- 7186 Okunma
- 45 Yorum
- 1 Beğeni
SEÇKİYE GİRMİYORUM DİYE İSYAN EDENLER
Haftalardır sitede yayınlanan bütün şiirleri okuyorum, serbest şiirlerin birçoğuna fazla vakit ayıramasam da. Asıl ilgim beni tanıyanların bildiği gibi hece şiirleridir.
Bazı arkadaşların şikâyetlerine şahit oluyorum, bazen yorumlarda bazen gelen mesajlarda. Seçkiye giren şiirlerin sürekli aynı kişilere ait olduğuna dair… Aslında hak veriyorum belirli isimler büyük çoğunlukla seçkiye giriyor. Hiç düşündünüz mü neden onlar giriyorlar? Eş dost, arkadaş mı gözetiliyor? O üyelerden maddi veya manevi bir kazanç mı sağlanıyor? Asıl sebep yazdıklarının hemen hepsinin hatasız olmasıdır, bir iki küçük kusur da bazen göz ardı ediliyor.
Hece şiirinde önce teknik önemlidir, hece sayıları tutmayan, kafiyeleri bozuk olan, duraklı yazdıysa ki baştan duraklıysa aynı şekilde devam etmelidir, durak hatası olan bir şiirin anlamı, anlatımı, lirizmi, duygusu ne kadar güzel olursa olsun büyük ihtimalle seçkiye girmez.
Hece şiiri yazan arkadaşların neredeyse dörtte üçü hatalı yazıyor. Daha önceki tespitlerimden yola çıkarak, teker teker ulaşamayacağım için bir forum konusu açmıştım. Şiirde dikkat edilmesi gereken kuralları anlatıyordum. Ama baktım ki sayfayı ziyaret edenler, yorum yazanlar, paylaşımda bulunanlar zaten hece şiirini düzgün yazanlar. Bıraktım peşini, kendimi ne için, kim için yoruyordum ki? Yazarım şiirimi çıkar giderim, isteyen zaten bana ulaşabilmenin yolunu biliyor.
Hece şiirlerinde en çok gördüğüm hatalar, hece sayıları tutmuyor ki o şiire hece bile denmez. Kafiyeler hece şiirinin en önemli unsurudur, kafiyeler bozuk, tek bir yerde bile olsa o hata, atlanır. –de –da eklerinin ve de ve da bağlaçlarının farkı, hangisinin ayrılacağı bilinmiyor. – mi ekinin hala bitişik yazılıyor. Heceyi tutturmak için, kafiye için bazı kelimeler değiştiriliyor, bazıları da şivesiz yazarken sırf uyum sağlamak için, geliyom, yapıyom gibi halk ağzıyla yazıyor. Kaldı ki şairin bir görevi de Türkçeyi güzel kullanmak ve örnek olmaktır. Hece şiirinde sadece kafiye hece sayısı ve durak yetmiyor, anlamsız, okuyucuya bir şey vermeyen dizeler okuduklarımın içinde çok fazla. Aslında bir gün şiirleri açıp örneklerle anlatmayı da isterdim ama arkadaşları üzmemek için bunu yapmıyorum. Herkes kendisini ve şiirini bilir diye düşünüyorum.
Arkadaşlar ya hece şiirini, kurallarını öğrenin, ya değişik tarzda yazın, ya da beklenti içinde olup isyan etmeyin. Bu sitede yaş olarak birçoğunuzdan büyüğüm, bir abla tavsiyesi olarak kabul edin.
Ve bu gün 3-4 şiiri geçmez hakkıyla seçki alabilecek hece şiirlerinin sayısı, bu duruma çok üzülüyorum. Kurulun işi gerçekten zor hepsine her kimlerse kolaylık diliyorum.
****************
Hepinize teşekkürler arkadaşlar o kadar güzel ifade ettiniz ki düşüncelerinizi, birden fazla etkili yorum seçebilme imkanı olsa hepsini seçerdim, sağ olun var olun.
YORUMLAR
sizin tavsiyeleriniz her zaman bana ışık olmuştur.ALLAH sizden razı olsun.çok şey oğrettiniz ben hececiyim şiir benim hayatım ben onunla varım
emekleriniz için çok teşekkür ederim
seçkiye girmek elbette çok güzel ama seçkiye girmeyen iki şiirim değişik yörelerde birinci oldu.
önemli olan 1. olmak seçkiye girmek değil şairin görevi doğru bulduğunu övmek olumsuzluklarıda
dilinden geldiğince düzeltmektir.
duygularını kelime rengine boyayıp gönüllere bir tablo sunmaktır
sevgilerimle can ablam
Sayın ifet hanim , ne guzel bir anlatimdi, hepimiz buyuyebilmek icin cocuk olduk, zaman akisinda ugras île cabayla her sey olur yada olmaz, bu yuce Mevla soyler kimse mukemmel degildir Hak´tan haric , hepimiz duygularimizi kaleme almisiz ve yaziyoruz, hece baska bir calisma gerektiyor , ve hayat bir okul insallah hep beraber cok guzel yerlere variriz, tabiki bilmediginiz daha cok cok seyler var siz ustadlarimiz sayesinde ogrenecegiz, saygimi sevgimi biraktim , selamlarimla
merakla serbest şiire dair birşeyler de yazacak mısınız diye baktım ama ı ııh yok :-((
ancak hece mi öğrensem fikri hasıl oldu ...
sağlıkla kalın
Afet İnce Kırat
Filiz Şahin.
isyanımın sesi oluyor şiir ama layıkıyla yazmak ise işin hakkını vermek adına çabalamam gerekiyor galiba seviyorum hece konusunda acık konuşmak gerekirse endişelerim var zor yapamam gibi geliyor ama nakış nakış işleyenleri görünce de imreniyorum ben de denemeliyim diyorum zaman ne gösteriri bilemem yazmam için okumama lazım okumak öğrenmek çok güzel ve üretmek paha biçilmez.
yaşımı sormuşsunuz 1976 lıyım hayli ilerledim orta yaşa geldim bile denebilir :-))
okumak lazım malumunuz
selam ve saygı sunuyorum
sağlıkla kalın
Bu sitede artik tek kelime dahi yazmayi düsünmüyordum. Hakkimda olumsuz düsüncelere sahip bir kisiye, bir iyiniyet gösterisi olarak, sitede artik yazmayacagimi belirtmistim.
Herkesin takdîr ve saygisini kazanmis bir ablamizin mesajini alinca nezaketen bir istisna yapma geregi duydum.
Üst bölümde, "siir, yorum, düsüncelerimi yazmaya korkuyorum" diye belirtmissiniz. O halde buradan baslayalim;
Büyük gayret ve özveriyle hazirlandigini düsündügüm ve cok da begendigim bir sitede, bu sitede, ne yazik ki, kalemler titreyerek yazar hâle geldi. Asagi yukari her sitede benzer sorunlar yasanmakta maalesef.
Yazilan siirleri üzerine alip alinandan, yapici elestirilere dâhi ters tepki verene, siir okumadan yorum yazandan, begenmedigi siirlere yorum yapma geregi duyanlara, hicvetmeyi hakâret etmek zannedenden, elinde yaftasi, kaleminin ucunda küfürü niyet okuyuculara kadar her karakterden insan mevcut bu tür sitelerde. Bu türden problemlerin ve tuhafliklarin yaninda "secki konusu" pek zararsiz kaliyor, bence.
Bir kac cümle ile bu konuda fikrimi belirtecek olursam, secki konusunda gereken hassasiyetin "tam" gösterilmedigi elestirilerine katildigimi belirtmek isterim. Kanimca, kabul görmüs en genis cercevesi ile siir kurallari tam olarak dikkate alinarak, sekil yönünden "hatasiz" olan siirler seckiye lâyik görülmelidir. Bunun yani sira icerik de ayri bir degerlendirmeye tabi tutulmalidir. Bu niteliklere hâiz siir yoksa, illa her gün secki olmak mecburiyeti de olmamalidir. Seckiye lâyik siirler tesbit edilirken, kimin kac kere seckiye lâyik siiri olduguna bakilmamalidir. Sayet, maksat edebiyata katki sunmak ise, edebî niteligi zayif, ya da hic olmayan siirler secki disi kalmalidir.
Seslerde ahengi kafiye sanarak yazdiklarimin siir olmadigini bu siteler ve acimasiz yorumlar, elestiriler sayesinde ögrendim. Her elestiriyi takdir etmesini bildim, tesekkürümü esirgemedim. Bugün, okunmaya ve seslendirmeye deger bulunan birkac siirim olmussa, bunda elestirilerin büyük payi oldugunun bilincindeyim. Elestiriler siir yazanlar icin onur sayilmalidir. Keske yorumlardan kastedilenin "elestiri" oldugunu herkes bilebilse ve bilgisine güvenen kisiler de korkusuzca elestirilerini yapabilselerdi. Kazanan hepimiz olurduk. Olmadi maalesef.
