- 557 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
İnsanlarla anlaşmak için 10 neden
İNSANLARLA ANLAŞMAK İÇİN 10 NEDEN
İnsanlarla iyi anlaşmak için bir çok nedenimiz var. Bu nedenler insani ve toplumsal olmamızın sebeplerinden sayılır. Bunları 10madde halinde sizlerle paylaşalım dedim.
1. Allah’ın emri
Allah(CC) bizlere insanlarla iyi anlaşmamızı ve söyleyeceğimiz sözlerin mutlaka faydalı ve insanların yararına olmasını emreder. Boş ve faydasız sözlerden yüz çevirmemizi emreder .
2.Peygamberin sünneti
Peygamberimiz bu emrin en güzel uygulayıcısı olarak boş ve faydasız sözlerden her zaman sırt dönmüş ve “ ya hayır konuş ya sus” demiştir. Bu da karşımızdaki insanı iyi dinlememiz ve onlarla iyi anlaşmamızı öğütleyen bir peygamber emridir işte .
3.İnsani duygularımız
İnsanların başka insanlarla iyi anlaşanlarının toplum tarafından sevildiğini ve saygı gördüğünü bildiğimiz için insanları anlayarak, dinleyerek ve onlara önyargı ile yaklaşmadan onları severek onlarla iyi anlaşmanın yollarını bulmak bize huzur verir.
4. Kanunlarımız
İnsanlarla iyi anlaşan ve başkaları ile gereksiz tartışmalara girmeyenleri her zaman kanunlarımız “iyi vatandaş” olarak tanımlar ve onları her zaman destekler. Bizler de iyi vatandaş olmak için insanlarla iyi anlaşmanın yollarına bakmalıyız.
5. Komşuluk
Komşusu ile iyi anlaşan insanlar her zaman toplumumuzda sevilen ve sayılan insanlardır ve komşuluk haklarımız gereği insanlar ile özellikle komşularımızla iyi anlaşmanın büyük bir erdem olduğuna inanarak onlarla iyi anlaşmak bize artı değer katar.
6. İş Arkadaşlıkları
İş arkadaşlarını gerekli gereksiz eleştirmeyen ve onları anlayan , onlarla iyi anlaşanları mutlaka iş arkadaşları sevecektir ve takdir edecektir. İyi iş arkadaşı olmak istiyorsak o zaman hayat bize insanlarla iyi anlaşmamız gerektiğini söyler.
7. Dostluklar
Güzel dostluklarda bulunmak için mutlaka iyi anlaşmalarda bulunmalıyız. Dostlar doğru ve iyi anlaşan insanları dost seçerler.
8. İdeal insan
Toplumda ideal insan olarak anılmak ve gösterilmek istiyorsak mutlaka olarak insanları anlama, sevme, onlarla empati yapma yoluna gitmeliyiz ve herkesin beğenisini kazanamazsak da toplumda bizi anlayanların ideal insanı olmak bize mutluluk verecek mutlaka
9. İz bırakmak
Tarihe olumlu izler bırakan insan olmak istiyorsak o zaman insanlar ile iyi anlaşmanın ve insanları sevgisini kazanarak bizim arkamızdan olumlu şeyler söylenmesini ve duygular beslemeleri için insanlar ile iyi anlaşmaya bakmalıyız her zaman.
10. Örnek insan olmak
Örnek insan olmak ile ideal insan olmak ayrı şeylerdir ve ideal insan yapılmayacak kadar üstün şeyleri yapmaya çalışan insandır .Örnek insan ise herkesin yapabileceği güzel şeylere rehberlik eden ve bu uğurda çaba harcayan insnadır.
Turan yalçın-tokat
YORUMLAR
Hemşehrim çok teşekkür ederim. İdeal insanların çoğalması bu dünyamızı daha yaşanır bir yeryüzü haline getirir. Yazınızı keşke daha çok kişi okumuş olsaydı ! Kaleminiz daim olsun. Güçlü yüreği kutluyorum. Okunmaya değer bir yazı sergilemişsiniz. Saygı ve selamlarımla..Hoşça ve dostça kalın...