- 1084 Okunma
- 11 Yorum
- 1 Beğeni
BAYAN.LAR OKUMASIN ...
Bütün bayanlar bilirler ve az çok yaşamışlardır,normal zamanlarda biraz salarız kendimizi, ’’saldım çayıra Mevlam kayıra ’’ hesabı, eğer bir misafir vs söz konusu değilse, çala süpürge yaparız ev işlerimizi... Ütü, bulaşık, toz alma vb işleri erteleriz,biriktiririz...
Geçenlerde bir konuğum vardı, japon bir bayan ... Hiç öyle telaş yapmadım hayret !
Bayram temizliği gibi dip bucak, koşturmadım kan ter içinde kalarak...Gayet rahat normal bir temizlik, ev toparlama ve ikram hazırlığı. Abartmadım hiç bir şeyi...
Niye acaba dedim daha sonra düşündüğümde... Niye ?
Değer vermemek adam yerine koymamak, hayır asla !
Ya ! arkadaşlar, bizim milletimizin bir özelliği vardır hani, özellikle bayanların. Erkeklerde görmedim şimdi Allah’tan korkarım. Meraklıdır bizim hemcinslerimiz biraz ...
Bazen cidden bayıyorlar insanı, bu meraklı kınayıcı ve müfettiş karakterli bayan.lar ...
Sizin de başınıza gelmiştir mutlaka. Ya da siz yapmışsınızdır. Evinize misafir gelmiş, çay kahve derken, otururken güzel güzel, birden ayağa kalkar,dur bakayım diğer odaların nasıl geniş mi ?
Sana ne ! Aslında maksat farklı... Daha önce bir kaç sefer gelmiştir ama, hep salonda oturmuştur...
----- Ben yatak odana hiç girmedim, orası nasıl bi bakem ...
İyi bak, içinde kalmasın ...
Ebedi yatak odanı merak etme hiç , dal teklifsiz , milletin mahremine ...
Baksan ne oluuur , bakmasan ne olur kardeşim ...
Mutfağa çay doldurmaya gidersin arkandan balıklama dalar, hem de dolabın içine ...
-----Aaaa benim dolabın markasından, bir üst modeli, bi bakem içi geniş mi benimkisi çok dar...
Erek başka , gözleri fıldır fıldır , buzdolabının raflarında, kıyısında köşesinde ...
Hayy dolabın içinde kalasıca, beyni donasıca ...
Demek gelir insanın içinden. Temiz veya pis, ne yiyorum ne içiyorum , öğrensen neyine gerek be lüzumsuz bayan...
Sonra canın sıkılır anlatırsın birisine, gıybet ettiğin için vicdanın rahatsız olur...
Teselli eder anlattığın kişi :
-----Gıybet değil ki canım, olanı söylüyorsun . Yapmasın O ’ da der,teselli eder aklınca ...
Yapmadığı bir şeyi söylersem, zaten hem yalan söylemiş olurum, hem de iftira etmiş olurum bu da ayrı bir konu zaten...
’’ Züğürt tesellisi ’’
Günaha kılıf sadece ...
Neyse konu dağıldı, japon misafir diyordum, geldi salonda oturdu hanım hanım, çayını çorbasını içti, bizimkiler gibi teftiş etmedi sağı solu...
Daha önce geldiğinden biliyorum, ikinci gelişinde ondan rahattım işte...
Hah evet konumuz buydu...
Bu bayan.ların yaptıklarını anlatmaya devam etmek isterim. Ama yarası olan bu yazıyı okumasın lütfen.
Ya da yorum yapmasın. Kapris vs çekecek durumda değilim . Şimdiden söyleyim ...