Secki kurulu donanimli, bilgili kisilerden olustugu ve üye kaygisi olmadigi takdirde, kimsenin gocunmasina gerek yoktur. Gâye, herkese boncuk dagitarak mümkün olabildigince üyeleri tatmin etmek degil, ciddi sekilde edebiyata katki sunmak olmalidir.
Her emegin bir bedeli vardir. Dogrusu da budur. Hatalarini ögrenip, kendilerini gelistirmek isteyen siirseverlere bu imkân ücret karsiligi sunulabilir. (Bu aylik cüzî bir aidat da olabilir, siir basina bir mikdar da). Bence cok da faydali olur. Bedel ödenmeden elde edilen seylerin kiymeti bilinmiyor maalesef. Böylece, "hatam olmadigi halde "böcek" alamadim" serzenisi de ortadan kalkmis olur.
Yorumlar konusu ise, yönetim istedigi takdirde cok kolay cözülebilecek bir problem. Mevcut durum, cok kisiyi arzu etmedigi halde yoruma, övgüye, iltifata mecbur birakir hale getiriyor. Riyâkârliga, yalana tesvik ediyor. Tamamen kaldirilmasi en güzel cözüm. Elestirisi olan, siiri cok begendigini belirtme ihtiyaci duyan, bunu illa siirin altina yazma mecburiyetinde degil. Olmamali. Ihtiyac hisseden özelden yapsin, diye düsünüyorum.
Bu vesileyle, "kim, ne der" endisesi gütmeden, acik ve net yorumlar yaptigi halde, ayakta kalma ve hâlâ herkesin saygi ve teveccühüne mazhar olma becerisi gösterdiginizicin tebrik ederim. (Birkac istisna kaideyi bozmaz derler.)
Saygisini ve sevgisini kazandiginiz bir kaleme, bir bayana hitaben yazilmis "cirkin" siiri elestirme cesaretiniz de, kavga ve küfüre karsi dik durusunuz da takdire sâyan hareketlerdir ve eminim ki dikkatlerden kacmamistir.
Konu ile ilgili cok daha seyler yazilabilir. Bu kadarla kifâyet edelim.
Selam ve SAYGILARIMLA...
Sn. Afet hocam
Kırkbeş yılı aşkındır hece yazmaya çalışıyorum..Kırk yıl sonra sizden
öğrendiklerimi vede bana şiirdeki eksiklerimden dolayı yapmış olduğunuz
katkılarınızı her ortamda göğsüm kabararak vede sizi şükranla yad ederek
anlatıyor vede zaman zaman gerektiği yerlerde yazıyorum..Bu yazınız
vesilesiyle tekrar teşekkür ederim..
Kısa kesmek adına şunu belirtmek isterim bu seçki işi o kadar entrasan bir
konu ki; Sizin de bildiğiniz gibi hatırı sayılır bir sitede günün şiiri olan şiirim
bu sitede böceğe bile layık görülmedi, Ha bunun için bu siteye sitemmi ettim
hayır asla etmemde mümkün değil, çünkü bu site kadar özverili bir sitede yok
diyebilirim..Neden böyle oluyor ya el insaf seçkide de insan faktörü var her an
her hata olabilir gözden kaça bilir yüzlerce şiiri değerlendirmek kolay mı Allah
aşkına..Okunulacak şairler listesi bana çok garip geldi, bu sitede öyle adı sanı duyulmamış
ustalar varki anlatamam onlara haksızlığı göze almak kadar hakkaniyetsizlik olurmu..
Bu konuda benimde bir kaç yazım olmuştu hatta bir tanesinin imla kurallarında siz bana
büyük bir katkıda bulunmuştunuz, ama gelin görünkü kaç kişi okudu, okuyanlarda
beni ukalalıkla yaftaladılar..
Bıraktım her şeyi üzmüyorum kendimi ne halleri varsa görsünler diyorum , zaten sağlıksız
birisiyim kendi derdime yanmaya başladım..Yazı için tekrar teşekkürler, benim sen saygı-
değer hocama acizane tavsiyem (ki haddime düşmez) sizde benim gibi yapın ve huzur bulun..
Sonsuz saygılarımı sunar bu işe gönül veren gerçek şiir dostlarına selamlarımı iletirim, ayinesi
iştir kişinin lafa bakılmaz varsın listede adımız olmasın..Tekrar tekrar saygılarımla efendim..
Allaha emanet olun..yudumyunus..yunus karaçöp
Bildiğim ve tereddütsüz kani olduğum gerçek şu ; seçki almış şiirilerin yanında seçki almamış çok daha güzel şiirler var. O nedenle seçkiler şiiri objektif değerlendirme özelliğini benim için çoktan yitirmiştir. Seçici kurula kolay gelsin...
Fakat en azından emeğe ve düşünceye saygının muhafaza edilmesi gerekir. Bu saygıyı muhafaza edemeyenlerin saygı bekleme hakkı da olamaz.
Şaban Aktaş tarafından 3/10/2013 6:45:59 PM zamanında düzenlenmiştir.
FERHAT GÜNAYDIN
Bu sitenin bir okul niteliğinde olması ve şiirde gelişmek isteyene çok şey veriyor usta şairleri okumak ve takip etmek bile başlı başına ders diyorum kendi adıma sizlerden çok şey öğreniyorum şiir benim her şeyim seçki olmasa da olur gelişmek en güzeli sevgiler ablam yazınız aydınlatıcıydı ağzınıza yüreğinize sağlık sevgilerimle..
Merhabalar Afet Hanım izin verirseniz bende bir iki kelime eklemek istiyorum bu konuda..Seçkinin güne taşıdığı hece şiirlerini özellikle takip ediyorum.Çünkü biliyorum ki benim de çok hatalarım oluyor ve onları takip etmemin tek sebebi kendi hatalarımı en aza indirmeye uğraşmaktır.Bana göre güne taşınmış bir hece şiiri hatası en az şiir olmalıdır..Ama maalesef geçen sizinlede mesajlaştığımız gibi hece sayısı tutmayan şiirin güne taşınması ve o bilindik kalem denmesi açıkcası beni üzmüştür..Ben çok iyi yazan biri olabilirim.Ama eğer yazdığım şiirde hece tutmuyorsa bir satırında bile güne taşınması doğru değildir..Gözden kaçmıştır doğrudur..O zaman daha güzel başka bir şiir güne taşınmalıdır.Ki bize örnek olabilsin.Şu konuda da çok ilginç izlenimlerim olmuştur.Hece yazıyorsunuz emek veriyorsunuz ama bazı kalemler tarafından ki bu kişiler genelde Hıca diyebileceğim gerçekten de güzel kalemler ki sizi bu sınıfa zaten katmıyorum bir çekememezliktir gidiyor.Ben isterdim ki Hoca diyebileceğim ustalar sayfalarımızı ziyaret etsin ve bir hatamız varsa bize söylesin.Sayfaya gelip de evet çok güzel olmuş deyip gitmek bence sadece başka bir şey.Emek veriyoruz doğrudur ve en önemlisi de hatalarımızı görmek istiyoruz.Siz Afet Hanım bu konuda bırakın güzel yazmasanız bile ki bütün şiirlerinizi okudum çok güzel yazıyorsunuz.gördüğüm kadarıyla her sayfayı ziyaret ediyorsunuz ve hataları söylüus yorsunuz.Bundan imtina eden Hocaların tutumları beni sadece üzüyor.Çekememezliği bıraksınlar ve sizin gibi sayfaları dolaşıp bu heceye gönül verenlere yardımcı olsunlar.Size müteşekkirim bu konuda.. Şu da bir gerçek ki güne taşınan çoğu şiir hiç güzel değil..Hecesi her şeyi tam olabilir ama eğer bir şiir duygudan eksikse işte bana göre hiç bir şeydir.İnanın çoğunu sonuna kadar okumuyorum bile.Saygı ve sevgilerimi sunuyorum.
