- 5373 Okunma
- 7 Yorum
- 0 Beğeni
ERKEĞİM DİYORSAN KADINA EL KALDIRMA
(ERKEĞİM DİYORSAN KADINA EL KALDIRMA)
="Nedendir böyle bilinmez”.
=Kadına her yerde zulûm, zulmet, her yerde vahşet, vicdanlar kara. Anlamakta akıl kuim zayıf kalıyor, bir türlü anlamıyorum.
Zulmetin cahili ehili yok. Kadınların tahsilliside tahsilsizide dayak yiyor.
Yakışır mı? erkek olan erkeğe; ("kadına el kaldırmak "!)
=Kadın deyince düşün! hor hakir görme sakın! "O ALLÂH-ın" naif yürekli kulu, şefkatinin göstergesi, güzellik sembol-idir. Haktaâlâ kendinde olan şefkatin, binde birini kadına bahşetmiş vermiştir.
Kadın o bir şefkatle yavrusuna kol kanat gerer kucaklar.. Her türlü zahmete karşı sevgiyle merhametle yaklaşır.
"Yüce Yaratan Allâh;" kullarına olan şefkatini göstermek için, kadına bin şefkatinin birini bahşetmiştir.
(Yavrusu olan bir anneyi görünce geri çekil seyreyle, bak neler göreceksin.)
Can hıraş bir halde olsada anne; yavrusunu korur, gözetir, her türlü felakete karşı durur canını siper eder, hiç gocunmaz.
=Dokuz ay on gün karnında taşır, bin acıyla doğurur, yavrunun dünyaya gelmesine bir vesiledir. Sonrada emeğine karşılık hiç bir şey istemeden, her zahmete severek katlanan, yavrusuna pervane olur kol kanat açar.
yavrusunu gözünden sakınır, canından öte tutan, anne yavrunun kanatsız meleğidir.
=Hal böyle iken nasıl olurda bir kadın her türlü hakarete, dayağa, hatta öldürülmeye mahzûr kalır?. Doğrusu anlamak çok güç.
=Erkeğin anası da kadın, karındaşın olan bacın da kadın, kendi tohumun olan, kızımmm dediğin var ya, “hani canının yongası" öpmeye kıyamadığın nadide çiçeğin işte o da bir kadın.
=Bunların acı çekmesini istemiyorsan; " kadınlara el kaldırma". Çünkü bacını alacakta bir erkektir. Canının yongası kızının kocası olacakta bir erkektir. Sen el kaldırırsan, dayağı savunursan, senin canlarına da el kaldırılır unutma!.
=Erkek olarak evde gövde, güç gösterisi yapma., yapana da müsâmma gösterme tepkini koy ortaya. Gücüne güvenip te, naif,nazik, yaratılmış kadına el kaldırmak, (erkeklik değildir) aksine zayıflık göstergesidir.
=Dışarıda başka erkeklere gücü yetmeyip aciz kalınca, öfkesini evdeki karısından, güçsüz çocuklarından, çıkartan erkek, bırak erkekliği insan sıfatına bile konmayacak kişiliği gelişmemiş zavallı bir erkektir!.
=Böyle erkekler bence acizlik göstergesinin ta kendisidir, zavallı, acınacak halde hasta ruhlu bir erkektir!.
=(Erkek gibi erkek) dışarıdan gelecek olumsuzluklara karşı evini savunan, evde eşine, yavrularına karşı anlayışlı, müsemma gösteren, mülayim, yerine göre birazda tatlı sert, otoriter olmayı bilecek, fakat can yakıcı, ezacı, asla olmayan, evinin her ihtiyacını karşılayan, evin reisi, dış işleri bakanı olan erkek benim nazarımda (erkek gibi erkektir !).
=Kadınların gözünde; "işte öyle bir erkek,sevgiye saygıya şayan bir erkektir".
Yoksa dayakla, kaba güçle, erkeklik olmaz. Öyle erkeklerin yuvası da olmaz.
=Erkek, kadın eşittir insan olarak Allâh katında, kimsenin kimseden üstünlüğü yoktur, sadece üstünlük takva ile olur. insanın ameline bakılır kimseye zulm etmemişse kul hakkı yoksa üzerinde Allah’a yakın değerli kuldur o kişi ister kadın olsun ister erkek olsun.
=Erkekler ah bir bilseler kadının kıymetini, kadındır erkeği erkek eden, boş bir evi ev eden, saray eden, evin neşesi sultanıdır kadın.... Aslında erkekler çocuk ruhludur hiç büyümezler her daim annesinin şefkatli kucağını ararlar onlar büyümeyen kocaman çocuklardır.
=Kadınını hoş tutarsan olursun vezir, kadınını hor tutarsan olursun rezil.