YORUMLAR
yeni tasinmisim 145 metre karelik spor salonu evime.Spor salonu diyorum belki Türkiyede bu ölcü normal ama Almanyada saray gibi gelir olmayanlara.iki oda bir salondur belkide cogu ev.Cok odali ev bulmak neredeyse az denecek kadar yokdur Almanyada.Onlar bizim gibi kalabalik aile olarak yasamazlar.Bir oda bile yeter onlara.Neyse spor salonundan bozma yeni evimi yerlesdirmeye calisiyorum.Cocuk ufak yeni yeni yürüyo habire agliyo.Ustalar dolabimi kuruyor ve kapi calindi.Gerci benim kapim o günlerde habire caliniyordu ,niyemi? niye olacak cok odasi oldugunu duyan bakip ic cekmeye geliyordu.Carsinin ortasinda ve 145 metre kare dile kolay.Neyse gelen kapi komsu memleketlim olan bir teyze.Selam vermeden evimin bütün odalarini gezdi.Sormak yok haa.Her yerim bir yerde darman duman.Gezme isi bittikden sonra yapdigi plani anlatmaya basladi;
Büyük odayi sil süpür temizle ve kapisini kilitle.Kizlarin ikisini bir odaya yatir norecek zilliler adam basi odayi.Kücük odada yer icersiniz.Misafir gelincede büyük odaya gecersiniz.Aman kizim derler ki yozgatlilar cok pis demesinler! aman deyim suralari iyice temizle!...aha buyurun bu avradi hemen hakkin rahmetine kavusdurun oracikda.Sanane be sakat kadin benim evimden temizligimden.Yeni tasinmisim normal karisik olmasi.Hem ben o kücük evden cocuklarim rahat etsinler diye tasinmadimmi? ne demeye ahira tikar gibi cocuklari birbiri üstüne yatirayim.Allahim yaaa cattik belaya derken avrat gitti bu sefer kizi geldi.Yemin ederim iceri giri girmez evimi kosa kosa ucuzluga yetisen Türk avratlari gibi iyice gezdi.Yatak odamada bakdi helamada.Helanin arkasinda bir bosluk vardi.Yemin ediyorum kaynanam bile bakmamisdi.O sakat avrat klosedin kapagini kapayim hotlayim üzerine cikdi ve arkaya bakdi.Yeni alis veris yapmisim kagidi küregi oraya depmisim kaynanamgil gelecek diye kalabaligi kaldirmisim.Gerizekali kadin cikmis bakiyor ve diyorki;
bakabilirmiyim?
ulan manyah bahdin ya zaten daha nereye bakacan haaa? yemin ediyorum bagzi insanlarin ya beyninde yada tipinde bir özür var.Arkadasim anlatmisdi.Konu komsu ziyarete gelmis ve namaz kilmak istemis.Zavalli kadininda fazla odasi olmadigi icin yatak odasina götürmüs.Kapiyida üzerine kapamis.Kadin namazi bittikden sonra kahkahalar icinde disari cikmis.Elindede ne varmis biliyormusunuz? kadinin ic camasirlari.Rengini vede modelini begenmemis hasbam.Ev sahibi kadin ecik besili oldugu icin camasirin üzerinde nasil durdugunu hayal edip hayasiz kadin elinde namahrem öteberiyle ulu orta yere gelmis.Yaziklar olsun diyorum böyle görgüsüzlere.
Can bacim katiliyorum basdan sona yazdiklariniza.Bende tipik Türk kadini sendromunu yasarim birisi gelecegi zaman.Evi bahar temizliginden geciririm.Benim bu halimi gören bi yakinim ne dese begenirsiniz?
ay sanki o cok temizde pasakli kadina süpürge yapmak bile fazla! bakarmisiniz su tesellemeye.Benim prensibime cok aykiri bir cümleydi bu.Kim gelirse gelsin ona en alasindan hizmet yapmaya ,deger vermeye calisirim.
Dost basa düsman ayaga bakarmis,misafirde sadece önüne bakarmis.Biz böyle gördük ve ögrendik.Kusur arayanin kusurunuda bulurlar hic meraklanman;)) tebrik ediyorum canim bizden bir yaziydi.
