- 676 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Kur'an'da Namaz Kaç Rekat ve Abdest
Kuranıkerim’de namaz kaç rekat ve abdestGündüzün iki tarafında, gecenin gündüze yakın saatlerinde namaz kıl. Zira böyle güzel işler insandan uzak olmayan günahları silip giderir. Bu, düşünen ve ibret alanlara bir nasihattır."
(Hud Suresi:114)Gündüzün iki ucu akşam ve sabah namazı, bir kısmında da yatsı namazı vardır. Üç vakit bu ayette zikredilmiştir.
Gündüzün güneş dönüp gecenin karanlığı bastırıncaya kadar belli vakitlerde namaz kıl ve özellikle sabah namazını! Zira sabah namazı meşhuddur."
(İsra Suresi :78) Güneşin batıya yönelmesinden gece olana kadar kılınan namaz ikindi namazıdır. Sabah namazı tekrar edilmiştir.
(Taha suresi : 130)O halde onların söylediklerine sabret. Güneşin doğmasından ve batmasından önce Rabbinin yüceliğini ilan et, O’na hamdet. Gecenin bazı vakitlerinde, gündüzün bazı taraflarında da O’na ibadet et ki Allah rızasına eresin."
Burada beş vakit namaza işaret edilmektedir. Âyette geçen hamd ile tesbihten maksat namazdır. Güneşin doğmasından önce sabah namazı, batmasından önceki: İkindi namazı, gecenin bir kısım saatleri: akşam ile yatsı, gündüzün bazı taraflarındaki namaz ise öğle namazıdır.
Beş vakit namaz; sabah, öğle, ikindi, akşam ve yatsı namazları Kur’an-ı Kerim içinde değişik yerlerde zikredilmektedir. Bazan ikisi, bazan üçü, bazan dördü değişik bir ifade üslupla anlatılmaktadırlar. Cenab-ı Peygamberimiz, Kur’an-ı Kerim’i hem sözü ve hem de işi ile tefsir etme hakkına sahip olduğu için bu hak kendisine Allah tarafından verilmiştir sözü ve işi namazın beş olduğunu açıklamıştır.
Uydurma hadislerden uzak durunHer bilgi Allahın sözü olan Kuranıkerim de mevcut
Kuran’da ibadetler için GEREKLİ OLAN TÜM DETAYLAR verilmiştir.
Namaz vakitleri belirlenmiş farzdır ve 2 vakittir.
Nur Suresi 58… Ey iman edenler! Ellerinizin altında bulunanlarla, ergenlik yaşına gelmemiş olanlarınız sizden üç durumda izin istesinler: SABAH NAMAZINDAN ÖNCE, öğlen vaktinde elbiselerinizi çıkardığınızda, AKŞAM KILINAN NAMAZINDAN SONRA
Hud Suresi 114 ayet… Gündüzün iki tarafında (SABAH -AKŞAM) ve GECEYE YAKIN SAATLERDE NAMAZ KIL (ve ekımı es salâte)! Güzellikler kötülükleri silip süpürür. İşte bu, Allah’ı ananlara bir öğüttür.
Göz ardı edilen Kuran hükümlerden biri de TESBİH VAKİTLERİDİR.
Hamd, her türlü övgü, yüceltme ve iltifata layık olanın yalnızca Allah olduğunu, tesbih ise Allah’ın, akla gelebilecek ya da gelmeyecek her türlü eksiklik, kusur ve hatadan uzak ve münezzeh olduğunu hem dil hem de kalp ile tasdik etmektir.
