- 984 Okunma
- 3 Yorum
- 0 Beğeni
HAYATIN BİZDEN İSTEDİĞİ GÜÇLER
Hayatımız içinde bilmemiz gereken çok şeyler vardır, bu sırları keşfetmemiz ve açığa çıkartmamız gerekir. Yaşadığımız olumsuzlukların sadece kendi başımıza geldiğini düşünürüz oysa ki gerçek bu değildir. Her insan kendine göre kadersizlikler yaşar, hatta üstüste gelir birçok sıkıntı üzüntü keder. Neden bana diye sorarız yaradana.. işte böyle düşündüğümüz anda iplerin koptuğunu zannederiz. Hayat inanılmazdır, bu inanılmazlık içinde doğmuşuzdur. İsteğimiz her şey istediğimiz gibi olamaz.. dolu dolu bir hayat süremeyiz bu o kadar da kolay değildir. Kolaylaştırmak bize kalmıştır. Para çok önemli bir ihtiyaçtır ama az para ile de yapabileceğimiz çok şeyler vardır , bazı durumlarda para da gerekmez gerekli tek şey gücümüzdür.. gerçekten istiyor olmamızdır. Her güne uyandığımız da heyecanla gözlerimizi açmak içsel gücümüze bağlıdır. Her türlü halimizden memnun olup şükredebilmeyi öğrenmeliyiz. Yaşamımız da tabii ki olumsuzluklar olacaktır, bunlarla olgunlaşmayı bilmeliyiz ve kabullenmeliyiz ki..gelişmemize yardımcı olsun tecrübelerimiz. Üstesinden gelebilmeyi biliyor olmalıyız her zorluğun...kazanan olmalıyız ki mutlu olabilelim hayat inanılmazlıklarla doludur ya..
Evrene hakim olan bir güç var bizler bu gücün zerrecikleriyiz.. bu gücü doğru kullanmak bizim en kutsal görevimizdir. Yaşamın büyüsünü çözün dolu dolu yaşamak varken neden boşa harcayalım bir daha asla geri gelmeyecek günlerimizi. Hayat hep aynı devam etmez olumlu ve olumsuzluklarla doludur. Bir yığın paranız mülkünüz vardır ama mutlu değilsiniz.. işte burada ne önemi kaldı paranın. Bedenimiz sağlıklı ama sağlıksızsınız eğer ruhunuz hasta ise. Mutlusunuzdur ama zorluklar yaşarsınız bu sizi sıkar ve üzer, eğer yaşantınızda olumsuzluklar olumlulardan çok ise kıyaslamalar yaparsınız başka insanlarla kendinizi oysa hiç kimse göründüğü gibi değildir.İyi şeyler hakettiğimizi düşünür ama nerde bir terslik olduğunu kavrayamadığımız anlar olur. Hayatı muhteşem olanları merak ederiz ve bu muhteşemliğe ulaşabilmek isteriz ama hiç düşünmeyiz bu muhteşemliğe nasıl bir güçle gelmişlerdir...o zaman muhteşemliği değil de o gücü keşfetmeliyiz. Ne yaptılar da nasıl bir güç kullandılar da muhteşemliğe eriştiler.. bilmeye çalışmalıyız.
Her şeyin başı sevgidir ve inanmaktır. Bu günkü şartlar da ve çok değişmiş insanlarla bu nasıl olur demeyelim atalım hepsini bir kenara....Sevgi ile en büyük gücümüzü ortaya çıkarırız, işe bu güzel duygu ile başlamalıyız yani muhteşemliğe. Örnek: Kuru bir yaprak...bunu nasıl gördüğünüz ve nasıl görmek istediğiniz çok önemlidir, kurumuş bir yaprağı önemsemezsiniz belki..ondan güzel duygular çıkaramaz mısınız?.. Öylesine güzel heyecanlar fışkırır ki kuru bir yapraktan.. mevsiminde yemyeşildi doğanın gücüyle büyüdü gelişti çok taze ve dipdiriydi, kuşlara mekan oldu kelebekler arılar kondu yaprağın gücünden faydalandılar sonra soldu kurudu ve yere düştü..Düşsün.....o yine hala güzel ve yine güçlü..bu tabii ki nasıl gördüğünüze bağlı..sevgi ile görmemize bağlı..burada sevgi gücümüzü ortaya çıkarmamız gerekir. Ben kendi adıma kuru bir yapraktan çok keyif alırım sevgi şefkatle bakarım, parçalanmasın diye kitaplarımın defterlerimin sayfa aralarına yerleştiririm.. zamanla kaynaşırlar öylesine hoş bir koku kalır ki..bayılırım bu kokuya. Şöyle düşünürüm: Ben ona değer verdim sevgimle o da bana gücüyle tüm güzellikleri sundu.