Biraz gecikmeli olsada bende bu konuda fikrimi beyan edeyim...Afet Hanım'ın söylediklerinin birçoğuna katılsam da kurulun çok iyi işlemediği düşüncesindeyim.Birçok sorunlu şiir günün şiiri olarak servis edildi,sadece hece ve kafiye sorunu olmadığı için içi boş birçok şiir günün şiiri olarak karşımıza çıktı.Bunlar da bana göre şiire zarar verir, en azından yazan şahsı ödüllendirmek o şahsın şiir dünyasına zarar verir.Muhakkak ki burası usta şairlerin toplandığı bir mekan degil.Bundan dolayı birçok hatayla karşılaşılması da olağan...Mesela şu an buraya yorumlarını bırakan değerli arkadaşlarımda ilk şiir denemelerini hatırlarlarsa kendileride hangi safhalardan geçtiklerini daha iyi hatırlayacaklardır...
Diğer bir husus Yazgı 24 adlı arkadaşımız okunabilecek şairler listesini çıkarmış...Bu büyük bir hata onun bu sitede farkına varmadığı birçok usta kalem var ki, bu onlara haksızlık olur...
Ziya Hocam'ın dilbilgisi kuralları hakkındaki düşüncelerine de tam anlamıyla katılamayacağım.Yine Mürsel Emre Dogan hocamın söylediği gibi sürekli değişen bir imla dünyamız var bunu biz edebiyatçılar olarak dahi tam anlamıyla takip edemiyorken,buradaki insanların bunu takip etmesini beklemek çok da doğru olmayacaktır.
Velhasıl şiir farklı bir dünya,ne her şey hece ve kafiyedir, ne de anlattıkları....Bir bütün olmak zorunda.Bunu sağlayan insan sayısı çok fazla degil.Burada herkes birbirine usta deyip eglenedursun şiir ne yazık ki bu ustalara ragmen yerlerde sürünmekte...
Saygılarımı sunuyorum....
Güzel bir konuya değinmişsiniz teşekkür ediyorum şahsım adına hep ayni kişilerin şiirlerine ihtirazım olmadı olmazda çünkü kişi bir kere iyi diğeri kötü yazmaz iyi iyidir genelde en azında şiire benzer yazar ha konusuyla çekiciliğiyle her şiir ilgi çekmeye biliri. ben bu konuda bir yazı yayınladım vatandaşın kimdi bilmiyorum anında tepki gösterip yazımıda sildi bana yorum hakkı bile tanımadan ondan sonra şiir paylaşmama kararı aldım paylaşmıyorum sitenizde ha biliyorum paylaşsam nolur paylaşmasam nolur çokta önemli değil ama benim penceremdede baktığınız zaman aynidir kimse kimseyi ünlü etmez yeterki olsun bu konuda hiç unutmam bir söz vardır yeterki ayranım olsun sineği bağdattan gelir herkes varını paylaşıyor beğenme seçme işine gelince gözle görülecek nitelikte adam kayırma deyin gözden kaçma deyin adına ne vurursanız vurun ama çok büyük hatalar yapılıyor ve paylaşımcı kişilerin ihtiraz hakkı olduğunu sanıyorum ben kimsenin şiirini rencide etmeme açısından kendi şiirlerimde bunu görüyorum hiç beğenmediğim bir şiir günün şiiri seçilebiliyor çok beğendiğim bir şiirim uğurböceğine layık görülmüyor diğer şiirleri okuduğum zaman ister istemez nefsim gabarıyor öfkeleniyorum ben şiiri seviyorum şiire aşığım kim yazarsa yazsın bunu siz yazın başkası yazsın şahsen sevmediğim insanlar yazsın isterse yeminle söylüyorum şiirse alkışlıyorum bazan çok güzel kararlarla güzel şiirler seçiliyor seçildi diye okuyor o şairden haberdar oluyorum amacım kimseyi incitmek kimseyi rencide etmek değil kesinlikle meğer konu şiir ve seçicilerimiz var güzel bakmalı güzel seçmeli daha dikkat edilmeli hoş olmayan bir şiirin seçilmesi şairi de yorar acaba o mu daha iyi diyebilir yüzlerce binlerce şair var aramızda yeni başlayanlar bu yolda yol almış kişiler her türü var bence örnek olunmalı ha anlaşılsın illa benim demedim demem ben şiir seçilsin seçiliyorsa diyorum saygılar sunuyorum
Sevgili Afet Hanım.
Önce sizi araştırıcı ve azimli kişiliğinizden dolayı kutluyorum.Bu güne kadar hece şiirine ışık tutan çok çalışmalarınız oldu,bir çoğumuzu uyardınız.kimi isyan etti,kimi de doğru yolu buldu.
Ünlü filozof SOKRATES 'Bildiğim tek şey hiçbirşey bilmediğimdir' demiş.
Bizler de bunu bir idrak edebilseydik ,.Nerede olduğumuzu bilebilseydik.Bu felsefeyi benimseyen bir insanın beklentisi farklı olur.
Ama biz en iyisini yazdığımızı zannederek,seçki sonuçlarında hüsrana uğruyoruz.
Yazınızı beğeniyle okudum.Yerinde tespitlerdi.Çok teşekkür ediyorum.
Tuttuğunuz yol başarılı oldun.Güçlü kaleminiz ve ilhamınız daim olup hep ışık tutsun.
Selam sevgi saygılar.
Sevgili Afet, yerinde bir konuya temas etmişsin. Burası bir okulsa, bizler de öğrenciyiz. Onun için, eleştiriye tahammül edeceğiz ki, doğruyu bulalım. Hele sizin gibi kalem erbabı birinden eleştiri almak ne büyük bir kısmet ki, o şahıs yararlanmasını bilirse.
Gerçekten seçki kurulunun işi zor, hece şiiri adı altında bir yığın sözcüğü alt alta sıralayıp, sonra da benim şiirim neden seçki almadı demeye hakkı olur mu insanın. Hele o büyük harflerle yazılmış şiirler öyle çirkin duruyor ki sayfada; bu yazıyı okuduktan sonra belki azalır.
Emeğini kutlarım arkadaşım.
sevgimle...
Eksiklerimizi kabul etmemiz öğrenmek için en büyük adımımız demektir.
Nedense şair arkadaşlar da burnundan kıl aldırmamak adeti pek yaygın.
O zaman şiir çalışmalarımızda yerimizde sayıyoruz.
Bence yazdığımız çalışmaları yakınımızda bulunan ya da yakın hissettiğimiz bir iki arkadaşla tabi ki şiirden anlayan ya da şair arkadaşla paylaşsak çok faydalı olur.
Onların aynasında çalışmalarımıza baktığımız zaman daha da mükemmele doğru mesafe kat etmiş oluruz.
Örnek şiirler yazarak şiir böyle yazılmalı dersini vermekle kalmayıp yüreğini ortaya koyup feveran eden kaleminizi yüreğinizi en içten duygularımla kutluyorum
Afet İnce Kırat
Size ve yazınıza katılıyorum. Bir konuda farklı düşünüyorum: Şiirleri değerlendiren seçki kurulundan biriyle tartıştığınızda, seçkiye giremiyorsunuz. Geçen sene seçki biraz değişince, şiirlerime bakış açısı da değişti. Sizinle aynı amaç için yola çıktım: Şİire hizmetti. Ne yazıkki burdakilerin amacı böyle değil maaalesef. Ama sizden çok şey öğrendim. Burada insanlar eleştiriye katlanamıyor; sizin gibi yorum yazmıyorum ve buna cevap vermiyorum. bilhassa serbestçiler burnundan kıl aldırmıyor. Şiirin durumu gerçekten vahim. Dilerim istikbalde hakettiği tahtı tekrar alır; ama zor.
Size şiir yolunda başarılar diliyorum.
S / ÂYE tarafından 3/3/2013 2:26:26 PM zamanında düzenlenmiştir.
Bir anne saçını başını yolmuş yazıda Ve çocuklar hala çocuk. Merhametle tutulmuş bir kalem Müşfik söylenmiş güzel sözler. Yüreği herkes için çarparken doğruyu arayan Ve güzeli mamur etmeye çalışan yüreğinize selam olsun. Vazgeçtiğiniz de Kötü muzaffer olur.Ve siz asla kurtulmuş sayılmazsınız. Okumuş olmayı şans saydım kendi adıma.Elinize sağlık.
