- 923 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
ervah-ı ezelden- ardahan öyküleri- 303
- Babamın hatırasına-
Bu türküyü çok dinlerdi.
Dinlerdi: Türkü ağır bir türküdür.
İlk ruhların yazıldığı o kudret kalemiyle yazılmış, yüce insan oğlunun yücedramıdır; yazılmışlar... bu ve bunu hisseden ruhlar o dramı severek, gülerek Sümmani Baba’dan ERVAH-I EZEL der... dinlerler.
Babam da o tertip dinlerdi...
O gece konserde: Oğuz Aksaç saz boynunda söyledi... Abdal gurubu da güzel söyler.
Salonda Sümmani Baba’yı dinleyenler.
... dinleyeceklermiş beğeneceklermiş: Vallahi! Levh-i mafhuzda herkesi, herbirini yazmışlar...
Belediye Başkanı Köksoy sahneye çıktı. Sümmani Baba’dan "Ervah-ı Ezelde" yi yine çalmasını istedi. Ve söylediğine de teşekkür etti...
Oğuz Aksaç yine çaldı, söyledi!
Kudretine kurban olayım... Levh-i kalemden hepsini herbirini yazmıştı.
Canı terkedenler: Dinlerdiler:
Ali Balcı
Çolo Mustafa
Tapucu Şero
Kürt Fezo
Saatci Feridun
Cemil Çakıcıoğlu
Lokantacı Yüksel
Öğretmen Mülazim
Sıhhıye Asiye Teyze
... bu benim bahtım kara yazmışlar
bilirim güldürmez devr-i alemden
bir günüm yüzbin zara yazmışlar.
Sümmaninin karakalem resmini çizmiştim. Babama verdim. Oda bürosunun duvara astı. Sümmani başında sarığı, gözü çukurda, kaşları arası açık, sakalı kırlaşmış, laf dudağına gelmiş dayanmış, ta, dudaklarını açamıyordu portrede.
" İnsanoğlu gamdan hali değildir."
Sümmaninin bu çalışmasını Narmanlılar Derneğine vermiştim. Onların da derneğe resmi astıklarını söylemiş olduklarından biliyorum...
YAZANLAR LEYLAYI MECNUN KİTABIN
SÜMMANİYİ BİR KENARA YAZMIŞLAR
... herkes diyarında muhabbetinde
bilmem bizi ne civara yazmışlar.
Bayram kişi bizim evde bir gece misafirimiz olmuştu. Belediye Başkanımızın dedesidir. Namaz kıldı. Birazcık oturdu. Sonra uyudu.
Sümmaniyle Kura- Çoruh havzasında yaşamışlardı...
BİLMEM TECELLİ Mİ YOKSA Kİ KADER!
Sümmaniyi Şenlikle atışmaları olduğu üzre dillendirirler. Güya Şenliğin annesi ikisini emzirir, yenensiz, yenensizlikte barıştırmış.
DÜNYAYI SEVENLER VELİ DEĞİLDİR
CANI TERKEDENLER DELİ DEĞİLDİR
Dünyayı sevenler...
Canı terkedenler...
Babam hayatı çok severdi. Hastalandıkça doktora hastaneye taşınırdı. Doktorlarla; doktorların elindeymişte sanki pazarlık ederdi.
- Bir tarla boyu daha getsem daha bişe iştemem, derdi.
Kıpçak/ Yerli ağzıyla konuşmayı severdi...
O da canı terkedenlerden oldu!
OLAYDIM DÜNYADA İKBALİ YAVER
EL ETSEM SEVDİĞİM ACEP KİM NE DER
Anadan- dededen öğrenilenler yaşarmış: Faruk Bey; Şüşen Neneden, Bayram Dededen, Kura’dan, Çoruhtan, Ahıska’dan gelme sevmeyle sahnedeydi...
NEDİR BU SEVDANIN NİHAYETİNDE
YADLAR GEZER YARİN VİLAYETİNDE
Sümmani Baba:
" Ervah-ı Ezelde levh-i mahfuzda..." yı, ERVAH-I EZELDE LEVH-İ KALEMDE...
hatalı yazmayı yazmış ki İlk Ruhların ilkliği isbat olsun!..
Babam!
Bu türküyü çok dinlerdi.
Dinlerdi: Türkü ağır bir türküdür.
İlk ruhların yazıldığı o kudret kalemiyle yazılmış, yüce insan oğlunun yücedramıdır; yazılmışlar... bu ve bunu hisseden ruhlar o dramı severek, gülerek Sümmani Baba’dan ERVAH-I EZEL der... dinlerler.
Babam!
Bu türküyü çok dinlerdi: Türkü çok acı ve ağır türküdür.
İlk ruhların yazıldığı levhaya; yazılmış kaderlerin yazgısı ölüm üzerinedir.
Yazgıyı yazan kalem ise kudret kalemidir.
Kudret kalemiyle Tanrının yazdığı levh-i mahfuz bir hayat proğramıdır.
Ne çırpınırsan çırpın: Ölüm var!
Bu acılığa ve ağırlığa dayanılır karşı koyuş; Sümmani EGZİSTANSİYALİZM’iyle:
"BİLMEM TECELLİ Mİ YOKSA Kİ KADER
BENİ BİR VEFASIZ YARA YAZMIŞLAR
YAZANLAR LEYLAYI MECNUN KİTABIN
SÜMMANİYİ BİR KENARA YAZMIŞLAR
yalçıneryılmaz
ardahan-15-03-2013
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.