İnsan neyi eksikse onun derdine düşermiş. Genelde geri kalmış toplumlar mal ve eşya derdinde bu eksikliğin asıl kaynağı bir önceki nesilden aktarılan. Çünkü sıkıntılı yaşamış öncekiler daracık ortamlarda kocaman aileler. Herkese bir oda düşmeyen ortamlardan gelmiş ve kusursuz ortam arıyor! Tecessüs etmesi kıskançlıktan! Yani kendi doygun olsa neden bakınsın ki. Böyle bir çıkmazda işte insanlar. Ben cep telefonu çılgınlığını izliyorum. Bir telefonu bir yıl kullanmayan nicelerini bilirim. Cep telefonunun ilk çıktığı yıllardan beri kullanırım numaram 15 yıllık ta o zaman kime vermişsem beni bulur. Cihaz olarak da eskimedikçe değiştirmedim. İlk zamanlar kocamandı antenli ve ben eskiyene dek kullandım takoz diye anılırdı. Şimdi bakıyorum herkesin elinde en son en pahalısı var! Bazı acıyorum ekmeği yok yemeye urbası yok giymeye telefonu son model. Ne yapacaksın kardeş, holding mi işletiyorsun? Almanya'dan bir şirketin en yetkilisi gelmişti bizim işçilerin elinde son model telefonlar adamda antenli eski model o yıllar bizimkiler şaşırmıştı. Adam alamadığından mı eski telefon kullanıyor? Gerek görmüyor. Bozulsun değiştirir hem de en son modelle ama bozulmadan değiştirmiyor! İşte budur. Bizim toplumdaki eşya merakı ve ev düzeni rahat yaşamayı da etkiliyor! Mal için yaşamak amaç olmuş. Buna "bahillik "deniyor . Çöp toplayıcıları gibi mal toplama hırsı. Her şey son model ve kusursuz olacak. Şimdi "Bayan" denmiyor biliyorsunuz. "Kadın" denecek! Saygılar selamlar.
Şükür çevremde öyle birisi yok ,haklısınız haklı olduğunuzu çok iyi bildiğim için dostum olanlar dışında önüme kim çatarsa çok sıkı fıkı olmam .Güler yüzlü davranırım ama ilerletmem çünkü çekemem.Benim dostlarım gelince dolabı açar ne var bakarlar beraber yapar yeriz.Bazen şurası pis bir gün yapalım derler ,hepsini çok seviyorum.Gereksiz insanlara vakit ayıramam hayat kısa sadece dostlara yetiyor vaktim.Kadınlar böyle ama çoğu ,doğru anlatmışsınız.Ben zaten kendi pisliğini anlatan biriyim:))Güzel ve esprili olmuş yazı tebrikler.
...Senin-benim, insin-cinnin, kainatın Allah'ına kurban olayım. işte anlayış bu olmalı. doğru yerden baka bilmeli. hemen kadın-erkek eşitliğine indirip konuyu bayağılaştırmamalı.
...her zaman ve de her tartışmada söylerim kadın kadınlığını, erkek erkekliğni bilmeli, her ikisi de Fıtratına uygun hareket etmeli.
...bu konuyla alakası yokmuş gibi gözüksede şu makalemi her yerde ve her ortamda güne taşıyacağım. Buyurun okuyalım;
KADINA ŞİDDET, KADIN CİNAYETLERİ VE KADIN ERKEK EŞİTLİĞİ ÜZERİNE;
...ne kadın erkeksiz ne de erkek kadınsız hiç bir şey ifade edemez.
...kim eder derse halt eder. İslami duyarlılığı olan bir insanda kadına zerrece bir AŞAĞILAYACI bakış olamaz.
...o kimsedir ki "kadını kendine emanet bilir" işte bu sözü duyan hemen kıyamet koparıyor. Vay efendim sen kim oluyorsun da kadını emanet biliyorsun. Hemen saçma-sapan kuru sıkı serzenişle "kadın-erkek eşittir" deyiveriyor. Bire bay-bayan sen ne biliyorsun ki? Kadın-Erkek Allah’a kullukta gördüğü ve ifa ettiği şeylerde EŞİT, Yaratılış da fıtraten ZAYIF olarak yaratılmıştır.
