiyorum, unutmayın herkes birgün yaşlanacaktır ve her nefs ölümü tadacaktır... eğer dünyaya bir kez geleceğim hayatımı yaşayım fikrini taşıyorsanız bence biraz düşünün derim.
Ramazan Kürekçi
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.