=Kadına eza yapan erkekler, aslında kadınların erkeklerden çok daha güçlü ve akıllı olduğunu da bilirler, fakat işlerine gelmediği için görmezden gelirler.
=Kadınlar cefakardır, kadınlar fedakardır, dışardan gelebilecek tehlikeye karşı kendini de, çocuklarını da, hatta ve hatta eşini de koruyup gözetir. O çelimsiz narin görünüş altında sevgi dolu kocaman bir yüreği vardır. Altıncı hissi çoook gelişmiş, ve sezgisi-de daha kuvvetlidir.
=Erkekler bunu da bilirler ama işlerine nasıl gelirse öyle davranırlar.
=Çalışan bir erkek için, başındaki amiri nasıl velinimetiyse; "amirine kızsada, kötü söz söyleyemez, el kaldıramaz". Çünkü ekmeği ondan gelmektedir bir terslik yapsa bilir ki işinden aşından olur.
=Kadında eşini- evinin direği, amiri, velinimeti, gibi görür, onu rencide etmekten imtina eder. Her yerde ve her zaman ruhunu okşayıcı sözlerle eşini yüceltir. Akıllı kadınlar eşini seven sayandır.
=Akıllı erkekler de kadına el kaldırmayan, kadınını hırpalamayan, nazik davranan, nadide bir gül gibi koklamasını bilen erkeklerdir.....( Güç gösterisi yapıp, kaba kuvvet uygulayan erkeklere bir çift sözüm var.)
Kaba kuvvetle erkeklik olmaz öyle sanan erkekler yanılır. kendine saygı duyulsun istiyorsan;” kadınlara saygılı davran, nazik ol, Böyle davranman erkekliğinden hiç bir şey eksiltmez! aksine seni kadınlar gözünde yüceltir unutma!.
Kaba kuvvet uygulaması erkeğin zayıf karakterli oluşunu gösterir. Böyle erkeklere kadınlar itibar etmezler, çünkü zayıf karakterli erkeğe kadınlar tahammül edemez, saygı da duymazlar… Sana saygı duyulsun istiyorsan;"kadınlara saygılı ol"
Herkese sevecen bir dünya diliyorum !.
Emine erdem.
YORUMLAR
emine erdem
insan bir başka insana "Allah"ın kendisinde bir emanet olduğunun bilincinde değil. bu yüzden biri, bir şeyden hesap verebileceğini unuttuğu oranda kötülük yapabiliyor. kutlarım güzel ve düşündürücü bir yazı okudum.
emine erdem
Selamlar Saygılar.
//Kadın hak nurudur,sevgili değil...
Sanki yaratıcıdır,yaratılmış değil.
MEVLANA CELALEDDİN-İ RUMİ
(Mesnevi C:1 B:2437 vecizi)
//Tükenmez borcum var anama benim
Onun varlığından oldu bedenim
Kimi köylü kızı kimisi hanım
Tâ ezel tarihte kayıtlı anam.
AŞIK VEYSEL(Anama şiirinden)//
//Kadınların erdemi,erkeğin en büyük keşfidir.
CORNELIA OTIS SKINNER//
//Zeki bir kadın hazinedir.Güzel ve zeki bir kadın güçtür.
GEORGE MEREDITH//
//Kadınlar; başarılarını elde ettikleri zenginliklerle değil,
çevrelerinde biriktirdikleri sevgiyle ölçerler.
LINDA MCFARLANE//
Anlatımdaki samimilik çok güzeldi.Anlam ve anlatımı ile
büyük keyif alarak okuduğum yazınızı kutluyorum.
Sevgi ve selamlarımla.
emine erdem
Sevgiler Selamlar. Her daim mutlu ol mutlu kal.
Ayağına taş gözüne yaş değmesin.
Sevgiler Selamlar.
Erkek, kadına yalnızca "kavvam" olarak üstün. Yani kadının koruyucu, gözeticisi olarak. Erkek, kadın üzerine şefkat kanatlarını gererek kadını korumalı. Ama erkek o kanatları pençe gibi çıkarıyor, kadını korumak yerine korkutuyor, havasız bırakıyor, arada pençeleriyle hırpalıyor, zulmediyor.
Ama Allah sonsuz adildir; merhamet etmeyene merhamet etmez.
emine erdem
Allah sonsuz adildir merhamet etmeyene merhamet etmez.
Aynen öyle. Saygılar.
çok haklısın ustam ama ne yazıkki kadına el kaldırana erkek diyorlar..... saygılar
emine erdem
Erkeklik bilekte değil yürektedir bunu anlamak gerek önce. Güzel ve doğru noktalara değinmişsiniz tebrik ederim.
emine erdem
malesef, güzel şairem . Çok teşekkür ederim. Sevgilerimle.