- 537 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
YAŞAM KAYNAĞI HEKİMLERİMİZ
YAŞAM KAYNAĞI HEKİMLERİMİZ
14 Mart günü ülkemizde tıp bayramı olarak kutlanmakta,ilk kutlama tarihçeye baktığım da 1919 yılı’nın 14 Mart’ın da işgal altında ki İstanbul ’da gerçekleşmiştir.Üçüncü sınıf öğrencilerinden olan Hikmet Boranın önderliğinde tıp okulu öğrencileri işgali protesto için toplanmış ve onlara devrin ünlü doktorları da destek vermiştir.Tıp bayramı tıp mesleği mensuplarının yurt savunma hareketi olarak başlamıştır.Günümüzde de değerli tıp doktarlarımızın ve sağlık personellerimizin sorunlarının tartışıldığı,başarılarının ödüllendirildiği anma ve kutlama günüdür.
Bu anlamlı günde kaliteli yaşam sunan ve bunu ilke edinen ,tüm zorlu koşullarda yüreklerindeki sevgiyle ,büyük özveriyle hizmet sunan ,hasta yakınları tarafından şiddete mağruz bırakılan hekimlerimizin ve sağlık personellerimizin en iyi şartları,saygıyı,sevgiyi ve değeri hak ettiklerini düşünüyrum. Altını da önemle çiziyorum.Şiddetin hiç bir haklı yönü hiç bir kabul edilirliği yoktur.Kendilerine yapılan tüm bu olumsuz davranışlara rağmen ,meslek aşkını,sağlıklı hizmet sunma konusunda,cefakar,vefakar ,ahde vefa ve azimle insan için çalışarak sürdürmeye devam ediyorlar.Hoş görülü tutumları,mesleklerine duydukları saygı ve bağlılıkla çok kutsal bir görevi yerine getiriyorlar.Ulu ÖnderMustafa Kemal Atatürk,ömrünün son dönemlerinde ,hastalığının çok ilerlemesine rağmen "BENİ TÜRK HEKİMLERİNE EMANET EDİNİZ" diyerek Türk hekimine sağlığını emanet etmiş ve ne kadar güvenilir olduğunu anlatmıştır.
Bu duygu ve düşüncelerle ömrünü insan sağlığına adayan, kıymetlerinin değer biçilemeyeceği vefakar hekimlerimizin,hemşirelerimizin ve tüm sağlık çalışanlarının 14 Mart Tıp Bayramlarını yürekten kutluyor,üstün gayret ve başarılarından dolayı kendilerine saygılarımı ve teşekkürlerimi sunuyorum.Sağlıklı bir toplum sağlıklı bir Türkiye dileğiyle.
Sevgiyle Kalın
YORUMLAR
Günaydın yazar dost! Hekimlerden söz açınca birkaç tümce de ben yazayım ..Önce öğretmenlerimiz, sonra doktorlarımız gelir meslek sıralamasında bana göre. Çünkü tabiplerimizi de yetiştirenler öğretmenlerdir.Kutsal bir meslektir hekimlik.Bir insanın sızısını dindirmek denli, hoş bir duygu olabilir mi? Bir doktor olmak ,o kadar kolay değildir.Tahsili uzun bir süreci kapladığı gibi, tıbbiyeyi kazanmak da her yiğidin harcı değildir! Ben de gecikmiş de olsam onların bayramını kutluyorum. Saygılarımla...
Ulu ÖnderMustafa Kemal Atatürk,ömrünün son dönemlerinde ,hastalığının çok ilerlemesine rağmen "BENİ TÜRK HEKİMLERİNE EMANET EDİNİZ" diyerek Türk hekimine sağlığını emanet etmiş ve ne kadar güvenilir olduğunu anlatmıştır. okurken keyif aldım içten bir yazıydı yazan kalemi gönülden kutlarım sevğilerimle iyiki varsın güzel kalem