Şiiri bir yol olarak görüyorum... ve edebiyat defteri de bu yolda yürümeme vasıta olan güzel bir site.. bu sitede çok fazla şiir okuyorum serbest ve hece olarak elimden gelse hepsine birşeyler yazmak istiyorum verilen emek adına ama buna vakit yetmiyor sırf yorum yazıyorum diye bile eleştiriliyorum zaman zaman... şiir duygu aktarımıdır ve önce kişinin kendi içinde seçkiyi hakketmesi gerekir... Günün şiirlerine hiç bakmıyorum sıradan okuyorum genelde şiirleri ve hiç kaygım yok böcekti güne seçilmekti gibi ben bu sitede şiir adına birşeyler öğrenebiliyorsam ne mutlu bana diyenlerdenim.. seçki kurulunun elbet işi zor günde dörtyüz şiiri değerlendirmek bunların arasında güne şiir seçmek böcek vermek sanırım kolay bir iş olmasa gerekli..şiir yolunda bir emekçiyim ve emekliyorum hergün biraz daha iyiye güzele diyerek bu yoldada iyi niyetli eleştiriler her zaman başımın tacı bugüne kadar çok eleştiri aldım ama hiç küstüğüm darıldığım olmadı ama tek bir eleştirimde düşman ilan edilip kişiliğime kadar hakareti gördüm malesef öylesine zayıf ki egolarımız sanki şiire eleştiride kişiliğine eleştiri gibi alan insanlar işte o zaman ne çok üzülüyorum...İnsandır benim için önce önemli olan o kişinin siyasi fikri düşüncesi bana tamamen aykırı olabilir şiir olarak o şiirden haz aldıysam tamamen düşünceme karşı olsa bile şiir olarak sevip beğenebilirim... Hece çok az yazdım... belki ilerde yazabilirimde.. ama hece konusunda da diğer konularda da tesbitleriniz çok doğru.. Kaldı ki sizin hemen bütün şiirlerinizi okuyan ben bu eleştirileri yapabilecek yetkin kalem olarak görüyorum sizi lütfen eleştirmekten hiç çekinmeyiniz ve yıldırmasın sizi şiir gelişmeli şiir büyümeli ve şiir şiir olmalı...teşekkür ederim böyle bir konuya değindiğiniz için saygımla...
Merhaba afet hanımcığım, bu güzel ve anlamlı yazınızı tebrik ediyorum ki, mükemmel bir yazı uyarıcı olduğu kadarda doğru, ben kendi adıma konuşmam gerekiyorsa; klavye hatalarım oluyor ki, bunda oldukça büyük bir efor sarfediyorum, yabancı klavyei başkasının yazmış olduğu bir şiiri ben üç siir yazmışcasına çıkarabiliyorum..Yurtdışında 33 yıldır bulunuyorum son senelerde şiirlere oldukça ağırlık verdim gün geçtikçe de şiirlerim rayına oturuyori bunu bariz bir şekilde görüyorum..Devamlı sorarım yardım alırım okurum, bunuaz çok siz de biliyorsunuz, böcek yıldız alma durumuna gelince; şiiri doğru yazmam bana zaten bir artı getirecektir, alsamda olur almasamda..ÜZÜLDÜĞÜM BİR ŞEY VAR Kİ BUNUN ÖNÜNE KOLAY KOLAY GEÇEMİYORUM..Örneğin; de da ki ekleri bazı yerlerde bileşik bazı yerlerde ise ayrı yazılıyor..Hep derim ya, zamanla rayına oturtacağım diye..Sebebi ize Danimarkaca tersinden okunuyor düzünden yazılıyor, yani bir alameti farika..Türkçe ise yazıldığı gibi okunuyor..Velhasılı benim için bir kez daha zor..Tekrar bu değerli bilgileri yazdığınız için tebrik ederim güzel yüreğinizi, sevgilerimle iyi geceler dilerim..
burada tek tek isim sayan benim.
ve mirim efendi buna yalakalık adını veriyor. ben ise bir teşekkür ve bir vefa diyorum.
daha başka şeyler söylemek benim için kolay.
ama bu sayfada olmaz.
yoksa hak edene, hak ettiğini vermek boyun borcudur bende.
herkes önce aynaya baksın.
ben burada tek tek isim saymnakla kişilere bence kalemi heceye yatkın ve güzel olanları işaret ettim.
ve o kişileri her fırsatta hece öğrenmek isteyen herkese işaret ediyorum. ve edeceğimde.
----------------------------------------
AŞAĞIDAKİ ŞİİR BİR DİĞER SİTEDE AHMET ÇITAK DENEN GÜZEL AİLE ÇOCUĞUNUN ORADA DA MİKSERLİĞE BAŞLADIĞINI, BUNDAN DAHA MASUM ŞİİRLER SİLİNDİĞİ HALDE AFET ABLASI ORADA EDİTÖR OLDUĞU İÇİN ÇOKKKK EDEBİ VE AHLAKİ BULUNDUĞUNDAN SİLİNMEMİŞTİR.
bu yalakalık ise, evet ben yalakayım
bu minnet borcu ise evet ben o insanlara her zaman minnet borçluyum
ve dua et ki afet ablanın sayfasında bunu yazıyorsun.
amacını biliyorum.
aklın sıra bizleri sıçratıp siteden attırmak.
ve bunu bile bile yazıyorum.
sen adam değilmişsin. ve dediğim oldu. siteden attırdın. gözün aydın. ama yaptıklarınızı site biliyor artık. çete olduğunuzu da. benim hiciv şiirlerime kabahat bulan, AFET HANIM, SÜREYYA EREN, BİRSELAMVER25, MİRİM v.b. gibi gurup kurarak sitedeki insanlara saldıran kalemler sırayı bana getirdiniz.bekir akbulut hocaya saldırdınız.vuslat05 e saldırdınız. daha bir sürü insana saldırdınız. şimdi sıra bana geldi. ben sizlere sitedeki kan emiciler diyorum. ben sizlere şiir yamyamları diyorum. ben sizlere kısaca namertsiniz diyorum.ve ben kime ne diyeceksem dilimin döndüğü kadar , yürekle derim. birinin omuzlarını kullanmam . benim şiirlerime kötü diyen bu kişiler, senin yazdığın nasihat 2 isimli şiire methiyeler düzdü. bu da onların gerçekte küfre değil de bana karşı olduğunu öne çıkarır. yine birselamver25 senin şiirine methiyeler düzerken, benim uygun cevap 1 isimli şiirime gelerek 1 puan vererek beni tahrik etmeye çalıştı.
amacınız belliydi. dost gibi yaklaşıp siteden uzaklaştırmak.
yukarıda yazdığına ise evet diyorum. ben kalemini asla kötülemedim. çok sağlam kalemin var. kaleminin kuvvetinden ziyade, ben karakterinin zayıflığından bahsettim. ve küfre karşı olduğunu söyleyen site, senin bana ettiğin küfürlere göz yumarak, benim sana küfretmeme sebep oldu. senin küfür ve hakaret dolu şiirine seçki verdiler. bu da afet hanım sayesinde olmuştur. şimdi mutlu olun.rahat uyuyun.
____________________________________________
ahmet çıtak adlı kişi şimdide bir başka sitede mikserlik görevine başlamıştır. afet ablası orada editör olduğu için bu beyefendiye bu tür şiirler yazmak serbesttir.
Şair Kime DenirIşıkları Kapat* Şair olduğunu iddia edip bir de ahkam kesen "şair" lere ithaftır...
Bize şairliği öğretme çömez
Kime şair denir iyi biliriz
Hak etmeden insan şairim demez
Kime şair denir iyi biliriz
Ünvanını gören donup kalıyor
Yanından geçtiğin çiçek soluyor
Sen şairsen eğer Necip n'oluyor
Kime şair denir iyi biliriz
Ikına ıkına kullan kalemi
Sonra şairim de yer san alemi
Kırk fırın ekmeği ye de gel emi !
Kime şair denir iyi biliriz
Seni okudukça aklım gidiyor
Şair yanım büyük bedel ödüyor
Kendi öğrenmişte tarif ediyor :)
Kime şair denir iyi biliriz
Bazen ışık gördük hayıra yorduk
Nasıl eğitiriz; düşündük durduk
Kim şair kim değil, sana mı sorduk
Kime şair denir iyi biliriz
Ne yüzün kızardı ne de utandın
Bu şiir işine nerden dadandın
Şairlik o kadar kolay mı sandın
Kime şair denir iyi biliriz
Usulden anlama esten anlama
Şairlik zorlada olmuyor yama
Şiir haricinde herşey var ama...
Kime şair denir iyi biliriz
Ne yapar ne eder kendini sıkar
Sabaha dek ancak bir şiir çıkar
Onu da okuyan canından bıkar
Kime şair denir iyi biliriz
Yiyen yer belki de bizler yemeyiz
Zorla konan aşı hiç yiyemeyiz
Çakma şairlere şair demeyiz
Kime şair denir iyi biliriz
Şiir adap olsa Eşref dalmazdı_______(bu kıta da beni hiciv yazdım diye
Bir de Nazım Hikmet şair olmazdı_____eleştiren güzel aile evladı
İlk şart edep olsa sana kalmazdı_____kendisi açıkça şiirde her şeyi
Kime şair denir iyi biliriz______ mubah saymaktadır.)