Sevgi sadece hislerde kalmamalı onu hapsetmemeliyiz.. zayıf ve güçsüz değildir öylesine güçlüdür ki onu kullanmayı ve sunmayı bilmeliyiz yani sevginin gücü ile kendi gücümüzü birleştirmeliyiz. Güç sadece sevgide vardır.. her şeyin başı sevgi olduğuna göre neden bu muhteşem gücü var etmeyelim.. Bizi vareden cana can katan heyecan veren olumsuzluklarla mücadele etmemizi sağlayan onsuz hareket edemediğimiz görünmez gibi ama görünen tek şeydir sevgi.. olumlu gücü öylesine yoğundur ki sizi belki şiir yazmaya, müzik dinlemeye, kuş cıvıltılarına cevap vermeye iter...
hem de şevkle heyecanla.. içimizde hiç eksik etmemiz gerekir ve onu çok iyi kullanmayı bilmeliyiz, bize o kadar çok güzellikler sunar ki.. en azından denemeye başladıkça bunu görürüz ve yaşarız ..yaşatırız. Bu olumlu gücü benimseyip kullanmayı seçebilmeliyiz. İyi olan her şeyin sebebidir sevgi ve gücü. Doğru kullanmaya rağmen yine bir şeyler ters gidiyor olabilir.. oluyor da.. olsun.. biz yine de bu güzel duygudan vazgeçmeyelim pes etmeyelim. Günümüz şartları hızla çok değişti, sevgiye sevgisizlikler çok yaşıyoruz ne yazık ki.. ruhu öylesine pörsümüştür ki böyle insanların ne yapsan anlamazlar çünkü tüm organları pörsümüştür..etkiye zıt tepkiler vardır yaşam içinde biz de tepki vermeliyiz..belli etmeseler de arsızlıklarından ve yüzsüzlüklerinden içten içe öylesine ezilirler ki ..hayat ışığından yoksun olmaları sevgisiz dünyaları karardıkça kararır .. güçleri yoktur ya.. sinip kalırlar kötü bedenlerinde, böylesine ruhsuz insanlar yeryüzünü boşa işgal etmişlerdir bence.. bunları toplayıp batağa atmak gerekir çünkü yeryüzünü kirletmekteler.
Hayatımızda olumsuzlukları duygu ve düşüncelerimizle yaratırız, ne verirsen onu alırsın düşüncesi maalesef çok eski yıllarda kalmıştır, çoğunlukta verdikçe vermemiz gerekmektedir..almak azınlıktadır çünkü buna sebep batağa atılması gereken insan tipleridir. Ancak kuldan gelmeyen (vermeye karşı almak) yaradandan geldiği kesindir, bence önemli olan da budur..yaradanımdan gelsin. (Kendi adıma:Bana kuldan değil yaradanımdan gelir tüm güzellikler..her gün şükrederim binlerce teşekkürler ederim).
DOSTLARA SEVGİ GÜCÜMLE...
NURGÜL SOYDAN
YORUMLAR
Sevgi sadece hislerde kalmamalı onu hapsetmemeliyiz.. zayıf ve güçsüz değildir öylesine güçlüdür ki onu kullanmayı ve sunmayı bilmeliyiz yani sevginin gücü ile kendi gücümüzü birleştirmeliyiz. Güç sadece sevgide vardır.. her şeyin başı sevgi olduğuna göre neden bu muhteşem gücü var etmeyelim..
..
sevgi ; en büyük güç...
Tebrikler Nurgül Hanım. Yazınızı zevk alarak okudum.Teşekkürler...Her türlü güzelliği Yüce Yaradan bizlere bahşetmiş.Biz insanoğlu nankörüz.Kainatı var eden o yüce güç, kimin ne yaptığını öyle bir biliyor ki! Bizler, bu mucizeyi yaratan Allah'ımızı her daim yüreğimizde hissediyorsak, gerisi önemli değildir. Her zaman O'ndan destek alırız.Bunu kimileyin fark eder, kimileyin de fark edemeyiz.İyi insan olma yolunda çabamız devam etmeli, diyorum. Saygı ve selamlarımla...