- 1091 Okunma
- 4 Yorum
- 0 Beğeni
ADI ALMANYA ,ALDIDA VERMiYOR YA!
Almanyada cikan yanginda 8 masum vatandasimiz hayatini aci bir sekilde kaybettiler.Allahdan rahmet diliyorum onlara.Bende Almanyada yasiyorum ve 21 sene oldu.Almanyaya ilk geldigim günlerde kirada oturuyorduk.Kendimize ait yeni satin alinmis birde Aportmanimiz vardi.Cok sevinmisdim sonunda benimde güzel bir evim olacak diye.Babamin evinde cok cileler cekmisdik ev yüzünden.Dededen kalma müstakil evimizde yillarca sürünerek yasamisdik.Belki o yillar sürünmek degildi ama diger komsularimizin kine bakinca bizimkisi bes kurus etmezdi.Baba yadigari oldugu icin satilmiyordu.Tuvaleti disarda,banyosu yok kücük bir hamamligi vardi.Fare cikardi bagzen icinden ve biz cocuklar bu yüzden yikanmakdan nefret ederdik.Mutfak berbat durumdaydi.Ne lavabomuz nede muslugumuz vardi.Buzdolabiyla tanismamisdik o yillarda.Karincalar cirit atardi mutfagimizda.Bu dediklerimde ben orta okula baslayana kadar sürmüsdü.Nihayetinde yagan yagmurlardan duvarlar cökmeye basladi ve babam bize cekdirdigi cileyi sona erdirmisdi.Yeni tasindigimiz ev üc katli bir aportmandi.Öyle sevinmisdim ki ,bizimde lavabomuz, banyomuz, tuvaletimiz olacak diye.Artik gecenin bir yarisi kapiya korka korka cikmayacakdik.Bulasiklari musluklardan akan sulardan yikayacakdik.Banyo sobasinin sicaginda hamam keyfi yapacakdik! ama olmadi bee.Biz yine gaflete düsmüsdük ve disi aportman ici külüstür bir eve tasinmisdik.Cileler devam etti ama enazindan tuvaletimiz icerdeydi.En cokda dislerimizi fircalayacagimiz anlara seviniyorduk cocuklar olarak.Bir elinde tas, digerinda firca cok zor oluyordu dis fircalarken.
Mutfakda ilk bulasik yikadigim ani hic unutmuyorum.Yikadikca yikiyordum tabaklari, taslari ama farkinda degildim bizim mutfagi sel basmisdi.Megerse lavabonun altinda delik varmis ve su akitiyormus.Parti pesinde gezmekden baska sey anlamayan süslü babam anca kizardi evin haline.Elinden ne is gelirdi nede tamir.Anca azarlayip anami sinir ederdi.Benim anam usta ciragi gibi bir avratdi.Elinden her is gelirdi mübaregin.Ne elktirikden korkardi, ne atesden, nede catiya cikmakdan.Cati diyorum cünkü catimiz akinca anam tamir ederdi kiremitleri.Yav laf nerden nereye geldi vallahi anlayamadim,ama anladigim bir sey var oda anamin bugünkü haliydi.Yapayalniz duvar köselerinde kimsesiz kalmasiydi.Vicdansiz babam eli isli gözü yasli anami evden kovmusdu ve odur budur yanliz yasiyor.
Simdi gelgelelim Almanyadaki evimize.Yeni alinan aportmanimizi görünce yüregime bir yumruk oturmusdu.Eski püskü üflesen yikilacak,icinde fareler, hamamböcekleri cirit atan bir ev.Sordum ;söylemesi ayipdir bu ev kac yillikdir acaba? diye.Onlarda ikiyüz yildan fazla oldugunu söylediler.O an dedemden kalan bas belasi evimiz aklima geldi ve yillar öncesine gidip o evden özür dilemeyi bile düsündüm.Ev o kadar eskiydiki her yeri tamir istiyordu.Ilk yapilan sey odalari yeniden bölmek,isitma cihazlarini degisdirmek ,su tesisatini degismek,elektirik tesisatini degistirmek ve daha hangisini saysam bilemiyorum.Su anda hatirlamiyorum kac sene sürdü tamiri ama bildigim tek sey cok para gitmsiydi.Elektirik tesisati,su tesisati vede isitma tesisati cok cep yakiyordu.Cirak denilebilecek Türk vatandaslarinin yardimiyla ucuza kapatildi cogu tesisat ama yinede bayagi para gitmisdi.Evin cok eski olmasi evde küfe, mantara ve pasa yol aciyormus.Su borularindan bagzen pas kokusu gelirdi.Elektirik tesisatida pek güzel yapilmamisdi arada bir sigorta atardi.Degistirildigi halde bütün kablolar elektirikli esyalardan iki taneden fazlasini takinca basliyordu sigortalar atmaya.O dur budur hep dikkatli kullaniriz mutfakdaki elektirikli ev aletlerini.