Boyundan çok büyük laflar edersin____bu kıtada ise ahmet çıtak
Sen şairsen Allah belamı versin_____denen güzel aile evladının
Yürrüüü de görelim anca gidersin_____bahsettiğim egosu yer almakta
Kime şair denir iyi biliriz________lakin ne hikmetse gerek bu sitenin yöneticileri, gerekse diğer sitenin yöneticileri afet koruması altında ki bu kişiye ceza biçememekte. hatta ödül vermektedir. dolayısı ile ahmet çıtak ve afet kırat siteden büyük anlamı çıkmaktadır.
Ahmet ÇITAK
__________________________________
bahsi geçen siteye ben bu şiiri astığım anda silindi. sebep polemik yapıyormuşum. Allahtan KORKUN YA. BENİMKİSİNİ POLEMİK SAYAN ZİHNİYET, ONUN ŞİİRİNE KÜFÜRDEN ÖTE DEMELİ. LAKİN ONLAR ÇETE. AFET ABLASI ORADA EDİTÖR. BURADA YAPTIKLARININ AYNISINI ŞİMDİ ORADA YAPIYORLAR. HEMDE DAHA KONUMLU OLARAK.
Kerameti etek öpmekle artar
Bonkörlüğü yaddan kerim efendi
Yazdığına bakma hayatı mantar
Boşuna taşıyor cirim, efendi...
Adresi hep aynı, bellidir no.su
Mertçe dövüşmeyi yemez poposu
Ezik mi büyümüş? Neye egosu?
Oturup anlatmaz mirim efendi...
Bırakmaz yalanı ve de yardağı
Bir günlük aşk sanır garip, gerdeği
Peşinde sazlığın birkaç ördeği
Şeyh sanır kendini, pirim efendi...
Mikserdir; uğraşır hep karmak ile
Meşguldür dilini çıkarmak ile
Resmetsen, göstersen beş parmak ile
Demiyor ki ben de körüm efendi...
Tutuğun yol inan yanlışa çıkar
Tetik verdiklerin beynine sıkar
Zerre kadar bir kum, bir fili yıkar
Geçmişin de etmez prim efendi...
Veysel Cerit_____YAZGI24
YAZGI24 tarafından 3/3/2013 12:52:54 AM zamanında düzenlenmiştir.
YAZGI24 tarafından 3/9/2013 6:05:26 PM zamanında düzenlenmiştir.
YAZGI24 tarafından 3/9/2013 6:13:53 PM zamanında düzenlenmiştir.
YAZGI24 tarafından 3/10/2013 9:55:01 PM zamanında düzenlenmiştir.
YAZGI24 tarafından 3/10/2013 9:55:52 PM zamanında düzenlenmiştir.
YAZGI24 tarafından 3/10/2013 9:56:57 PM zamanında düzenlenmiştir.
YAZGI24 tarafından 3/12/2013 1:26:21 AM zamanında düzenlenmiştir.
YAZGI24 tarafından 3/12/2013 2:49:34 PM zamanında düzenlenmiştir.
Öncelikle iyi akşamlar Afet hocam.
Yazınız genel bir yazı ancak benim sayfamda da buna benzer bir olay olduğu için ben olayı kendimce yorumlamak isterim müsadenizle. Ben acemi bir kalemim yakın zamana hep serbest yazdım yakın bir zamanda hece denemeye başladım siz dahil pek çok hece üstadının sayfasını taradım okudum sürekli ve adını bildiğim üstadlar yanında adını hiç duymadıklarımın da varlığını öğrendim. Kendimi geliştirmek ve öğrenmek adına pek çok hece yazanın sayfasına misafir oldum.
Günün seçkilerininde tamamını takip edemesem de okumaya çalışıyorum vaktim elverdiğince. Hatasız olanlar seçiliyor demişsiniz ya defalarca hece hatası yapılanlan şiirleri seçkide gördüm ve hece şiirinde öncelikli kural hece sayısı değil midir? önceden bu tarz olaylara asla takılmazdım hala da kişisel olarak takıntım yok ancak hece öğrenmek kaygısından dolayı son günlerde hiç okumadığım kadar şiir okudum belli üstad sayılacak isimler var tabiki onların zaten atlanmaması lazım ona hem fikirim ancak sitede öyle güzel kalemler var ki onlar küstürülüyor ben kendimi buna dahil etmeyim ayırıyım genel olarak yazıyorum. ve son günlerde çok fazla okuduğum için şunu üzülerek fark ettim ki evet seçki dediğiniz olay aynı kişiler etrafında dönüyor alt alta sayısını yanlışsız ama anlamı kopuk şiirlere paye verilirken çok daha güzel kalemler göz ardı ediliyor. Bende üç beş gün önce bu duruma isyan ettim ama benim isyanım genel bir isyandır kişisel değildir. Ben asla gün şiiri neymiş yada kime böcük verilmiş diye girip bakmam ben günümün şiirini kendim seçiyorum ayrıca böyle bir ayrımında çok anlamlı olduğnu düşünmedim asla. Ancak dediğim gibi son günlerde çok fazla okudum daha çok öğrenmek adına ve aynı kişilerin adını görmekten fenalık geldi bu durum hecede değil sadece serbestte de aynı. üzgünüm ama bu tutumu art niyetli olarak algılıyorum artık saygımla.
Ablam yıllardır buradayım, birşeyler öğrenmişsem bu eleştirileri dikkate almamdandır, ama bilinçli ve bilgilendirici olanları, laf olsun diye eleştirenler de çıkmıyor değil arada.
Harika şiirdi dostum demek şiire ve şaire birşey katmaz.
Lâkin ne kadar kırmamaya özen göstererek bir şiire eleştiri getirseniz de bazen ters tepkiler alıyorsunuz, insanlarda nasıl bir ego varsa bunu bir hakaret olarak algılıyorlar bazen.
Bu yüzden tartıştığım insanlar oldu zaman zaman, siz doğrusunu söylüyorsunuz ama o ısrarla yanlışında iddia ediyor, adınızı ukalâya, burnu büyüğe, kendini beğenmişe çıkarıveriyorlar ve diyorsunuz ki belli bir süre sonra, yahu durup dururken neden başımı ağrıtayım ve vazgeçiyorsunuz, ben kendi adıma samimiyetine inanmadığım, öğrenme aşkı olduğunu görmediğim insanların şiirlerini eleştirmiyorum.
İnsanlara kendi yazdıkları güzel geliyor sanırım zaman zaman serzenişte bulunuyorlar seçki alamadıkları için ama önce yazdıklarını seçki alanlarla bir kıyaslamalılar, şiir bir bütündür, içeriği, işlenişi, hece şiirlerinin ölçüsü, kafiye düzeni, anlatım bütünlüğü tam olmalıdır, ölçüsü, hece bölünmeleri kafiyeleri tam bir dörtlük hiçbirşey anlatamıyorsa o şiir olmamış demektir, alt alta yazılan her dört satır bir dörtlük oluşturamaz her zaman, o dizelerin birbirine bağlanışı ve anlam bütünlüğü önemlidir, eğer bir de bu bütünlüğu o şiiri oluşturan her dörtlükte sağlayabilirseniz, ve tüm dörtlükler bir araya geldiğinde arada kopmalar olmadan anlam bütünlüğü sağlayabilmişseniz o şiir olmuş demektir
Şiir ve şiirin gelişimi için çabalayan yüreğe selam olsun, saygımla ablam.
yazınız güzel,işiniz zor...ama bu yaptığınız sanata hizmet,şiire hizmettir..on yirmi yıl sonra sadece edebiyat tarihi yazanlar ilgilenir sanırım,bu dönemin şiirleri ile....sanat için günümüzde ne dil yeterli ne duygu...maalesef Türk şiiri yeniden doğuşunu beklemek zorunda, bence..bu dönem yazanların da bir işlevi var tabii..sadece dönemimizi kayda geçirmek..yoksa bu günün şiirlerinden tarihe kalacak,klasikleşecek eser zor çıkar gibi geliyor.Nihayeti ben de zamanın ruhundan besleniyorum ama bu ruhta bir fesadat var,hissediyorum..gelecek şiir açısından ya çok güzel gelecek ya şiir ölecekmiş gibi bir duyguya kapılıyorum..cumhuriyet döneminde göklere çıkarılan şairlerden bile kim kaldı akıllarda diyesi geliyor insanın...içerik yani ruhu olamayan cesetlerin ne kadar süslü ve kuralcı olursa olsun uzun yaşaması beklenemez...şiiri sevmekten öte bir kaabiliyetim olmadığından üzerine konuşacak durumda da değilim aslında...yine de katkıda bulunmak istedim yazının haklılığı karşısında fikir beyan etmemek haksızlık gibi geldi..selam ve saygılarımla..