SABAH TESBİHİ
Şu halde sen sabret. Gerçekten Allah’ın va’di haktır. Günahın için mağfiret dile; akşam ve SABAH Rabbini hamd ile tesbih et. (Mümin Suresi, 55)
Öyleyse akşama girdiğiniz vakit de, SABAHA ERDİĞİNİZ VAKİT DE Allah’ı tesbih edip (yüceltin). (Rum Suresi, 17)
Ve O’nu SABAH ve akşam tesbih edin. (Ahzap Suresi, 42)
ÖĞLE TESBİHİ
Hamd O’nundur; göklerde ve yerde, günün sonunda ve ÖĞLEYE ERDİĞİNİZ VAKİT DE. (Rum Suresi,18)
İKİNDİ TESBİHİ
Şu halde onların söylediklerine karşı sabırlı ol, GÜNEŞİN doğuşundan ve BATIŞINDAN ÖNCE Rabbini hamd ile tesbih et (yücelt). Gecenin bir bölümünde ve gündüzün uçlarında da tesbihte bulun ki hoşnut olabilesin. (Taha SURESİ,130)
AKŞAM TESBİHİ
Öyleyse AKŞAMA GİRDİĞİNİZ VAKİT DE, sabaha erdiğiniz vakit de Allah’ı tesbih edip (yüceltin). (Rum Suresi, 17)
YATSI TESBİHİ
Şu halde onların söylediklerine karşı sabırlı ol, güneşin doğuşundan ve batışından önce Rabbini hamd ile tesbih et (yücelt). GECENİN BİR BÖLÜMÜNDE ve gündüzün uçlarında da tesbihte bulun ki hoşnut olabilesin. (Taha SURESİ,130)
Belirlenmiş vakitlerde Allah’ı tesbih etmek Kuran’da geçen farzlardandır. Bir mümin Allah’ın farz kıldığı konular arasında kendi anlayışına göre bir önem sırası yapamaz. Yani namaz kılmayı tesbih etmekten veya oruç tutmayı zekat vermekten daha önemli ya da önemsiz göremez. Allah’ın emirlerini harfiyen yerine getirir. Allah insanı yalnızca Kendisi’ne kulluk etmesi için yaratmıştır.
Kuran’da belirtilen iki (2) vakitte namaz kılmak ve beş (5) vakitte de Allah’ın istediği şekilde tesbih etmek müminin günlük hayatındaki en önemli görevlerinden biridir.
Sabah Namazı İki Rekat
Öyle Namazı İki Rekat
İkindi Namazı İki Rekat
Akşam Namazı Üç Rekat
Yası Namazı İki Rekat
Kuranda abdest
(NİSA SURESİ / 43)Ey iman edenler, sarhoş iken, ne dediğinizi bilinceye ve cünüp iken de -yolculukta olmanız hariç- gusül edinceye kadar namaza yaklaşmayın. Eğer hasta veya yolculukta iseniz ya da biriniz ayak yolundan (hacet yerinden) gelmişseniz yahud kadınlara dokunmuş da su bulamamışsanız, bu durumda, temiz bir toprakla teyemmüm edin, (hafifçe) yüzlerinize ve ellerinize sürün. Şüphesiz, Allah, bağışlayandır, esirgeyendir.
(MAİDE SURESİ / 6 )Ey iman edenler, namaza kalktığınız zaman yüzlerinizi ve dirseklere kadar ellerinizi yıkayın, başlarınızı meshedin ve her iki topuğa kadar ayaklarınızı da (yıkayın.) Eğer cünüpseniz temizlenin (gusül edin); eğer hasta veya yolculukta iseniz ya da biriniz ayak yolundan (hacet yerinden) gelmişse yahut kadınlara dokunmuşsanız da su bulamamışsanız, bu durumda, temiz bir toprakla teyemmüm edin (hafifçe) yüzlerinize ve ellerinize ondan sürün. Allah size güçlük çıkarmak istemez, ama sizi temizlemek ve üzerinizdeki nimeti tamamlamak ister. Umulur ki şükredersiniz.
( BAKARA 115.) !Doğu da Allah’ındır batı da. Nereye dönerseniz Allah’ın yüzü (zatı) oradadır. Şüphesiz Allah’(ın rahmeti ve nimeti) geniştir, O her şeyi bilendir.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.