- 572 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
TRAFİK CEZALARI
TRAFİK CEZALARI
Bir toplumda nüfus sayısı ne kadar çok artarsa sıkıntıları da o nispette artacaktır. Bilhassa çağımızda aşırı bir şekilde şehirlere akınlar yüzünden artan araç sayısına orantılı olarak trafik akışınızı o nispette yoğunlaştıracaktır. Bu sıkıntılar, yeni yolları, yeni tedbirleri, yeni çareleri ve yeni yasaları çıkartmaya mecbur etmektedir. Her ülkede olduğu gibi benim ülkemde de terörizm kadar trafik kazaları tehlikeli boyutlardadır. Telafisi mümkün olmayan zaman, can ve mal kayıplarının yanı sıra milli servetleri de yok etmektedir.
Kazaların başlıca nedenleri; uykusuzluk, acelecilik, gece görüş mesafesi, hırs ve en önemlisi de içkili araç kullanma sıkıntılarıdır. Erken ulaşayım, hak benimdi derken, sizi zaman, mal ve can kayıplarınızla baş başa bırakacaktır.
Bu gün alkollü bir sürücü tesbit edildiğinde para cezası ve bir süreliğine de sürücü belgesi elinden alınır. Tekrarı halinde cezalar ikiye katlandıktan sonra da sürücü belgesi iptal edilir. Bu güne kadar para cezalarıyla verilen caydırıcı cezalar hangi alkollü sürücüyü engelledi. Bu yanlış bir uygulamadır. İnsanları bu şekilde frenleyemezsiniz. Zira alkollü bir sürücü tespit edildiğinde, promil sınırlarını aşması halinde neden olduğu kazanın sadece bedeli karşılanması, bunun dışında asla belgesi elinden alınmamalı hatta hiçbir şekilde para ceza verilmemelidir.
Arada bir içki kullanan arkadaşımla aramızda şöyle bir konuşma geçmişti. ‘’Ben hiç bir zaman araba kullanırken 80, 90 km.nin üzerine çıkmadım. Ama biraz içki aldıktan gaz pedalına sonuna kadar basıyorum, ibre 150 yi gösteriyor, acaba diyorum ibremi yanlış mı gösteriyor, araba neden yavaş gidiyor diye kızıyorum.’’ Bu cümleden, içkinin ne kadar muvazeneyi bozduğunu siz tahmin ediniz.
Hangi makam ve mevkide olursa olsun hiç bir itiraz hakkı olmadan, ölüm vakaları yoksa en az üç aydan başlamak üzere alkolle mücadele ve eğitim merkezlerine bağlı tedavi merkezlerinde mahkûm olmalıdır. Bu dönem zarfındaki zaruri giderleri gün sayısınca borçlandırılmalıdır. Tedavi boyunca eğitici ve manevi değerler işlenmelidir. Ancak o zaman caydırıcılık ortaya çıkacaktır. Bunların dışında başka ceza verilmemelidir. Bu konuda yeni yasalar getirilmelidir.
Bu sayede tedavi göreceği gün sayısınca içkiden uzak kalacaktır. Bu süre zarfında belki de kendine bir tiksinti gelecektir. Aile efradı maruz kaldığı maddi sıkıntılardan, çoğu kez uğradığı hakaretlerden uzak kalacaktır. Keza evinden işinden uzak kalma korkusuyla bu cezayı işlememeye, tedbiri elden bırakmamaya çalışacaktır. Her ne şekilde olursa olsun insanları alışageldiği içkiden ve istemeyerekte olsa maruz kaldığı sıkıntılardan kurtarmalıyız. Sürücü belge iptalleri en son aşamaya bırakılmalıdır.
Her nedense izlediğimiz flimler de sarhoşluk veren içkiler için sigara kadar mücadele etmiyoruz. Flim gösterimlerinde sigara üzerini karartıyoruz ama içkilerde böyle bir şey yok. Sigara reklamları yok ama içki reklamları var.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.