Hece şiirini ben hep yüz metrelik, iki yüz metrelik sekiz yüz metrelik gibi koşulara benzetirim.
Bu yarışmalarda kural hatası yaparsanız diskalifiye olursunuz.
Sizi yarışma dışı sayarlar yani.
Hecede de; 6+5, 7+7 vb.hece ölçüleri atletizmin kuralı gibi diyelim.
Krosa da; serbest şiir diyorum.
Başlama ve bitiş çizgisi olsa da; engel falan yoktur .
Diğer yarışmalara göre biraz daha düzdür yani.
Düşüncemiz,beklentilerimiz takdir toplamak olmamalı.
Her şiir yazan işini yapmalı.
İyi yapıyorsanız işinizi birileri bir gün mutlaka farkına varır.
Zorla kendinizi sevdiremezsiniz.
Birilerine çatarak, şimşekleri üzerinize çekerek,kutsallarımıza saldırıp ayaklar altında çiğneyerek...
Sadece itici olursunuz.
Birileri bunu iyice bile.
Genç ve yetenekli kardeşlerimizin arkasında durarak yüreklendirilmeli.
Hatta bazı ufak tefek hatalar görmezden gelinip teşvik edilmeli diye düşünüyorum.
Siz bizi boş verin Afet Ablam,
Bizim gibi yaşı kırkı geçmişlerden zor adam olur.
Genç fidanları bulup onları eğitin.
Ağacın yaşına kıvam vermek daha kolay.
Sözün özü;
Kimseye kızmaya hakkımız yok.
Önce aynaya bakıp boyumuzun ölçüsünü görelim.
Selam ve saygılarımı gönderiyorum.
Bu konuda Ziya hocamın tespitlerine harfiyen katılıyorum. Tabi nefsimiz istiyor ki her gün şiirimiz böcek alsın ancak kazın ayağı öyle değil maalesef. Çoğu zaman kuralları hiçe sayarak, alel acele birkaç dörtlüğü alt alta sıralamak suretiyle şiir yazdığımızın zannediyoruz.Bendeniz şahsen hiç küsmedim, hayıflanmadım böcek alamadım diye, bu durum beni daha çok hırslandırır ve "acaba nerede yanlış yaptım" sorusunu yöneltmemi sağlar kendime. Afet hanım gayet doğru konulara temas etmiş bence. Herkes kalemini tekrar gözden geçirip, varsa hatasını telafi etme yollarına gitmelidir. Saygı ve selamlarmla...
Afet Abla;şiir okyanusundan dileyen, kaleminin ve gönlünün genişliği nispetinde nasibini alıyor.Eğer siz bir şeye gönül verdiyseniz ve onun yolunda emek harcıyorsanız Allah kulunun-eğer ki başka bir hayır murad etmediyse-verdiği gayreti zayi etmiyor...
Şiir hayatın ta kendisi..ruhun kelimelere dökülen ifadesi..şiir hüzünlü ve yalnız bir kalbin inleyen sesi.. Şiir yüreğin hayatla buluşması belki de ... Şairler maddeye normal gözle bakmayanlardır,algılayışları farklı olanlardır..şiir yazanların ruh zenginliği,insani özellikleri,hayatı idrak edişleri hemen farkedilir..şairlik sadece kelimelerden kuleler yapmak değil,bir yürek medeniyetine tuğla taşımaktır...
Yazınızı okurken haklı olduğunuz birçok şeye şahit oldum..şiir seçkisinden yola çıkarak hece özelinde değerlendirmeler yapmışsınız..hecenin kadim kuralları kafiye,hece ve olursa daha iyi olacak olan duraklar...
Ancak kafiye mevzuu o kadar çok tartılır ki.. dudak kafiyesi denilerek rediflerin kafiye kabul edilmesi gerektiğinden tutun,yapım eklerini de kafiye kabul eden edebiyatçılara rastlamak mümkündür.Kök kafiyelerle kafiye yapılmasını kural kabul edip farklı eklerin veya ek-kök kafiyelenişin doğru ve estetik olmayacağına dair görüşler vardır.
Sadece hece yazıp durağa dikkat etmeyen nice şairler vardır. (Mesela Otuz Beş Yaş şiiri )..Dün de var bugün de olacak..Ölçünün tam olarak konulması elbet mümkün değil..TDK her yıl kuralları değiştirirken şiir gibi muazzam ve muaamma bir okyanusta herkesin net kabul edeceği kural konulabilir mi ?
Hece şiirini seviyorum ve uzun yıllardır acizane yazmaya çalışıyorum..ilk zamanlar hatalarım çoktu..bilmediğimden değil,önemsemediğimden dikkat etmiyordum..önceliğim duygu ve mana idi..daha sonraları 'yazacaksan doğru yaz' dedim kendime.. o günden beridir,hece yazdığımda tüm kurallarına dikkate ediyorum..ancak önemli olan bir mevzu asla unutulmamalı.. şiir anlaşılmak için olduğu kadar hissedilmeyi murad eder..şiirde duygu ve insana hissiyatını aktaracak bir ses ve de mana yoksa tüm kuralları yerine getirseniz de şiir şiir olamaz..Şiir manaya kayıtlı olmak zorunda değildir,ancak manadan soyutlanmış mısrala da şiir olamaz kanaatindeyim...
Sizi genelde okuyorum Afet Abla,kaleminizin kuvvetli oluşu,bilgi birikiminiz hece yaznalar için elbet yol gösterici...
Aydınlatıcı yazınız için teşekkürler..Rabbim hayatınızı şiir güzellinde yaşatsın..inşaallah şiire verdiğimiz ehemmiyeti yaratılışımızın hakiki sebebi için de verebiliriz...
Saygı ve dualarımla...
merhaba;
yazılanların bir çoğuna katılıyorum.
bana yine kızanlar olacaktır. varsın kızsınlar. lakin burada bile yazan ve yorum getirenler,
ben dahil gidip şiire benzemeyen bir şiirin altına güzel derken, teknik olarak hece diye imza atarken seçki kurulunu da zora sokmuyormuyuz.
ben şimdi sürekli seçki alan aynı şahıslara ait20 şiiri çıkarayım size, hepsi Ziya hocamın dediği gibi, gidi, bıdı, gıdı, şeklinde yapılmış.
içinde ne anlattığına bakın, her satır bir önceki satırı, her dörtlük bir önceki dörtlüğü tarif etmiş, ve sonuca bakın şiir hiç bir şey tarif etmemiş.
böyle tonlarca insan var.
ve bir arkadaş forum açmıştı.
herkes bir sözlük ve imla kılavuzu taşımalı diye.
ben o arkadaşa hak verdim ve ertesi günü gidip bir sözlük ve imla kılavuzu aldım.
ve gördüm ki kara düzen şiir yazıyorum.
ve yorum yapanlara bakın, ozan bilmem kim, şair bilmem kaç falan filan mahlaslı. vay be diyorsun adam ozan mahlası alacak kadar şiir yazıyor demek ki, sayfasına bir bakıyorsun, dam üstünde saksağan , gel bize bazı bazı.
sık sık yorumlarımda, ve şiirlerimde bu konuda sitede bence yetkin olan kalemleri arkadaşlarıma tavsiye ediyorum
yine ediyorum. eğer dışarıdan hece şiiri kitabı alıp okuyamıyorsanız,
şu arkadaşları okuyun
afet abla
oflu hoca
ekrem yalbuz
şefik tiryaki
faruk atlı
şiirlerin ziyası
çetiner07
müjgan akyüz
bahakar
tekiroğlu
mezarkabul55
nezahat kaya
erdemoğlu
gelmeyen vuslat
bekir akbulut
necla sarıkavak
yasemen akyürek
çünkü bu arkadaşlar hem şiiri bilerek yazanlar, hem de gerçekten şiirlerinde kimseden bir şey kıskanmayan kişiler.
adamın şiirine sayfasında bak arkadaş burası olmamış dedim.
adam orada teşekkür edip özelden bana yazdı
daha 3 gün evvel kadının birine şiirlerindeki yanlışları madde madde yazdım. sayfasında alınır diye.
bu kez sizin şiirlerinizi okudum takmam sizi dedi.
sadece 1 satırın 6 yanlışını sayfasında izah ettim.
