- 807 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
KADINLAR GÜNÜ VE FEMİNİZM
KADINLAR GÜNÜ VE FEMİNİZM
8 Mart kadınlar günü değil kadına ne kadar değer verildi günü olsun. Çünkü kadın bir ülkede kadına ne kadar eşit haklar veriliyorsa o kadar huzur var demektir. Kadınları bir mal gibi satılıp alındığı devirler çok şükür geride kaldı. Feminizm sayesinde. Ama kadına hem fiziksel hem cinsel olarak saldırı devam ediyor. Hemde günümüzde kadınları çalışıp çalışmaması bile tartışma konusu maalesef.
Bu gün çok önemli . 8 mart gelince ben eski köşe yazılarına baktım bir tanesi zamanında bu gün için şöyle yazmış; birisi 8 mart kadınlar günü diye bir şey çıkarmış tek karlı satıcılar. Yani işi kapitalizme baglıcak. Bu kadına ne kadar önem verildiğini gösterir. Bir kadın bir nesil yetiştirendir onu kar gibi çıkarcı bir işe sokulmaz.
İş feminizmde dünyada herkez feminist olursa her şey yoluna girer. Erkekle kadının arasına bir fark yoktur. Şimdi siz bana güç farkı var diyeceksiniz. Yahu biz güçden bahsetmiyoruz biz haktan bahsediyoruz yani cinsel ayrımcılıga, kadını köle gibi çalıştıran salak kocaya ve karadenizde eşini sırtında 40 kiloyla tarlaya çalışmaya gönderenlere karşıyız. Sizin dediğiniz iş planıyla ilgili. O zaman güç işlerini erkeğe verirsin hafif işleri kadına ve eşitlik olmuş olur.
Feminizim diyince akla hemen kadının erkeğe düşmanlığı olarak algılanıyor. Yanlış. Feminizm kadınla erkeğin eşit olmasıdır. Aralarına hiçbir farkın olmamasıdır. Feminizm kocasından dayak yiyen psikolojik baskıya maruz kalan kadınların bu durumuna karşıdır. Ve bunun için mücadele eder.
Birde feminizmin tarihsel gelişimine bakalım. Feminizm diyince bir tane değildir. Bir çok feminizm akımı vardır. Sosyo feminiz, sekso feminizm, ayrılıkçı, eko, maksizm hatta İslamcı feminizm bile vardır. 17. Y.y da fransada 5 kadın, Marie Le Jars de Gourney, Christine de Pizan, Olympe de Gouges, Mary Wollstonecraft ve Hedwig Dohm tarafından tohumları atılan bir akımdır. Bunlar hakları için mücadele eden kadınlarıdır. İçlerinde en çok faaliyette olan , Olympe dir. Kendisi insan hakları olarak bilinen erkek haklarının17 Maddesini kadınlara uyarlamıştır. Bunu da şu ünlü sözüyle dile getirdi: “Eğer kadının idam sehpahasına mahkûm olma hakkı varsa, tribünden izleme hakkına da sahip olmalıdır.” Fransa’da elde edilen bu haklar kadınlar için bir ilktir. Ve de erkekler toplumda etkin rol oynadığı için kendisini idam ederek ödürmüşlerdir. Sonra feminizm amerikada kadın işçilerin erkeklerle aynı işi yapıyor olması ve eşit paralara çalışmaması kadınları bir olmaya itti. Ve sonunda parti kuruldu. İşte 8 mart ta yapılan bu eylem güne tarihini verdi.
20. yıl başlarına kadar her şey iyi gidiyor derken krizde ilk çıkarılan kadınlar oldu. Almanyanın hitler döneminde kadına üniversite ve çalışma sınırlaması getirildi. Erkekler savaşta iken kadınlar sanayide çalışıyorlardı. Savaş bitince tekrar çocuk ve ev işlerine geri döndüler.
Gelelim şimdiye vede ülkemizze bizde olay vahşi buyutlarda adam karısını sokak ortasında bıçaklıyabiliyor buda toplum tarafından ‘erkek kadının döverde severde olarak ‘ algılanıyor. Hayır. Erkek kadına dövmesi öldürmesi için değil koruması için getirildi. Hem kızına baba gereken önemi verirse kadın güçlü olur ve iyi bir toplumun temellerini atarız.
Ama bizde durum sadece erkeğin kadınla mücadelesi değil dövmenin,şiddetin bir kültür olarak sinmesidir. Üstün dökmenin küçük şeyler adlı programında söyle bir sözü var; bizde dövme hiyerarşik olarak var. Yukardan aşağıya herkes herkesi dövüyor. Evet. İlk önce bu toplumsal yozlaşmayı ortadan egitimle kaldırmalıyız. Evet egitimli olanlarda kadınlarını dövüyor ben diplomadan değil ahlak eğitiminden bahsediyorum.
Geçen gün webde pelin batunun şu sözlerini okudum; ben konuşmak istemiyorum. Eger konuşursam o adama küfür ederim ben küfür edebiliyorum. ( Aykut kocaman için) bir kadının böyle demesi heleki çok sevdiğim bir ünlü tarafından denmesi hayal kırıklığına uğrattırdı. Bir yazarın topluma örnek olan bir kişinin böyle şeyler dememesi lazım . biz ilk önce sanat ve sanatçıdan başlamalıyız. Bir ülkenin sanatçıları ne kadar ahlaklıysa toplum o kadar ahlaklı olur.
Dünyada bu savaşları yapan, insanları katleden, herşeyi birbirine katan erkeklerdir.
o halde kadınlar iktidarı ele geçirmelidir. ama kadınlar erkekleşmeden.
Dünya kadınlar gününüzü kutlarım
YAZAR: YUNUS EMRE SÖZGEN
YORUMLAR
Bir yazısı var sakladım rahmetli köşe yazarı Halit Çapın abimizin bırakın bu feminizm sözlerini diyordu mecliste niye bu kadar az kadın milletvekili var çünkü kadın kadına oy vermez..Kadınları çekemeyen çok kez hem cinsleridir..Biri biraz daha sivrilmiş biri az daha hoş şu bu hemen başlar tepeden aşağı süzmeler veya alt etme atakları çok kez anlamazsın sezgilerin az güçlüyse..Ne desem bilmemki doğru söyleyen kovulurmuş dokuz köyden ya huyum kurusun ben hep doğruyu söylerim..Güzel yazınız için kutlarım..Saygılarımla...