Simdi geldik yangina.Haberlerde izledigim kadariyla kurtulan cocugun söyledigine göre tesisat berbatmis.Bir odanin lambasi yanarken baska odanin ki acilinca sigortalar atiyormus.Cocuk akli isde diyor ki; haticenin odasinin lambasi yaninca bizim odanin isigi azaliyordu! Bu nasil bir cümledir halen anlayamadim.Sanki lüxs lambasi yaniyorda kisip aciyorsunuz.Burada bütün suc ev sahibinde.Rahmetli kadin o kadar söylemis degisin diye ama önemsememis ev sahibi denen o adi yaratik.Belkide kalabalik aile oldugu icin evden cikmalarini istiyordu ve rezilik cekmekden bikarlarda evden cikarlar ,diye düsünmüsde olabilir günahi boynuna.Rahmetlilerde maddi durumlari iyi degil diye izine bile gelememisler kac senedir.Kaldi ki iyi bir eve tasinsinlar.Böyle olaylar Almanyada cok oluyor.Bir arkadasim vardi ailesi Almanyada yasayan.O sene Türkiyeye kesin dönüs yapacaklardi.Evleri cok eskiydi vede ev sahibi habire cikmalarini istiyordu.Bunlarda Vatana gidecegiz, yeni eve ne gerek var? diye inadina oturuyorlardi yikilmaya yüz tutmus evde.Kader iste bu ya, o hafta arkadasimin annesi yatak odalarini bahce ratafina tasimis.Ve o gece evlerinde yangin cikmis.Zavalli kadin yanlis hatirlamiyorsam eger kalp krizinden yanan evin icinde ölmüs,eside korkudan camdan atlayip ölmüsdü.Nazi dediler,saldiri dediler,miting alanlarindan ver yansin ettiler ve o ev hemen yikildi ve yerine yenisi dikildi.Saibeli kaldi o insanlarin ölümü.Acaba kendiliginden cikan bir yanginmiydi? yoksa saldirimiydi? bilemedik.Sadece acisi kaldi akillarda.
Bu yangindada kasit olabilir,saldirida olabilir diyecem ama artik kafalar cok karisik.Yav Almanlar bize artik alisdilar be kardesim.Basimizdaki örtümüze,kalabalik haldeki aile sürümüze,kapi önlerinde ki ayakkabilarimiza.Yasli Almanlar pek hazzetmez bizleri cok gürültü yapiyoruz diye.Onlarin ya bir yada iki cocugu,bilemediginiz hic cocuklari olmuyor.Yas onalti bilemedin onsekiz evden ayriliyorlar.Bizde öylemi? evlensende coluk cocuk dogursanda yinede bir ayagin babayin evindedir.Biz ata erkil bir aileyiz.Yanliz asla yasayamayiz.