…bu gram altın mıdır ki yoksa eşkenar bir dörtgen midir, Fıtratan biri Demir, biri Pamuk olarak yaratılmış. Hiç demirle pamuk eşit olur mu?
…HATTA BIRAKINIZ EŞİTLİĞİ “bir bedevi geliyor Ya Resulullah ben kime iyilik yapayım diyor. Peygamber efendimiz annene yap diyor. Peki daha sonra cevap yine annene yap diyor. Efendim tamam anladım ondan sonra kime iyilik yapayım diyor, cevap yine annene iyilikte bulun oluyor ve daha sonra da babana iyilikte bulun diyor” Yani kadının hakkı üç erkeğin hakkı bir oluyor. Söyleniz bakalım ey KADIN TÜÇCARLARI, EY KADIN SİMSARLARI azcık Matematiğiniz varsa, azcık iz’an ve vicdanınız varsa sadede gelirsiniz.
…kadın cinayetlerinin ve de kadına şiddet olaylarının gündemde tutulması ve de büyütülmesi tamamen HAÇLI ZİHNİYETİNİN bir oyunu olup MÜSLÜMAN TÜRK AİLE BİRLİĞİNİ TEMELİNDEN ÇÜRÜTMEYİ hedeflemektedir.
…bakınız Batı adı üstünde batı. Yani batasıca batı. Kendi düştüğü GİRDABA bizi de çekmek istiyor. Orada BU ANLAYIŞ nedeniyle “Aile mef’umu” çökmüş vaziyettedir. Bugün Avrupa da ki Türk ailelerin çocukları bu anlayışla “KORUCU AİLELERE” verilmektedir. Bunu alanlar o çocuğa CİNSEL istismarda bulunmaktadır. Ne yazıktır ki bunu fark edemeyen, bu sinsi oyunu sezemeyen nice SİYASET erbabı, nice Prof’lar, nice STK’lar büyük bir yanılgı içerisindedirler. Korkarım ki farkına vardıklarında “ATI ALAN ÜSKÜDARI” çoktan geçmiş olacaktır.
…Kısaca sonuç olarak; Herkes kendine düşen görevi ifa etmeli, birbirini velinimeti bilmeli, erkek kadınına ŞEVKATLE, kadında erkeğine MUHABBETLE yaklaşmalı ve muamele etmelidir. İşin özü budur.
…o zaman ne şiş yanar ne kebap, her ikisi de kazanırlar sevap.(Osman NURANİ).
...Muhtereme hanım efendi sizi selamların en güzeliyle selamlar, mutluluklar dilerim.
İlhan Kemal
Pes! Türk kültüründe sorunu kendi dışında aramak hem kişisel, hem toplumsal fazlasıyla düzeyde vardır; bunun farkındaydım ama bu kadarına pes doğrusu!
Bu arada: => Kadın-Erkek Allah’a kullukta gördüğü ve ifa ettiği şeylerde EŞİT, Yaratılış da fıtraten ZAYIF olarak yaratılmıştır.
Yok öyle bir şey. Eğer ille de bilimsel bir karşılaştırma gerekiyorsa
1) Kadınlar daha uzun yaşar
2) Kadınlar daha zekidir
3) Kadınlar daha uzun süreli ve yoğunlukta çalışabilir
4) Kadınlar sonsuz kere sevişebilir
Özetle erkek üstünlüğü hangi noktadan alırsanız, elinizde kalır.
Osman NURANİ
…bu yazdığınızda bir tek yerde haklısınız oda SEVİŞME hususunda. Evet kadın erkekten daha fazla sevişir. Çünkü atalarımız boşuna dememişler “OMARDAN DEĞİL DAMARDAN GELİR” diye. Sadece bu konuda size hak veririm.
…saygılar.