özelden başka buradan başka yazıyorsun diye iftirada bulundu ve engelledi.
birine cümlen hatalı dedim.
sen devrik cümle bilmiyorsun galiba dedi.
bu kadar egosu yüksek insanlar şiir yazamaz.
şiirde eleştiri ödüldür.
bana afet ablam, erdemoğlu hocam , oflu hocam defalarca uyarı gönderiyor. ben gurur duyuyorum. çünkü şiirimi okunacak bulmuşlar. okumuşlar ve yanlışımı gösteriyorlar.
eee. hem saçma sapan yazacaklar.
hem bunlara güzel şiir diye altına yazacağız.
hem öğrenmeye gayretleri olmayacak,
sonrada hece yaz diyeceğiz.
kurallı atışma formu var.
kural belli 11 hece ve mantıklı dörtlük
adam geliyor
tencere kapağı kapı petvazı
ağzımda dişim var üç tane azı
avcının peşinde geziyor tazı
gelinde gidelim maydanos tadı...
bu ne. işte dörtlükkkk.
he . alt alta gelince dörtlük
allahtan dörde kadar sayabiliyorlar.
şu anda burada bu senin yazına yorum yapanlara bak abla. kaç tane hece şiirine gidip yüreklendirmişler onları. gaz vermişler. pohpohlamışlar.
biz bu yandan, seçki kurulu o yandan kalemleri beş para etmez insanları pohpohlarsak, diğerleri elbette isyan edecek ve küsecektir.
biraz kendimize bakalım
yine bana alınanlar olacaktır. varsın alınsınlar.
daha kafiyeyle redifi auyırt edemeyen, şiir değilde şiyir yazan kişilere burada ooo çok güzel şiir diye gaz verirsek herkesin herşey konuşması çok normaldir.
buda başta sizlerin zoruna gitmesin.
birileri kırılacak diye rol yapamam. kimse kusura bakmasın
seçki kurulu dediğimiz insanların oluşturacağı kurulda bu işe vakıf kişilerden oluşsun.
bizde bilelim kimlerin ne bildiğini ve neye göre değerlendirme yapıldığını.
işleri zor. kolay demiyorum
ama o zorluğu güdümlü tuşlarla aşmasınlar.
saygılar...
not:BURADA BU YAZIYI YAZAN SİZ BU KADAR SENE SİZDEN HİÇ BİR SAYGIYI ESİRGEMEYEN İNSANLARA, SİTEYE DAHİ ÇIKAR UĞRUNA HER TÜRLÜ FENALIĞI YAPABİLİYORSUNUZ. VE YENİ EDİTÖR OLDUĞUNUZ SİTEYE BURADAN İNSANLARI YÖNLENDİRİYORSUNUZ. SİZ BİR TARAFTAN, MİRİM BİR TARAFTAN DİĞER MÜRİTLERİNİZ BİR TARAFTAN SİTEDEN ÜYE KOPARMAK İÇİN ELİNİZDEN GELENİ YAPIYORSUNUZ. VE SİZLERE BİAT ETMEYENLERE, YADA UZAK DURANLARA SİNSİLİĞİNİZİ KULLANARAK ENTRİKALAR KURUYORSUNUZ. BUNUN EN BARİS ÖRNEĞİ BENİM MİRİM DENEN ŞAHISLA OLAN ÖZEL MESAJIMI SİTEDE HERKESE SERVİS EDECEK KADAR KÜÇÜLMESİDİR. BU SERVİS YAPILANLARDAN BİRİ DE SİZSİNİZ. VE BURADA MİRİM KENDİ SÖYLEDİĞİ KISIMLARI ÇIKARMIŞTIR.
MADEM Kİ HER ŞEY İNCELDİĞİ YERDEN KOPTU O TAKDİRDE MİRİM EFENDİ YEMİN ETSİN AYNEN ŞU İFADEYİ MESAJINDA KULLANMADIĞINA. VE DAHA SONRA SİLMEDİĞİNE.
EVET VEYSEL. BURADA BANADA ASILAN DÜNYA KADAR KADIN VAR. BUNU DİYEN KENDİSİ MİDİR. DEĞİLMİDİR. BU KONUDA YEMİN ETSİN. REKLAMLAR VAR. ERKEK MUHABBETİNİN NEREYE GİDECEĞİ BELLİ OLMAZ. HAKLI REKLAM. ERKEK MUHABBETİ ERKEK ARASINDA KALIR. AMA ETRAFINDAKİ KADINLARA YARANMAK, YADA BU KONUDAKİ BECERİKSİZLİĞİNİ ÖRTMEK İÇİN, İKİ KİŞİ ARASINDAKİ MUHABBET HERKESE SERVİS EDİLMEZ. DEVAM EDİN. SİTEDEN ÜYE ÇALMAYA. VE EDEBİYAT DEFTERİNİ ÇÖKERTMEYE ÇALIŞMAYA DEVAM EDİN.
YAZGI24 tarafından 3/3/2013 12:31:55 AM zamanında düzenlenmiştir.
YAZGI24 tarafından 3/10/2013 12:44:31 PM zamanında düzenlenmiştir.
YAZGI24 tarafından 3/11/2013 11:45:29 PM zamanında düzenlenmiştir.
haşim kalender
Güzel bir konuya değinmişsin Afet Hanım.
Haklısın, eğer oy verilmesi gerekse bu konuda oyumu size veririm.
Fakat sitemizin bir de şu tarafı var: Kalemi çok sevip, yazmayı arkadaşlarından öğrenmek gibi.
Mesela dün bir bayanın defterimizden ayrılma yazısını okudum ve üzüldüm.
Hastayken kendisini teselli etmek için şiirlere başlayıp, almış olduğu kötü eleştiriler yüzünden ayrılık yazısıydı...
İyisi mi onlara Şair ve Şiir kitapları tavsiye etmek. İçinden sorular soracağımız forumlar açmak. Okumak; yazmaktan bir adım öndedir.
Saygıyla.
Afet İnce Kırat
Davidoff
En iyisi, yönetimden şiirler için bir buton daha rica etmek. O butonla da şiirleri eleştirilere kapatabilmek.
Çünkü defterimiz gerçekten de bazı zamanlarda insanların eleştirilerinden çok, üzülmelerine sebep olabiliyor.
Teşekkürlerimle.
Merhaba Afet hanım,
Önemli bir konuyu dile getirmekle ne iyi etmişsiniz.
Aynı husus hecede de geçerli. Her şey seçki kuruluna havale edilmemeli.
Mesleklerin odaları olduğu gibi, bu sitedeki yazar ve şairlerin de değer yargıları elbette kale alınmalıdır. Böyle bir yazının şimdiye kadar yazılmaması eksiklikdi doğrusu.
Böylelikle hak edenlerin de mağduriyeti, göz ardı edilmesi, zan altında tutulması önlenecektir sanırım.
Az da olsa hak eden şiirlere " edebi ve kayda değer yorumlar yapılabilmeli. Şair ve yazar etkileşim içindeki insandır. Hem alır hem de katkıda bulunur.
Oysa kısa tebriklerde "temenniden öte bir şey yok". Hatta çok tebrik yazan çok temenni alabilmekte.
O yüzden "al gülüm ver gülüm "tarzı yorumlar yerine, altı doldurulacak ifadelere yer verilebilse.
Bu tür yorumlar yerine favorisine alanlar butonu işletilsin daha iyi. Hiç olmazsa gereksiz zaman ve ifade israfı da önlenmiş olur.
Yahutta beğeninin yada eleştirinin nedenlerini yazma zorunluluğu getirilmeli.
Tarihe mal olmuş isimlere baktığımızda, karşılıklı fikir diyaloglarının yazdıkları eserler kadar kıymetli ve tarihe mal olmuş eserler olduğunu görmekteyiz.
Site bir zaman "neşter" diye ir uygulama getirdi. yerinde değerlendirilemedi. Birbirimiizi kırma üzme yarışına başladık. Oysa eleştiri de bir sanattır. Söylemler dikkatli, mantıklı, ikna edici ve düzeltici olmalıdır. Kızdıran, itici tarzlar gerçekleri anlatmamıza yardımcı olamaz. Kırmadan üzmeden "insan olduğunu unutmadan" pozitif insan ilişkileri içinde yapılabilseydi çok yararlı olabilirdi.
Hece şiirlerindeki hatalardan bahsetmişsiniz, ne kadar haklısınız. Bu hataları seçilen eserlerde görmek de büyük hata. Daha iyisi yoktu denirse, "seçkiye layık eser bulunamamıştır" denebilir.
Kaleminize sağlık diyorum efendim.
Teşekkür ve saygılarımla...
