- 1128 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Yozgat Sorgun Araplı Beldesinde Şiir Muhabbeti
ARAPLI DA ŞİİR MUHABBETİ
Allah’a şükür Yozgat’ta ciddi, seviyeli ve güzel bir şiir dostluğu kuruldu. Bu dostluğun temelini biz 90 lı yıllarda atmıştık. Şiir ve edebiyat çalışmalarımız 20- 25 yaşında delikanlılık çağına ulaştı. Yozgat kültür sanatı adına bunlar sevindirici gelişmelerdir.
Yozgat’tan Türkiye’ye ve Türk dünyasına uzanan bu gelişmeler Yozgatlı şairlerin ve aşıkların adının duyulmasına vesile olacaktır ki, asıl sevindirici olan da işte bu gelişmelerdir. Çalışmalarımız Yozgat’ın tanıtımı adına ciddi seviyeli çalışmalar olarak değerlendirilmelidir.
Geçtiğimiz hafta sonu Pazar günü Araplı Kasabasından şair dostumuz hem şehrimiz Hüseyin Adak bizi beldesine davet etti. Bu daveti Sorgun Şairler ve Yazarlar Derneği Başkanı Araştırmacı yazar Durali Doğan hocam da tekrarlayınca Yerköy ekibiyle birlikte davete icabet edelim dedik.
Yozgat Şairler ve Yazarlar Derneği adına ben ve Yusuf Koç hocam, Yerköy Halk Aşıkları Derneği adına Kadir Öğren, Ozan Neşet İçöz ve Şahin Bağcı bir olup düştük yollara…
Sorgun’da Durali Doğan Hocamın ekibiyle birleştik. Şair Hacı Yiğid, M. Ali İlbaş, Mustafa Köksal, Edip Ali Yazgan ve Aşık Rıza Kaygısuz’la bir çay ve yemek muhabbetinden sonra Araplı Kasabasına hareket ettik. Bize beldenin belediye başkanı Osman Torun da eşlik edince yol acemiliğimiz de giderilmiş oldu.
Araplı Beldesi Sorgıun’a yaklaşık 30 km uzaklıkta, Kadışehri yolu üzerinde şirin bir belde olarak karşımıza çıktı. Kasabanın ikinci camiinin altına hoş- güzel bir salon yapılmış.Bu tür etkinliklerde kullanmak ve toplantı salonu olarak değerlendirilmek üzere. Araplı şair Hüseyin Adak kardeşimiz bizi burada karşıladı ve şiir programının yapılacağı salonda hepimizi cem etti. Şiir muhabbetine belde Belediye Başkanı Osman Torun’un yanı sıra Karakız belediye başkanı ve Araplı H.İbrahim Şimşek Ortaokulu Müdürü Yasin Yılmaz da katıldılar.
Köy muhtarları, Araplı Kasabası halkı ve davetliler salonu doldurmuş, şiir muhabbetine hazır durumdalardı. Köylümüzün o sıcak misafirperverliğini, candan tutumunu ve hoşgörü anlayışını gözlerinden okumak mümkündü. Pürdikkat bizi dinlediler ve şairlere- ozanlara candan alkış tutarak destek verdiler sağ olsunlar.
Programa katılan Şairler: Sorgun Şairler Yazarlar Derneği Başkanı Durali Doğan, Hacı Yiğid, M.Ali İlbaş, Edip Ali Yazgan, Mustafa Köksal, Hüseyin Adak, Yozgat Şairler ve Yazarlar Derneği adına ben ve arkadaşım Yusuf Koç, Aşık- Ozan olarak saz ve sözleriyle Yerköy Halk Aşıkları Derneği Başkanı Aşık Kadir Öğren, Ozan Neşet İçöz, Aşık Rıza Kaygısuz (Sorgun dan) ve şair Şahin Bağcı katıldı.
Şairler şiirlerini yorumlarken, aşıklar da sazın teline dokunup gönül telimizi titrettiler. Araplı Beldesinde sade, hoş tatlı ve candan bir şiir muhabbeti gerçekleşti… Fazla uzatmayalım, tadı damaklarında kalsın düşüncesiyle muhabbetimizi zamanla sınırlandırmıştık. Beklediğimiz gibi herkesin takdir ettiği hafızasında yer edeceğine inandığımız bir program oldu.
Programın sonunda Durali Doğan Hocanın sürprizi günün organizatörü şair Hüseyin Adak kardeşimizin duygulanmasına vesile oldu. Programın anısına şair Hüseyin Adak’a SOYAŞAD tarafından bir başarı plaketi takdim edildi. Bu plaket Adak’ı fazlasıyla duygulandırdı.
Araplı Kasabası halkı bizi muhabbetle karşıladı, hürmet ve saygıyla dinledi. Coşku dolu alkışlarla destek oldular. Başta belde belediye başkanı olmak üzere dinleyicilerin hepsine teşekkür ediyoruz. Okul Müdürü Yasin Yılmaz beye ve şiir okuyan öğrencileri Beyzanur Serniç, Fatma Küçükerdoğan ve Esra Çelik’e teşekkür ediyoruz.
Konuklara kendi evinde Arabaşı ikram ederek saygı ve hürmette kusur etmeyen Hüseyin Adak kardeşimize teşekkür ediyoruz. SOYAŞAD’ın uyumlu yönetimine ve Araştırmacı- Yazar Durali Doğan hocama teşekkür ediyoruz…Araplı Şiir Muhabbeti: özeldi, güzeldi ve şiir tadındaydı emeği geçenler var olsunlar…..
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.