Cocuk sayisini duyunca gözlerimiz yerinden firladi.Bir kadin bu kadar cocugu acaba bu yasinda nasil dogurdu? demedik degil haa.iki evlilikden olmus bu kadar cocuk ama artik onlar yokmus.Öyle bir aci saplandiki yüregime sorman gitsin.Tabutlarini asker gibi siraya dizmisler caminin avlusuna.Allahim sen böyle büyük bir aciyi bir daha yasatma bizlere(aminn).Keske zamaninda önlemini alsalardi yada ne bileyim devlete sikayet etselerdi belkide böyle bir aci sonla hayatlarini kaybetmeyeceklerdi.Allahim mekanlarini cennet eylesin insallah.Söylemesi aci ama ders olsun insallah bizim gurbetci vatandaslarimiza.Ucuz oturacagiz,ucuza kapatacagiz diye hayatlarini bir daha tehlikeye atmazlar insallah.Delme takma islerden vaz gecip birazda paraya kiyarlar insallah diyorum.Su anda bizim ev cok soguk niyemi? niye olacak ucuz kaloriferciye yapdirdilar bizim evin tesisatini ve dogru dürüst isitmiyor.Ev üc yüz yasini gecmis dedemden de ebendende büyük bizim ev.Dökülüyor yemin ederim.Tasindim tasina tam bes kere su basdi evimi.iki kere kalorifer tamiri yapdilar subatin ortasinda.Tuvalet patladi basimizdan asagi.Daha hangisini saysam bilmiyorum.Elektirik tesisati usduruklu yapilmis gibi sanki.Mutfakda fisi pirizde kalan cok az esyam vardir nedenmi? neden olacak yangindan korkuyorumda ondan.Söndürdügümüz sigarayi bile suya tutup atiyoruz ki yangin cikmasin diye! birazda insan kendi almali tedbiri diyorum.Allahim sabir ihsan eylesin geride kalanlarina.Ates düsdügü yeri yakarmis ya! iste yaniyor cigerlerimiz Allahim sabir ihsan eylesin cümlemize insallah.
Almanya semalarindan süzülüpde havalandi
kanatsiz sekiz melek
birisi anne, birisi gelinlik kiz, en kücügüde bebek
yok böyle büyük bir aci
boy boy evlatlariyla birlikde
karatopragin bagrina girmek nedemek?
nazli gelin takmis kuzularini pesine
hasret kaldiklari vatanlarina geliyor
binmisler tahdadan atlarina ,acilari bagirlari deliyor
geliyor, bu aciyi kabullenmek bize cok zor geliyor
Vatanini göremeden,
esine dostuna kavusup sevinemeden
bir bardak cayini icimeden
gurbet kuslari hasret türküsü gibi bagirlari deliyor
tarih onlari sekiz melek olarak anacak
bilmem ki gurbet de daha kac yürek yangin yeri gibi yanacak?
kimi anasiz,kimi babasiz,kimide ayni bu sekiz melek gibi vatansiz kalacak
ne zaman bitecek bu gurbet borcu
kim bizi vatanimizdan uzanipda alacak?
Gavurllerinde yasamaya calisirken
Hasrete ,gurbete iliklerine kadar alisirken
Yabancilarin arasina yabanci olarak karisirken
Kim bizi vatanimizda kucaklayip ;hosgeldin! diyerek karsilayacak
Vatana gelsen ;Almancisin
Yabanellerine kulak versen ;sen yabancisin
Ölümlü degilmi bu yalan dünya
Hayat sen yenilmeyecek bir kumarcisin
YORUMLAR
Vefat eden insanlara Allahtan rahmet dilerim Yazan insanin eline ve yuregine saglik.
Bende 10 yildirAlmanya da yasiyorum. Yani basimizdaki sorunlar cogalinca Turkiye ye donup kendi memleketinde yasamak en iyisi diyorum,ama birakali yillar olmus,yeni bir baslangic da o kadar kolay degil,sermaye ve is gerektirir. Bir yanda cocuk,okulu hersey duzenli isliyor. Sorun orda yada burda olmak degil tekrar sil bastan yapmak zor. nca en iyisi Turkiyedonye
Vefat eden insanlara Allahtan rahmet dilerim Yazan insanin eline ve yuregine saglik.
Bende 10 yildirAlmanya da yasiyorum. Yani basimizdaki sorunlar cogalinva Turkiye ye donup kendi memleketinde yasamak diyorum,ama birakali yillar olmus,yeni bir baslangic da o kadar kolay degil,sermaye ve is gerektirir. Bir yanda cocuk,okulu hersey duzenli isliyor. Sorun orda yada burda olmak degil tekrar sil bastan yapmak zor olan.
ece77 tarafından 3/14/2013 12:14:18 PM zamanında düzenlenmiştir.