Afet İnce Kırat
Ablamızın bacımızın tavsiyesine uydum,
Bize eyvallah düşer.dikkate alırız
Sözün bittiği yerdir,o gözünü böcek,kurdeleyi almak için
hırs perdesi bürümüşler gelip okusunlar.
sana dediğim gibi canım bacım benim hiç öyle bir derdimde yok
Her dem sevgimlesin
Afet İnce Kırat
merhaba
bu konuda çok şey yazmak isterdim. Yanlış anlaşılmalara meydan vermemek adına yazmıyacam.Şiir duygu işidir .Duygun olacak bilgin olacak tekniği bileceksın ustaları okuyacaksın yeri geldikçe soracaksın. ben bunu çok yaptım sizlerde biliyorsunuz çekinmeden sorarım. Bir şiirimde "bu yolda bir neferim demiştim". nefer olmak bile benım açımda çok zor . Usta kalemler tabiki var kusursuz olmak başlı başına bir meziyettır. Bir paylaşım adına burdayız birbirimizi kırıp dökmiyelım. Hepinizi çok seviyor ve saygı duyuyorum.kalın sağlıcakla
Abla; sözlerinizde çok haklısınız. Fakat şiirlere siz gibi usta kalemlerin, hem teknik hemde, içerik açısından yorum yapmanız bence daha mantıklı geliyor. İsteyen kabullenır istemeyen, kabullenmez fikrini tasvip etmiyorum. Madem şiir edebiyatına katkı yapacaksak ve bu site de onun için varsa, kimin yazdığının fazla bir önemi olmadığını düşünerek, şiirleri daha açık, şeffaf ve derinlemesine eleştirerek yorum yapılması gerekmektedir. Ben kendi adıma bunları hem söylüyorum hemde, her zaman yorum ve eleştiriyi bekliyorum. Böyle olmassam şiir adına kendimi geliştiremeyeceğime inanıyorum. Selam ve duamlasınız. Saygılarımla.
Afet İnce Kırat
Zor dostum biliyorum, kolay değil bu vedâ
Güzeli Hakk’ta bulan, çirkine aksisedâ
Hakk’ın salih kuluna müjdeler olsun dostum...
bu dörtlüğü sayfanızdan aldım. üsttekilerde hata vardı ama bu dörtlük çok güzeldi. Sinek vızıltılarından kurtulun, serbest şiirleriniz öyle değil, hecede de çok az yolunuz var gördüğüm kadarıyla.
Gül Şehri
Beni mazur görün çünkü naçizane şiir sevgisi Allah sevgisine benzer dersem haddi aşmış olmam inşallah... İki çeşit Allah sevgisi vardır biri ümmü sevgidir ki sadece Allah'ı bilir ve sever birde Allah'ı ve emirlerini bilir, uyar, gayret eder ve sever....
Siz ve sizin gibi usta kalemler bu sevgi sınıfındadır... Naçizane benim ki ümmi olmaktan ibarettir...
Şiir kuralı, ne nedir bilmeden yazar çizerim... Bu saatten sonra olur mu? olur ama o da gayret ister hem de çokk... Selamlar saygılar... Şiir kaleminiz daim olsun...
Eyvallah ablam
Manalıydı yazınız
Seçki hatasız örnek şiirleri güne getiriyorsa kim olursa olsun her gün seçkiye girsin
Aynı kişi ya da başka kişi olmasının ne önemi var
Seçki için şiir yazanlar bence yazmasınlar
Ha elbette şiirinin güne gelmesi güzeldir
ama amaç seçki olmamalı bence
bu yüzden rahatım şükür
Seçki kuruluna kolaylıklar diliyorum
selam ve dua ile
"herkes şiirini biliyor"
bu cümleyi yazının içinde cımbızla çektim aldım abla
biliyor da nasıl biliyor; en iyisini o yazmıştır diye biliyor.
kaç yıldır adam hece yazıyor halâ (kesme işaretini koymak zorundayım yoksa babanın kızkardeşi oluverir o kelimem:)) kafiyeyi uyağı, yazım kurallarını öğrenmemiş; edi-bidi.gidiyi kafiye sanıp yazıyor..
şiir yürektir, yüreğiyle değilde yarış için şiir yazarsan ortaya çıkan bir yarış atı olur..
sende seyisliğin inceliklerini öğrenmezsen atın en arkada kalır..
her gün bir kaç şiiri inceler hatalarını bildiririm.
düzenleyen çok az..
son yıllarda iyice ayağa düştü şiir...
şairlik doğuştandır elbette ama çalışmadan, kuralını öğrenmeden, bu deryaya dalmadan şiir yazılmaz..
şiirin kriterleri bellidir.
bir şiiri değerlendirirken ilk önce hece sayısı, kafiyesine bakılır..
ardından imla hatalarına
şimdi 100 üzerinden değerlendirme yapalım
bir hece yanlışı eksi 5 puan
iki hece yanlışı -10 puan
imla hatası -3 paun
noktalama hatası -2 paun
anlam bozukluğu - 10 paun
ayrıca ikiden fazla hece hatası şiiri hece olmaktan çıkarır serbest yapar.
herkes bu tabloya göre şiirini bir değerlendirsin bakalım 100 puanın kaçı kalacak?
eksiye düşme ihtimali bile var
şiirin konusu da önemlidir seçkilerde
seçki kurulları buna da dikkat eder..
ilk başta vatan sevgisi insan sevgisi olan şiirler değerlendirilir..
bir şiirin analizi en az 15 dakikanızı alır. o da üstünkörü olarak
günde 400 şiirin yayınlandığı bir yerde seçki yapmak zor iştir..
kurulu mecburmuş gibi görevlendiriyoruz..
oysa öyle bir mecburiyetleri yok..tamamen fahri olarak yapıyorlar bu işi..
çayını kahveni al yaslan koltuğa çoluk çocuğunla eğlen ne işin var elalemle uğraşmaya!
öyle değil mi?
sağolsunlar keyiflerini bir tarafa bırakıp şiir diye asılan bir çok boş boş yazı ile cebelleşiyorlar..
çok zamandır yazmak istediğim yazının konularından biriydi yazınız
sevgiler saygılar
Şiirlerin Ziyası tarafından 3/2/2013 9:29:09 PM zamanında düzenlenmiştir.
Ahmet Yağız Altunel
Hece şiirleri ile karşılaştım bugün bi kaç sayfada, doğrusu çok haklısın sevgili annem... İçi dolu olana pek rastlamadım, teknik anlamda incelemedimse de... Bazıları tamamen büyük harflerle yazılmış. Özellikle de bu çok can sıkıcı.
Seçkiye giren şiirlerin kusursuz olmasından yanayım. O bakımdan aynı isimler seçki alsa bile asla rahatsız olmam. Hele de öve öve bitiremediğim bir isimse... İsterse üst üste gelsin güne... Önemli olan en güzelini sunmak değil mi? "Günün Şiiri" nden benim anladığım her hâli ile örnek, dört dörtlük olmasıdır şiirlerin.
Herkes de ona göre kendi kalemini yontar zamanla diyorum ve herkese bu yolda daha fazla azim ve gayret, daha fazla okuma ve araştırma tavsiye edip seçki kuruluna da büyük bir sabırla başarılar diliyorum....
Afet İnce Kırat
Mehmet Ziya Dinç
iyi olan peşpeşe güne gelmeli
amma velakin kimse kalmaz hepsi gider inanın
şiir yazanların çoğu eften püften konulardan, aklına estiği gibi yazıyor şiir sanıyor..
ben bir şiiri yazmak için en az 3-5 tane konu hakkında makale okur araştırırım.
şimdi sorsak kim şiiri yazmadan araştırma yapıyor?
belki 3-5 kişi
bu şair camiasında gördüğüm egoyu hiç bir yerde görmedim..
siz peşpeşe birini güne getirin dünya yıkılır..
araya girdim kusura bakmayın
saygılarımla
Kalimera.
Ego tavan maalesef, böcek almadı diye şiirlerini pasifleyenleri biliyorum.:) Böyle de tuhaf bi milletiz. İlla şişirsin birileri bizi. Kişi önce kendi yazdığından kendisi lezzet alacak. Alamadığı lezzeti başkasına sunmayacak... Hele bi de ufacık bi hatasını dedi isen, yakın arkadaşın da olsa rahatsız olmalar başlıyor. Oysa şurda okul gibi olsa her şey. Herkes birbirinden bir şeyler öğrense fena mı olur? Böceğin, kurdelanın hükmü iki güncük, sonra başkası alıyor yerini. Mühim olan neler kazanıyoruz şair olma yolunda?